Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه تهران با اشاره به جنایت های آمریکا ، گفت: اگر ششم تا 12 تیرماه را تابلویی از حقوق بشر آمریکایی قراردهیم،سخن گزاف نگفته ایم..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۱۸۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد

ماه هفدهم اردیبهشت به دورترین فاصله از زمین خواهد رسید و کمی کوچک‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ماه دوشنبه -هفدهم اردیبهشت- به دورترین نقطه در امتداد مدار خود به دور زمین خواهد رسید و کمی کوچک‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد؛ فاصله ماه از زمین متفاوت است، زیرا مدار آن کاملاً دایره‌ای نیست، کمی بیضی شکل است و یک مسیر بیضوی را طی می‌کند؛ همان‌طور که ماه هر ۲۹.۵ روز یک‌بار این مسیر بیضی شکل را به دور زمین طی می‌کند. فاصله آن ۱۴ درصد بین ۳۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به زمین) و ۴۰۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در اوج (دورترین فاصله از زمین) تغییر می‌کند.

اندازه زاویه‌ای ماه نیز با همان فاکتور بین ۲۹.۴ و ۳۳.۵ دقیقه قوسی متفاوت است و روشنایی آن نیز تغییر می‌کند، البته تشخیص این اتفاق در عمل دشوار است زیرا فازهای آن نیز هم‌زمان در حال تغییر است.

مقارنه ماه و سیاره عطارد

ماه و سیاره عطارد دوشنبه -هفدهم اردیبهشت- در یک راستا قرار می‌گیرند، به طوری که ماه ۲۸ روزه از زاویه سه درجه و ۴۹ دقیقه‌ای جنوب سیاره عطارد عبور می‌کند، این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نخواهد بود، زیرا آن‌ها در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهند رسید و زمان سحر نیز بیش از پنج درجه بالاتر از افق نخواهند بود.

ماه در قدر منفی ۹.۴ و سیاره عطارد در قدر ۰.۶ هر دو در صورت فلکی حوت قرار دارند، این دو جرم به قدری از یکدیگر فاصله دارند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح یا دوربین دوچشمی قابل رصد هستند.

ماه در حضیض خورشیدی

چرخش ماهانه ماه به دور زمین باعث می‌‏شود دوشنبه -هفدهم اردیبهشت- به نزدیک‌ترین نقطه از خورشید در فاصله ۱.۰۰۶۷ واحد نجومی از خورشید برسد، این اتفاق تقریباً زمانی رخ می‌دهد که مدار ماه آن را بین خورشید و زمین قرار می‌دهد؛ در لحظه حضیض ماه، زمین در فاصله ۱.۰۰۸۹ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۱.۰۰۶۷ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد گرفت، فاصله بین زمین و ماه نیز ۰.۰۰۲۴ واحد نجومی (۳۶۳ هزار کیلومتر) خواهد بود.

کد خبر 750963

دیگر خبرها

  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟