Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «»
2024-04-23@20:30:22 GMT

تاثیر نگهداری از حیوانات خانگی بر سلامت روان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر: ۷۳۰۶۱۸۶

شفا آنلاین>اجتماعی>به گفته یک روانشناس بالینی، برخی افراد با آن که بظاهر در جمع هستند ولی عمیقا احساس تنهایی می کنند و به همین سبب سراغ نگهداری از حیوانات خانگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع:

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۳۰۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید

به گزارش جام جم آنلاین،دکتر فاطمه شقاقی ضمن گرامیداشت هفته سلامت عنوان کرد: هفته سلامت یعنی هفته‌ای که باید به سلامت جسم و روح اهمیت داده شود، این نکته مهم است که ما در زندگی خود روش‌های خود مراقبتی را پیاده‌سازی کنیم.

وی افزود: در برخی مواقع به حدی درگیر فشارهای ناشی از مشکلات و مسائل زندگی می‌شویم که فراموش می‌کنیم به سلامت خود فکر کنیم، هفته‌ی سلامت یعنی هر کدام از ما نباید فراموش کنیم که به سلامت جسم و روح خود اهمیت دهیم.

این مشاور بالینی و خانواده تصریح کرد: جسم و روح انسان بسیار درهم تنیده و به‌هم مرتبط هستند؛ طوری که اگر سلامت ما در زندگی تحت‌الشعاع قرار گیرد مشکلات روان‌تنی زیادی را به همراه دارد، استرس‌ها، بدن دردها، مشکلات گوارشی، مشکلات پوست و مو، به طورکلی بسیاری از دردهای جسمی ریشه در روان افراد دارد.

قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای درمان اقدام کنید

شقاقی ادامه داد: در موارد بسیار زیادی می‌بینیم مردم برای حل مشکلات روحی و روانی خود به سراغ مصرف دخانیات و راهکارهای مقطعی و پیش‌پاافتاده می‌روند و می‌بینیم که فرد سال‌های سال است که با افسردگی دارد زندگی می‌کند و به دنبال درمان آن نیست.

این مشاور بالینی و خانواده بیان کرد: همانطور که همه ما شنیدیم و می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است، این یک شعار نیست بلکه واقعا باید به آن عمل کرد، با آموزش و یادگیری بسیاری از مهارت‌ها به سادگی می‌توان از به‌وجود آمدن مشکلات روحی بعدی پیشگیری کرد بدون آن که هزینه و زحمت بیشتری را در آینده متحمل شد.

وی در پایان تاکید کرد: با افزایش سطح آگاهی، می‌توان کیفیت زندگی را بالا برد، اما اگر فرد گمان می‌کند درگیر مسائل روحی است که کیفیت زندگی او را مختل کرده‌ است، قطعا باید از یک مشاور در زندگی خود کمک بگیرد، قبل از آن که خیلی دیر شود.

دیگر خبرها

  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری
  • آغاز طرح غربالگری سلامت روان دانشجویان دانشکده پزشکی در مشهد