Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین وضعیت پروژه‌های شاخص عمرانی شهر اصفهان اعم از پروژه‌های میدان 25 آبان، میدان استقلال و مرکز همایش‌های بین‌المللی در گفت‌وگوی فارس با معاون عمران شهری شهرداری اصفهان بررسی شد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۴۶۲۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود حق‌لطفی در جریان بازدید اصحاب رسانه از ۳ پروژه منطقه ۱۲ (امامزاده یحیی، سبزه میدان و ساختمان بلدیه)، توضیح داد: سازمان عمرانی مناطق به عنوان بازوی اجرایی پروژه های شهرداری تهران برای عملیاتی کردن پروژه هایی که رویکرد ابنیه دارد، فعالیت می‌کند.

او افزود: درحال حاضر، تکمیل ساختمان بلدیه، پردیس شماره ۱ و ۴، ساختمان شهرداری منطقه ۶، ایجاد سازمان میادین و میوه و تره‌بار، ایجاد یاورشهرها، احداث پارکینگ های طبقاتی و … توسط سازمان عمرانی مناطق دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان بلدیه توضیح داد: این ساختمان بین سال‌های ۱۳۰۳ تا ۱۳۰۵ ساخته شده و کارهای شهرداری و دارایی را انجام می‌داد و بعد از آن تخریب شد و تا سال‌ها نقش پارکینگ اتوبوس‌ها را ایفا می‌کرد، از سال ۹۶ اجرای بازافرینی این پروژه شروع شد و درحال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، امیدواریم در سال ۱۴۰۳ قبل از روز تهران یعنی تا شهریور ماه این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

کاربری ساختمان بلدیه چیست؟

او افزود: ساختمان بلدیه یک مجموعه با نمای قدیمی و با طراحی به روز بوده و به عنوان یک مجموعه فرهنگی فعالیت خواهد کرد که جزو پروژه های شاخص شهرداری است.

حق‌لطفی درباره بهره بردار ساختمان بلدیه، گفت: بخشی از این ساختمان برای اسکان روابط عمومی شهرداری پیش بینی شده است و بهره برداری از سایر بخش‌های فرهنگی آن با مجموعه روابط عمومی شهرداری خواهد بود.

او درباره کمبود پارکینگ در پروژه چند منظوره فرهنگی ورزشی در امامزاده یحیی، تصریح کرد: سازمان عمرانی در این زمینه مجری است، در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران و منطقه ۱۲، این مجموعه چند منظوره، به عنوان یک ورزشگاه محلی تعریف شده و دیگر نیازی به تامین پارکینگ با ظرفیت بالا نیست، چراکه برای اهالی محل است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ادامه داد: برای ساختمان بلدیه رقم ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده تا این پروژه تکمیل شود.

حق‌لطفی گفت: امسال در سازمان عمرانی مناطق چند پروژه در دست افتتاح داریم، علاوه بر ساختمان بلدیه، پارکینگ مینابی نیز در انتهای فصل بهار به بهره برداری خواهد رسید.

تغییرات جدید در سبز میدان تهران

همچنین سامان صفری، مدیر پروژه سبزه‌میدان بازار بزرگ تهران با بیان این‌که این پروژه حدودا ۲۷۰۰ متر است که ۲۰۰۰ متر آن سکو و ۷۰۰ متر پیاده‌رو است، گفت: البته طرح اولیه سبزه‌میدان متفاوت بود و با توجه به توصیه و ایرادات سازمان میراث فرهنگی این طرح تغییر کرد.

او با بیان این‌که شهرداری تهران اقدامات زیربنایی برای بهسازی سبزه‌میدان انجام داده است، ادامه داد: در زیر سبزه میدان پاساژ طلا قرار دارد که شهرداری تهران نسبت به مقاوم سازی سقف پاساژ و رفع نشتی‌ها اقدام کرده است.

صفری با بیان این‌که در نظر داریم «سردر» ورودی جنوبی بازار طلا که در سبزه‌میدان قرار دارد، بهسازی کنیم، اظهار کرد: دسترسی جنوبی به بازار طلا از بین نمی‌رود؛ بلکه فقط ساختمانی که بر روی این ورودی وجود دارد، تغییر شکل خواهد داد تا سردر میراثی بازار از دور قابل رویت باشد.

مدیر پروژه سبزه‌میدان با بیان این‌که با حذف دیواره‌های ورودی بازار طلا سردر میراثی بازار به وضوح قابل دیدن است، تصریح کرد: قرار است تا سیستم تهویه بازار طلا که بر روی میدان سبزه‌میدان است اصلاح و کاور شود که به نظر می‌رسد تا چهارماه آینده این پروژه ۴۰ میلیارد تومانی وارد مدار بهره‌برداری شود.

او با اشاره به ایرادات سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: به دلیل نظرات سازمان میراث فرهنگی جنس کف‌پوش سبزه‌ میدان تغییر کرد و با این‌که هزینه‌ها را افزایش داد؛ اما بالاخره توانستیم نظر مثبت میراث را جلب کنیم.

کد خبر 846921 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • سهم ۶۴ درصدی عملیات‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • ارائه شاخص‌های هویتی شهر مهمترین هدف برگزاری هفته فرهنگی اصفهان است