Web Analytics Made Easy - Statcounter

این بار به کاهدان زدم به طوری که راه گریزی هم نداشتم. آن قدر در اخاذی از جوانان بالاشهری و پولدار حرفه ای شده بودم که هیچ کدام... .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۴۷۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع‌ سلاح روان‌شناس‌نمای مسلح!

اینستاگرام برای بسیاری فضایی است برای فروش رویا؛ لاغری در ۱۰ روز، درآمد دلاری در ۵ روز و خودشناسی و حل مشکلات زوجین با چت و دایرکت! در محیط اینستاگرام شما هر رویایی داشته باشید قطعا کسی هست که آن را به سرعت و بدون سختی برآورده می‌کند! برای همین واقعا تشخیص دوغ و دوشاب در آن بسیار مشکل است. به‌تازگی، رئیس پلیس فتای تهران از دستگیری متهم مسلحی خبر داده که در اینستاگرام با جعل عنوان روان‌شناس فعالیت می‌کرده و بعد از پیدا‌کردن سوژه‌های خود، از آنان اخاذی می‌کرده است (منبع خبر: مهر). در ادامه، بخشی از صحبت‌های شاکیان و اعترافات این مرد را خواهید خواند و از راه‌های نیفتادن در دام چنین روان‌شناس‌هایی خواهیم گفت.

صفحه روان‌شناسی خوبی داشت، اما ...

دکتر مهدی سودآوری ، روان‌شناس و مدرس دانشگاه گفت: رئیس پلیس فتا تهران بزرگ می‌گوید که خانم جوانی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی اقدام به اخاذی از ایشان می‌کند. شاکی در ادامه اظهاراتش گفت که به علت مشکلات شخصی نیاز به روان‌شناس داشتم. در شبکه‌اجتماعی اینستاگرام با یک روان‌شناس آشنا شدم که یک صفحه روان‌شناسی داشت و مطالب خوبی گذاشته بود و در صحبت‌های اولیه احساس کردم این شخص می‌تواند کمکم کند. برای همین نشانی دفتر او را گرفتم و حضوری مراجعه کردم که پس از حضورم اقدام به آزار و اذیت بنده کرد و با نشان دادن اسلحه و بی‌سیم من را تهدید و از بنده اخاذی کرد. بعد از افزایش تعداد شکات به بیش از ۱۰ نفر و دستگیری این شخص که دارای سابقه بیماری روانی هم بوده است، متهم گفته به قصد اخاذی و ارتباط با خانم‌ها با پوشش روان‌شناس در اینستاگرام فعالیت می‌کردم و پس از صحبت‌های کوتاه با ترغیب آنان به مراجعه حضوری، در دفتر کار خودم با استفاده از اسلحه و بی‌سیم اقدام به تهدید و اخاذی از آنها می‌کردم.

دام سودجو‌ها برای افراد مشکل‌دار

در شبکه‌های اجتماعی هم متخصص واقعی وجود دارد، هم رویا فروش کلاهبردار، اما متاسفانه طبق معمول همیشه سروصدای کم سوادان و کلاهبرداران بیشتر از متخصص‌های واقعی است. دلیلش هم این است که متخصص واقعی هیچ‌گاه ادعا‌های عجیب نمی‌کند و هیچ‌وقت راه‌حل جادویی ندارد. هیچ گاه نسخه حلال تمام مشکلات ندارد. برای همین باید بسیار مراقب افراد سودجو باشیم که دقیقا برای شکار افراد مشکل دار و مستاصل دام پهن کرده اند.

با جعل مجوز‌های نظام روان‌شناختی چه کنیم؟

برای دریافت خدمات مشاوره روان‌شناختی، حتما باید به مراکز مجاز مراجعه کرد. کلینیک‌های مجاز دارای مجوز از بهزیستی و اگر به مطب شخصی مراجعه می‌شود باید دارای مجوز از نظام روان‌شناختی باشد، تابلو‌های سبزرنگ با شماره نظام روان‌شناختی که روی آن درج شده باشد. گرچه کلاهبرداران حرفه‌ای توان جعل تابلو، مدرک تحصیلی، مهر رسمی و ... را دارند، پس چگونه اطمینان حاصل کنیم که فرد مقابل واقعا متخصص است؟ هر چیز بی‌عیب و نقص و بسیار خوبی همیشه یک امایی دارد! هر کسی ادعا کرد که در یک یا دو جلسه فلان مشکل را رفع می‌کند، اگر ادعا کرد حلال همه مشکلات شماست با هزینه بسیار کم و ...، یعنی دارد به شما هشدار می‌دهد که باید آنها را جدی بگیرید.

اعتماد نکردن به تعداد فالوئر

صرفا بدون تحقیق و از روی پیج اینستاگرام و تعداد فالوئر به فرد روان‌شناس اعتماد نکنید. سعی کنید خودتان درباره شماره نظام روان‌شناسی وی تحقیق و بعد به او مراجعه کنید یا بسته و پکیج آموزشی را خریداری کنید. اگر جزو کسانی هستید که تاکنون از روان‌شناس کمک نگرفته‌اید، بهتر است قبل از انتخاب روان‌شناس با کسانی که قبلا از روان شناس خاصی نتیجه مطلوب گرفته‌اند، کمک بگیرید. چون انتخاب تصادفی و بدون تحقیق امکان اشتباه را بالا می‌برد و ممکن است نتیجه به نفع‌تان نباشد.

بی‌محابا اطلاعات شخصی‌مان را لو ندهیم

برای دریافت خدمات مشاوره روان‌شناختی که قرار است به فردی اعتماد کامل کنیم و اطلاعات خیلی خصوصی را در اختیار او قرار دهیم، ترجیحا از چند نفر پرس‌وجو کنیم، در گوگل نام او را جست‌وجو کنیم، همین طور بی محابا بدون تحقیق در دایرکت، تمام اطلاعات شخصی خود را در اختیار کسی قرار ندهیم. خلاصه مراقب خودمان باشیم.

منبع: روزنامه خراسان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر + فیلم
  • جشنواره ورزشی مادر و دختری در آزادشهر
  • دو روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • خلع‌ سلاح روان‌شناس‌نمای مسلح!
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • ثبت ۴ سهمیه قایقرانی المپیک به نام ایران/ دختری که تاریخ سازی کرد
  • سناریو‌های غرب برای اوکراین؛ از شکست کامل تا از دست رفتن اراضی