Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با بیان اینکه حدود 1800 مگاوات صرفه‌جویی در میزان مصرفی که در زمان پیک تخمین می زدیم صورت گرفت، گفت: هشدار می‌دهیم که اگر مردم صرفه ‌جویی برق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۵۷۳۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه‌موتورهای کشاورزی رفسنجان از ساعت ۶ صبح روز ۹ اردیبهشت تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت‌ماه خاموش خواهند شد.

حسین رضایی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان اظهار کرد: همه ما به دنبال اجرای عدالت هستیم و نباید بگذاریم سفره‌های آب زیرزمینی به سرعت تخلیه شوند که نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه خواهند شد.

وی افزود: با توجه به نزول بارش الهی طی روزهای اخیر و نیز بارندگی‌های پیش‌رو؛ هم سفره‌های زیرزمینی تقویت شده‌اند هم این‌که اراضی کشاورزی تقریبا سیراب شدند و بهتر است برای حفظ آب‌های زیرزمینی، خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی اجرا شود.

رضایی با اشاره به وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته که توسط بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه آبیاری می‌شوند، بیان کرد: با خاموشی چاه‌موتورهای کشاورزی از ۹ تا ۱۶ اردیبهشت می‌توان به صرفه‌جویی قابل توجهی در حوزه آب و برق دست یافت.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: قبلاً دولت برای صدور سند اراضی کشاورزی، این قانون را گذاشته بود که زمین کشاورزی با مساحت زیر دو هکتار نمی‌تواند سنددار شود اما در حال حاضر این قانون تغییر کرده و خوشبختانه خرده‌مالکان هم هر قدر زمین داشته باشند حتی زیر ۱۰۰ مترمربع می‌توانند سند زمین خود را دریافت و از مزایای این سند برخوردار شوند.

رضایی با اشاره به این‌که ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی پسته در رفسنجان به سیستم آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شدند، خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می‌کنیم که نسبت به تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری قطره‌ای و آبیاری نوین اقدام کنند که این امر می‌تواند به صرفه جویی در منابع آبی و نیز افزایش محصول کمک کند.

به گفته وی، مقرر شده لیست چاه‌های غیرمجاز برقی به اداره برق اعلام و نسبت به قطع برق این چاه‌ها اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید