Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- جیمی مک گولدریک نماینده مقیم سازمان ملل و هماهنگ کننده امور انسانی در یمن ٬ برقراری آتش بس فوری برای امداد رسانی در استان تعز را خواستار شد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۷۶۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس: آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است

سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل متحد پس از رای موافق به قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس فوری در غزه، اوضاع انسانی در این باریکه را بحرانی توصیف و بر لزوم ترسیم مسیر آتش‌بس به برقراری صلح پایدار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «باربارا وودوارد» روز دوشنبه طی سخنانی که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد، اظهار کرد: رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی در غزه علائمی از کاهش نشان نمی‌دهد و یک فاجعه انسانی در برابر چشمان ما رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد پیامی روشن و متحد در مورد نیاز به حمایت از حقوق بین‌الملل بشردوستانه و افزایش فوری کمک‌های امدادی از جمله برداشتن همه موانعی که مانع از تحویل آنها (به غزه) می‌شوند، ارسال می‌کند.

دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد: وزیر امور خارجه و نخست وزیر انگلیس این پیام‌ها را در تماس‌های خود با نخست وزیر و دیگر رهبران سیاسی [رژیم] اسرائیل طی هفته‌های اخیر تکرار کرده‌اند.

وودوارد با بیان اینکه انگلیس خواستار اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت است، افزود: ما باید روی ترسیم مسیر آتش‌بس فوری به سمت برقراری صلح پایدار و بدون بازگشت به جنگ تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: این به معنای تشکیل یک دولت جدید فلسطینی برای کرانه باختری و غزه، همراه با یک طرح حمایت بین‌المللی، حذف ظرفیت حماس برای حمله مجدد به اسرائیل، عدم حکومت حماس بر غزه، و ترسیم مسیری معتبر و غیرقابل بازگشت به سوی راه حل دو دولتی است که بر اساس آن اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در امنیت و صلح زندگی کنند.

به گزارش ایمنا، شورای امنیت سازمان ملل متحد ساعتی پیش قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد. این قطعنامه خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به آتش بس فوری در ماه رمضان احترام بگذارند.

این قطعنامه پس از آن به تصویب رسید که ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی برخلاف ادوار قبل، رأی ممتنع داد.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رأی ممتنع داد و به این ترتیب به دلیل مخالفت نکردن اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

بر همین اساس کابینه رژیم صهیونیستی از لغو سفر برنامه‌ریزی شده هیأت خود به واشنگتن به دلیل وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا خبر داد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: سفر هیأت اسرائیل به واشنگتن که قرار بود درباره عملیات در رفح رایزنی کند، لغو شد. اما آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیأت اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت.

کد خبر 739194

دیگر خبرها

  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل کناره می‌گیرد
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد
  • انگلیس: آنچه در غزه رخ می‌دهد فاجعه انسانی است
  • رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه شد
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در غزه شد
  • بیانیه فوری حماس پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت
  • نتانیاهو آمریکا را تهدید کرد/ از وتو استفاده نکنید سفر به واشنگتن لغو می شود
  • شورای امینت قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد
  • نتانیاهو آمریکا را تهدید کرد