Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریچارد هنا پیشتر گفته بود که از دونالد ترامپ حمایت نمی کند، اما این نخستین بار است که از هیلاری کلینتون اعلام حمایت کرده است..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۹۰۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم وطن خواه، در پاسخ به این اظهارات که برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی برگه‌های تقلبی آزمایش صادر می‌کنند، چند نکته متذکر شد.

وی در خصوص هزینه‌های آزمایشگاهی تصریح کرد: نرخ رشد تعرفه خدمات آزمایشگاهی طی چند سال گذشته رو به رشد بوده به طوری که در بخش خصوصی که حدود هشتاد درصد خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌دهند با در نظر گرفتن اجزای فنی و حرفه‌ای به طور متوسط در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۲.۷ درصد، در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۴.۹ درصد و امسال بیشترین رشد که حدود ۳۸.۳ درصد است را داشته‌ایم.

وطن خواه ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تا کنون ارز دولتی به کیت‌های آزمایشگاهی تخصیص داده شده و تا این لحظه این تخصیص ادامه دارد.

وی گفت: در مراکز دولتی تجهیزات آزمایشگاهی طی چند سال گذشته در قالب تخصیص‌های اعتباری، کمک‌های هیئت امنای صرفه جویی ارزی و همچنین پروژه ICERP1 و ICERP2 در حد مطلوبی نوسازی شده‌اند.

وطن خواه ادامه داد: به علاوه تعاملات تنگاتنگی با اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در خصوص تأمین و تولید تجهیزات، کیت، مواد و ملزومات آزمایشگاهی با کیفیت تولید داخل در راستای کاهش هزینه‌ها انجام شده است.

وی در مورد ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها افزود: تمامی آزمایشگاه‌های کشور توسط مدیریت امور آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و حسب مورد آزمایشگاه مرجع سلامت به طور دائمی تحت کنترل و نظارت بوده و چک لیست‌هایی بسیار سختگیرانه و تخصصی مطابق با استانداردهای ایزو ۱۵۱۸۹ و قوانین و آئین نامه‌های کشوری برای ارزیابی آزمایشگاه‌ها وجود دارد که مدام در حال بازنگری است.

وطن خواه افزود: گزارش‌های ممیزی‌ها و ارزیابی‌های دوره‌ای آزمایشگاه‌ها به عنوان بخشی از برنامه عملیاتی دانشگاه‌ها به طور منظم به آزمایشگاه مرجع سلامت ارسال می‌گردد.در ممیزی‌ها و بازرسی‌های مرتبط با آزمایشگاه‌ها با تکنیک‌های خاص ممیزی به طور ویژه به وجود سوابق انجام آزمایش‌ها و مستندات مرتبط توجه می‌گردد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت ادامه داد: همچنین در صورت دریافت هرگونه گزارش مبنی بر تخلف یا نارضایتی از عملکرد آزمایشگاه‌ها، مورد به طور ویژه پیگیری گردیده و در صورت اثبات تخلف پیگیری‌های قانونی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ارزیابی‌های خارجی کیفیت حداقل سه نوبت در سال به صورت الزامی در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود.

وطن خواه خاطر نشان کرد: اولین و بیشترین چک لیست‌های نظارتی در نظام سلامت در حوزه آزمایشگاه تدوین و به کار گرفته شده است و در حوزه استانداردهای آزمایشگاهی کشور ما جزو پیشروان منطقه EMRO بوده و از نظرات مشورتی اساتید آزمایشگاه مرجع سلامت در سایر کشورهای این حوزه استفاده می‌شود.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت افزود: رعایت کدهای اخلاقی شاغلین حرف پزشکی و رعایت منشور حقوق مراجعین به آزمایشگاه، از مواردی است که در بازدیدهای آزمایشگاه‌ها، همکاران ارزیاب موظف به احراز آن در مورد کارکنان آزمایشگاه هستند.

وطن خواه تاکید کرد: سوای موارد مذکور شأن و منزلت همکاران تلاشگر ما در حوزه آزمایشگاه‌ها در سطوح مختلف به دور از موارد ادعایی گفته شده می‌باشد و اینگونه اظهار نظرها بدون ارائه مستندات موجب سلب اعتماد عموم از آزمایشگاه‌ها می‌گردد که حدود ۷۰ درصد خدمات پزشکی وابسته به نتایج آنها است.

وی افزود: لازم به ذکر است مانند سایر حوزه‌ها در صورت ارائه هرگونه مستندات به صورت موردی در خصوص تخلفات آزمایشگاه‌ها موارد قابل بررسی و در صورت اثبات قابل پیگیری است ولی بسط این موارد به این شکل به جامعه آزمایشگاهی قابل قبول نبوده و به شدت آن را تکذیب می‌کنیم.

کد خبر 6088177 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • نقشه شهر دار الخلافۀ ناصری تهران + عکس
  • باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • حمایت از عملیات وعده صادق در ترکیه
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است