Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@21:22:22 GMT

یهودی سازی قدس؛ سیاستی دیرینه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ | کد خبر: ۷۹۳۹۸۲۳

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال قدس در سال ۱۹۶۷ سیاستی را در پیش گرفته است تا به این ترتیب، این شهر را از ساکنان اصلی آن (فلسطینیان) تخلیه نماید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۹۳۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن

پلیس لندن به اتهام عدم انجام اقدامات کافی برای محافظت از یهودیان در برابر تظاهرات حامی فلسطینیان تحت فشار قرار گرفته و درخواست‌هایی برای برکناری رئیس پلیس پایتخت انگلیس مطرح شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه دی سایت در مطلبی نوشت: پلیس لندن به اتهام عدم انجام اقدامات کافی برای محافظت از یهودیان در مواجهه با تظاهرات مداوم طرفداران فلسطینی در پایتخت انگلیس مورد انتقاد قرار گرفته است.

رئیس یک سازمان ضد یهود ستیزی اکنون خواستار استعفای مارک رولی، رئیس پلیس لندن شده است. گیدئون فالتر از ابتکار کمپین علیه یهودستیزی در مقاله‌ای مهمان در روزنامه ساندی تایمز اعلام کرده که رولی کنترل خیابان ها را از دست داده است.

فالتر ویدئویی منتشر کرده بود که نشان می‌داد وی در حاشیه تظاهرات حامی فلسطین، با نشان یهود حضور داشت. یک افسر پلیس او را از حرکت به جلو منصرف کرد و گفت که او آشکارا خود را یهودی معرفی کرده. در این ویدئو پلیس خطاب به والتر گفت: "من شما را سرزنش نمی کنم، اما نگران واکنش به حضور شما هستم." همچنین به فالتر گفته شد که حضور او برای برخی معترضان تحریک‌آمیز است. در این ویدئو یک افسر پلیس ابراز نگرانی کرد که ممکن است فالتر مورد حمله قرار گیرد و پلیس نتواند با این گروه برخورد کند.

"فالتر" این انتقاد را وارد کرد که با او مانند یک جنایتکار رفتار شده است. پلیس متروپولیتن پس از اینکه یک افسر پلیس درباره «یهودی بودن» وی صحبت کرد، عذرخواهی کرد. پلیس با حذف بیانیه اولیه که در آن پیشنهاد کرده بود مخالفان چنین تظاهراتی باید بدانند که حضور آنها می تواند تحریک آمیز باشد، تصریح کرد: یهودی بودن یک اقدام تحریک آمیز نیست. به گزارش خبرگزاری PA، امروز دوشنبه قرار است در این باره بین رئیس پلیس لندن و صادق خان شهردار این شهر گفتگوهایی انجام شود. پلیس لندن همچنین اعلام کرد که می خواهد شخصاً با فالتر صحبت کند.

از زمان طوفان الاقصی جنبش مقاومت فلسطین حماس علیه اسرائیل در 7 اکتبر و متعاقب آن حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه، اعتراضات مکرر در لندن صورت گرفته است. فالتر پلیس را متهم کرد که مدام بهانه ای برای دعوت به جهاد و نمایش صلیب شکسته پیدا می کند. فالتر در این ویدئو گفت: ماه‌ها به ما گفته می‌شود که وقتی تظاهرات ضد اسرائیلی در لندن حرکت می‌کند، شرایط برای یهودیان کاملاً امن است. او در ساندی تایمز نوشت، آنچه برای وی اتفاق افتاد نتیجه اجتناب‌ناپذیر رویکرد پلیسی بود که حقوق لندنی‌هایی را قربانی کرد که از قانون پیروی می‌کردند تا به توصیف وی از اوباش بی‌قانون دلجویی کنند.

در این شرایط عذرخواهی پلیس انگلیس از یک صهیونیست به خاطر تهدید به دستگیری به علت حمله به حامیان فلسطین، خشم هواداران فلسطین را از رفتار دوگانه پلیس برانگیخت.

صهیونیست‌ها افسر پلیس را متهم به یهودی ستیزی کردند و پلیس انگلیس از آنان عذر خواهی کرد.

این در حالی است که طی شش ماه اخیر صد‌ها نفر از حامیان فلسطین با اتهامات واهی از جمله حمل نوشته‌هایی علیه جنایات رژیم صیهونیستی و سردادن شعار و در برخی موارد حتی حمل پرچم فلسطین به منزله حمایت آنان از حماس تلقی و بازداشت شدند.

پلیس انگلیس گفت: به علت اینکه یک افسر پلیس حضور یک یهودی نزدیکی تظاهرات حامیان فلسطین را موجب تحریک و تنش و بر هم خوردن صلح دانسته است عذر خواهی می‌کنیم.

صیهونیست‌ها به این عذر خواهی رضایت ندادند وبا فشار آنان، پلیس با صدور دومین بیانیه اعلام کرد "یهودی بودن یک تحریک نیست" و دوباره عذرخواهی کرد.

هواداران اسراییل در انگلیس که به نوعی زادگاه رژیم صیهونیستی محسوب می‌شود در سال‌های اخیر به ویژه پس از تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار ده‌ها هزار زن و مرد و کودک فلسطینی، به مهره های منفور در جامعه انگلیس مبدل شده اند و برای رهایی از این شرایط مخالفان خود را به یهودی ستیزی متهم می‌کنند.

با این همه «سوئلا براورمن»، وزیر کشور سابق بریتانیا هم از از مارک رولی خواسته تا از سمت خود کناره‌گیری کند یا برکنار شود.

براورمن در سرمقاله روزنامه ساندی تلگراف ضمن درخواست از رولی برای استعفا گفت که افرادی که به طور آشکار یهود‌ستیز بودند، تلویحا از پلیس چراغ سبز گرفتند‌.

"گیدئون والتر"، مدیر اجرایی سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آنچه پلیس متروپولیتن تحت رهبری مارک در طول شش ماه با جامعه یهودی انجام داد کاملا نابخشودنی است و زمان رفتن او فرا رسیده است».

چهره‌های دیگری از جمله «اولیور داودن»، معاون نخست‌وزیر بریتانیا نیز به شدت از پلیس متروپولیتن انتقاد کردند.

فیلم| اگر جنگ فراگیر شود پدافند اسرائیل از کار می‌افتدحزب‌الله لبنان پهپاد اسرائیل را سرنگون کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌ نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • یورش شهرک نشینان به مسجدالاقصی به سرکردگی خاخام صهیونیست
  • یوونتوس، قهرمانی اینتر در سری آ را تبریک گفت + عکس
  • (عکس) امین حیایی در آغوش دوست دیرینه اش!
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • امین حیایی در آغوش دوست دیرینه اش!
  • تشدید اختلافات بین یهودیان آمریکا به دلیل جنگ غزه