Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال چهارمین جشنواره شعر عاشورایی در استان برگزار می‌شود، گفت: از سال گذشته با تلاشها و پیگیریهایی که انجام شد، حق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۰۴۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بیش از ۴ میلیارد تومانی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نوروز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: از مجموع تولیدات به فروش رفته صنایع‌دستی، ۱ میلیارد تومان در کارگاه‌ها و ۳ میلیارد تومان مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بوده است.

فولادی افزود:نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی و بافت‌های داری مانند گلیم، گبه و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فروش صنایع‌دستی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بوده است گفت : اکنون ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی استان فعال هستند که هشت هزار نفر مجوز و پروانه انفرادی تولید دارند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این صنعتگران در ۲۵ رشته صنایع‌دستی از جمله نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، بافت‌های داری، گلیم، پلاس بافی، تولیدات چرمی، صنایع چوبی مانند معرق و منبت، خراطی سنتی، صنایع فلزی مانند قلم‌زنی و چلنگری فعالیت دارند.

فولادی با اشاره به اینکه بیشترین فروش صنایع‌دستی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، فردوس و بیرجند بوده است گفت : اکنون ۱۲ هزار نفر در حوزه صنایع‌دستی استان فعال هستند که هشت هزار نفر مجوز و پروانه انفرادی تولید دارند.


وی با اشاره به اینکه در ۳۵ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی در قالب ۳۱۴ غرفه عرضه و فروش در مرکز و شهرستان‌های استان فعال است گفت: علاوه براین در ۲۸ چادر عشایری در مسیر‌های مواصلاتی و ورودی شهر‌های استان نیز نسبت به عرضه و فروش صنایع دستی و تولیدات عشایر اقدام می‌شود.


معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: ۵۷ کارگاه صنایع‌دستی به صورت کارگاهی – فروشگاهی (ورکشاپ) در استان فعال است که همزمان مسافران و گردشگران می‌توانند با نحوه تولید محصول آشنا شده و نسبت به خریداری صنایع‌دستی اقدام کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: در ۲ هفته گذشته ۱۹ هزار نفر در طرح کارگاه‌گردی صنایع‌دستی استان شرکت کردند و این طرح کمک می‌کند تا مردم با انواع هنر‌های سنتی و صنایع دستی آشنا شوند.

فولادی گفت: برپایی این نمایشگاه‌ها در کنار آثار شاخص تاریخی و گردشگری استان منجر به استقبال گسترده گردشگران از تولیدات صنایع‌دستی شده است.

در ۲ هفته اخیر در مجموع ۱۳۷ هزار نفر مسافر و گردشگر از بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان بازدید کردند.


دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۴ میلیارد تومانی صنایع‌دستی خراسان جنوبی در نوروز
  • برگزاری جشن آیه‌های بندگی در بیرجند
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس اسکان یافتند
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق در نوار شرقی خراسان جنوبی