Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهار ماهه نخست سال جاری یک میلیون و یکصد و نه هزار تن انواع محصولات شرکت پتروشیمی نوری به خارج از کشور صادر شد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۱۹۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور