Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) از رویکرد سیاسی پرهیز می‌کند و تفکرات مختلف سیاسی برای تحقق اهداف آن مشارکت دارند..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۲۲۸۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی در نشست هم‌اندیشی استادان که به مناسبت بزرگداشت روز معلم و به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خراسان‌شمالی برگزار شد، ضمن تبریک بزرگداشت روز معلم، اظهار کرد: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازه اى است که هدایت و تربیت یک فرد مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است که این نشان دهنده نقش و ارزش گرانسنگ جایگاه معلمی است، بنابراین معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است.

وی بیان کرد: هرشغلی که بر عهده می‌گیریم هرچقد بزرگتر باشد، مسئولیت نیز به همان اندازه بزرگ‌تر و عظیم‌تر خواهد شد که یکی از شغل‌های خطیر همین شغلی معلمی است؛ به عبارتی معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏‌ای از قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است؛ «اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: اگر قرار است جامعه‌ای نجات پیدا کند، باید نگرش جامعه نسبت به آموزش و پرورش، معلمان، استادان و اندیشمندان این عرصه تغییر یابد که مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: معلّمی شغل انبیا است که این این فقط یک شعار دل‌خوش‌کن نیست؛ بلکه این یک حقیقت قرآنی است و از جمله خصوصیّات پیامبران، تعلیم است. یعنی شما دارید راهی را حرکت می‌کنید که برترین انسان‌های تاریخ بشریّت، آن راه را رفته‌اند و برای آن مقصود و برای آن پیمایش، مبعوث شده‌اند.

تعلیم و تربیت صحیح، انسان را به درجات بالا می‌رساند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی ضمن تبریک دوازه اردیبهشت روز بزرگداشت مقام شامخ معلم اظهار کرد: مقام و جایگاه معلمی بسیار بالاست که این جایگاه در آموزه‌های دینی و تعلیم و تربیت بسیار مورد تاکید و توجه قرار گرفته به طوری که امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند: «کسی که به من کلامی بیاموزد مرا عبد خود قرار داده است.»

حجت‌الاسلام احمد ربانی ضمن تأکید بر تلاش در مسیر علم آموزی بیان کرد: در سایه آموزش و تعلیم و تربیت صحیح انسان به درجات بالایی نائل خواهد شد و این وظیفه خطیر بر عهده متولیان امر تعلیم و تربیت است که این جایگاه با هیچ چیز مادی قابل قیاس نیست، زیرا امری که در فرایند تعلیم و تربیت حاصل می‌شود بسیار ارزشمند است.

وی افزود: در کلاس‌های درسی باید فضای آموزشی را طوری ایجاد کنیم تا بتوانیم تجربیات زندگی خود را با لسانی ساده و شیوا به دانشجویان منتقل کنیم و پنجره جدیدی را برای ورود به دنیا برای نسل جوان مهیا سازیم و فردی تاثیرگذار در زندگی فردی و اجتماعی افراد باشیم.

به گزارش آنا؛ در برنامه‌ای جداگانه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی، حجت الاسلام رحیمی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان به همراه هیأت رئیسه واحد بجنورد، همزمان با روز معلم، به صورت سرزده با حضور در کلاس‌های درس دانشکده‌های پزشکی، علوم انسانی و فنی و مهندسی با تقدیم گل به استادان، مقام معلم و استاد را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز