Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:40:10 GMT

وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه سهند بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ | کد خبر: ۸۲۸۰۴۵۵

تبریز - وزیر راه و شهرسازی باحضور در شهرستان مراغه از فرودگاه سهند بازدید کرد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۲۸۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است.

مهرداد بذرپاش، امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه، در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی، در بازدید از قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه، گفت: این استان، استانی پهناور و مهم بوده و از جمعیت قابل توجه و دسترسی‌های ترانزیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای این استان، آزادراه تبریز- ارومیه است، اظهار کرد: این پروژه طی سال‌های متوالی در قطعات مختلف در حال اجرا بوده و گاه تغییر سرمایه‌گذار را شاهد بودیم. 

وی یاد آور شد: ۱۲ کیلومتر از قطعه شش این آزادراه عملیاتی شده و مابقی که مجموع ۱۶ کیلومتر است، برنامه‌ریزی شده تا با تزریق مالی از روش‌های مختلف شامل توزیع قیر، ردیف بودجه، ماده ۵۶ مصوب و کمک‌های بانکی ظرف دو ماه آینده انجام شود.

بذرپاش دستور داد اعتبار فوری برای تکمیل آزادراه‌های آذربایجان‌شرقی تخصیص یابد.

وزیر راه و شهرسازی‌ افزود: پروژه مراغه- هشترود نیز که یک قطعه ۲۹ کیلومتری است در مراحل پایانی بوده و نیاز به تزریق مالی و سایر معلومات شامل اتصال‌های آنتنی دارد که ظرف چند ماه آینده تأمین مالی خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: محور تبریز-صوفیان هم از جمله محورهای ترانزیتی بوده و مرز بازرگان به عنوان یکی از مرزهای پرتردد ما با ترکیه است که سهم بالایی در ترانزیت دارد بنابراین نیاز است تا با تزریق مالی کار سریع‌تر انجام شود که در این راستا طی دو یا سه ماه آینده محور رفت آن تکمیل شده و محور برگشت نیز تا هفته دولت آماده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم، عزم جدی برای رفع گره‌های اصلی مواصلاتی وجود دارد، گفت: حضور بنده در اینجا و همکاران استانی و ملی و مدیران استانی برای رفع گره‌ها بوده چراکه امسال را سال اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دیروز با رئیس‌جمهور از مناطق حاشیه‌نشین تهران بازدید کردیم. یکی از راهکارها بسته پیشنهادی ۱۹ بندی است که به شهردارهای کشور ابلاغ شده و در مورد تسریع صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد رشد ۲۵ درصدی در صدور پروانه‌ها بودیم، امسال نیز حتما این رشد و پیشرفت بیشتر خواهد بود و به همه شهرداران اختیار دادیم تا پیشنهادات خود برای این بسته اعلام کنند.

وی در خصوص حرایم راه آهن نیز گفت: حریم ۱۷ متری راه آهن، حریم ایمنی است اما حریم ۳۰ متری نیز داریم که بسیاری از شهرها را دچار مشکل کرده است‌. بسیاری از خانه‌ها در این حریم قرارگرفته و مشمول بافت فرسوده شده‌اند که دستور بازسازی این خانه‌ها نیز داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راهکار دیگر تسهیلات بانکی ارزان است با تسهیلات پنج درصدی که برای خانه‌های روستایی تخصیص یافت، شاهد رشد بازسازی‌ها بودیم و الان به ۵۰۰ هزار واحد رسیده است. تلاش می‌کنیم تا وام‌های ارزان البته اندکی بالاتر از پنج درصد ارائه دهیم و علاوه بر تسهیلات شهرسازانه، تسهیلات مالی نیز به آن افزوده شود.

وی اظهار کرد: بند ک تبصره ۱۱ که در بودجه سال قبل بود، امسال در بودجه نیامده اما سعی می‌کنیم این موضوع رفع شود.

بذرپاش گفت: بر اساس این تبصره، سکونتگاه‌های غیرمجاز اگر در سامانه بازآفرینی ثبت‌نام کنند، هویت آنها مشخص شده و دولت نسبت به صدور پروانه اقدام می‌کند. بر این اساس سال گذشته بیش از ۱۲ هزار سند صادر شد.

وی در خصوص پروژه مولدسازی نیز گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی برای این پروژه جمع بندی و مقرر شده تا سازمان ملی مسکن به عنوان مشارکت و با عنوان آورده دولتی به این پروژه کمک شایانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • حاشیه های پررنگ تر از متن سفر رئیسی به پاکستان؛ از استقبال سرد در فرودگاه تا غیبت آجودان
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد