Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار همدان گفت: لاله جین نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است و به خاطر صنایع دستی که دارد تمام قد در برابر دنیا ایستاده است..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع:

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۴۵۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴

در پانزدهمین اجلاس متعاهدین به کنوانسیون تنوع زیستی که بخشی از آن در شهرکنمینگ کشور چین و بخشی دیگر در مونترال کانادا برگزار شد، یک برنامه جهانی برای حفاظت و پایداری هر چه بیشتر تنوع زیستی تدوین و به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، مریم روحانی کارشناس سازمان حفاظت محیط زیست (مشاور امور بین الملل و رسانه معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست) با اعلام این خبر در یادداشتی بیان کرد: « روز ۲۲ می ( مصادف با اول خرداد و هر چهار سال یک بار دوم خرداد) روز جهانی تنوع زیستی است.

روزی که توسط سازمان ملل متحد، با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانش عموم نسبت به تنوع زیستی، ارزش‌های آن و قدم هایی که می توانند برای حفظ این سرمایه گرانبها بردارند، انتخاب و نامگذاری شده و هر ساله در سراسر جهان با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع، گرامی داشته می شود.

جمهوری اسلامی ایران نیز که با توجه به شرایط اقلیمی و توپوگرافی ویژه اش از تنوع زیستی بالایی برخوردار است و بخش هایی از آن در دو نقطه داغ جهانی تنوع زیستی ایرانو-آناتولی و قفقازی قرار گرفته اند، به عنوان یکی از کشورهای متعاهد به کنوانسیون تنوع زیستی، هر ساله همراه با دیگر کشورها با برگزاری همایش‌ها، نشست‌های خبری، جشنواره ها، مسابقات و بسیاری برنامه‌های متنوع دیگر این روز را جشن می گیرد.

در پانزدهمین اجلاس متعاهدین به کنوانسیون تنوع زیستی که بخشی از آن در شهرکنمینگ کشور چین و بخشی دیگر در مونترال کانادا برگزار شد، یک برنامه جهانی برای حفاظت و پایداری هر چه بیشتر تنوع زیستی تدوین و به تصویب رسید که با عنوان «چارچوب جهانی تنوع زیستی کونمینگ- مونترال» شناخته می شود. این چارچوب جهانی که چشم انداز آن «رسیدن به زندگی همسو و همساز با طبیعت در سال ۲۰۵۰» است،  از ۴ هدف اصلی و ۲۳ هدف فرعی تشکیل شده است .

در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳، همزمان با سالگرد تصویب چارچوب جهانی تنوع زیستی کنمینگ-مونترال، دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی، پویش «برنامه تنوع زیستی» را با هدف «شناساندن و ترویج اهداف این چارچوب جهانی در سطح جهان» راه اندازی کرد. 

این پویش قرار است با ترویج و ایجاد ارتباط بین اهداف برنامه تنوع زیستی با یکایک جهانیان، رویکرد درگیری کل جامعه در اجرای چارچوب جهانی تنوع زیستی را در سطح جهان گسترش دهد و موجب هدایت این برنامه از موافقتنامه به مرحله عملیاتی شدن شود.

در همین راستا، «بخشی از برنامه باش» به عنوان شعار روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴ انتخاب شده است.

در واقع این شعار، از همه جهانیان می‌خواهد تا عزمشان را جزم کنند و برای توقف کاهش تنوع زیستی و معکوس کردن روند از دست دادن این گنجینه ارزشمند کاری بکنند. این شعار، دولت‌ها، مردم بومی، جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد، قانون‌گذاران، کسب و کارها و افراد حقیقی را ترغیب می کند تا راه‌هایی را که می توانند برای پشتیبانی از اجرای «برنامه تنوع زیستی» به کار بگیرند، مشخص کنند.

«بخشی از برنامه باش» بدین معناست که هر کس می تواند به نوبه خود نقشی برای حفظ تنوع زیستی و توقف روند از دست رفتن آن ایفا کند و بنابراین می تواند "بخشی از این برنامه" یا به عبارتی بخشی از برنامه نجات تنوع زیستی جهان باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، پس بیایید همگی در اجرای این برنامه نقشی بر عهده بگیریم،  آستین هایمان را بالا بزنیم، و با قدرت هر چه تمام تر، تا جایی که در توان داریم، برای حفظ تنوع زیستی ایران و جهان بکوشیم و تلاش کنیم تا عواملی که این سرمایه طبیعی بی بدیل و گرانبها را تهدید می کند، به حداقل برسانیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • رونمایی از شعار و لوگوی روز جهانی تنوع زیستی سال ۲۰۲۴
  • از سفال تا پالوده لالجین، شهر شماره یک استان همدان
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است
  • رضاخواه: اقدامات رژیم صهیونیستی نمونه بارز نسل کشی است
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی