Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@11:03:11 GMT

غلامحسین شافعی رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ | کد خبر: ۸۶۶۵۴۶۳

غلامحسین شافعی رئیس جدید اتاق بازرگانی ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۶۶۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد

        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آفریقا روز یکشنبه در نشست مشترک کمیسیون های مدیریت واردات و بازرگانی داخلی» و «توسعه صادرات» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی و اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا با عنوان «تبیین راه‌های تجارت با آفریقا» افزود: علت این مهم را می‌توان در عدم رویکرد مناسب در قبال تجارت با کشورهای آفریقایی و تحریم‌ها و موانع پیش روی تجارت در کشورمان جست‌وجو کرد.   مسعود برهمن افزود: بازار آفریقا شامل ۵۵ کشور است، این قاره ۳۰ درصد معادن دنیا را در خود جای داده و تولیدکننده مواد اولیه کشاورزی و صنعتی است، باید با مطلع کردن فعالان اقتصادی کشور از ظرفیتهای تجاری چشمگیر قاره آفریقا تلاش کنیم که حضور خود در این بازار را افزایش داده تا سهم بیشتری از آن نصیب کشورمان شود.   رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آفریقا با اشاره به افزایش توجه فعالان اقتصادی کشور به حضور در بازار آفریقا گفت: در سال‌های گذشته فعالان بسیار کمی در این بازار حضور پیدا می‌کردند، اما امروزه با توجه به کاهش مصرف و رکود بازار داخلی، تمایل شرکتها به صادرات تولیدات خود به سایر کشورها از جمله کشورهای آفریقایی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.   به گفته وی، برای حضور موثر در این بازار لازم است تا دخالت‌های دولتی از میان برود و دولت تنها نقش تسهیل‌گر و تأمین کننده زیرساخت‌ها را داشته باشد و تجار و فعالان بخش خصوصی بتوانند آزادانه در این بازارها فعالیت کنند.   برهمن ادامه داد: فضای کار در قاره آفریقا در همه زمینه‌ها وجود دارد، با این حال پیش‌ نیازهای حضور در این بازار، تهیه یک برنامه و نقشه راه مدون است، در این راستا ابتدا باید ظرفیت‌های نسبی و مطلق کشورمان احصاء شده و بازارهای محصولات و خدمات ارزیابی گردد.   وی گفت: برای حضور در یک بازار جدید، نیازمند آمار و اطلاعات قابل استناد و معتبر و نیروهای فنی و مشاورانی هستیم که به رصد بازارها بپردازند، یکی از برنامه‌های ما برای حضور موثرتر در بازار آفریقا این است که هریک از استان‌های کشور تمرکز خود را بر ارتباط با یکی از کشورهای این قاره بگذارند و در این خصوص، اتاق مشترک ایران و آفریقا نقش تسهیل کننده دارد.   رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و آفریقا همچنین از حضور در نمایشگاه‌ها، سفر هیات‌های تجاری و ایجاد نمایشگاه دائمی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در این کشورها، به عنوان اقداماتی در راستای افزایش تبادلات تجاری با کشورهای این قاره نام برد.   برهمن گفت: هم‌اکنون خط‌های منظم کشتیرانی به شرق آفریقا به صورت منظم و ماهیانه وجود دارد. همچنین قرار است پروازهای مستقیم به تعدادی از کشورها ایجاد شود، اما در حال حاضر می‌توان با پروازهای واسطه به این کشورها سفر کرد، افزون بر این تاکنون ۱۰ مرکز تجاری در آفریقا ایجاد شده است و این آمادگی وجود دارد که مشاوره و کمک‌های لازم به فعالان اقتصادی از طریق این مراکز ارائه شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • خبر جدید درمورد تعطیلی پنجشنبه ها ؛ پنجشنبه یا شنبه ؟
  • تعطیلی جدید شنبه یا پنجشنبه است؟ بررسی مجلس به کجا رسید؟
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به کجا رسید؟
  • بحث تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی مراعا ماند
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد