Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: بیرجند - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای مدل خودبازرسی منجر شد که در دو....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۷۰۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود

معاون روابط کار وزارت کار از بازرسی از کارگاه های پرخطر خبر داد و گفت:امسال کارگاه‌های پرخطر و دارای حوادث، بیشتر بازرسی می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ یکی از اقدامات موثر معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا کنون، گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی بوده است. این موضوع در اساسنامه سازمان بین المللی کار (ILO)  آمده و از  تمامی کشورهای عضو خواسته شده تا نسبت به برقراری نظام بازرسی کار اقدام کنند.بازرسی کار موثر و کارآمد، یکی از مولفه ها و نشانه‌های ضروری هر دولت مترقی و اقتصاد موفق به شمار می‌رود.

برابر گزارش ها، حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین آمار تلفات نیروی کار و بیشترین سهم آسیب شغلی را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد بازرسی‌های ویژه از کارگاه‌های پر خطر در صنایع ساختمان، نفت و گاز، پتروشیمی و معدن بوده است.

علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار درباره حوادث ناشی از کار دربخش ساختمان و صنعت گفت:حدود 38 درصد حوادث در بخش ساختمان و 37 درصد در بخش صنعت است و صنایع دیگر همانند رشته‌های تولیدی عدد کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.  

وی تاکید کرد: در سال 1402 نسبت به سال  1401 حدود 4 درصد فوتی‌های کل حوادث ناشی از کار کاهش یافته است .  840 بازرس کار در کشور وجود دارد. سالانه حدود 400 هزار بازرسی موردی از کارگاه‌ها انجام می شود که امسال به دلیل کاهش ریسک از کارگاه‌های دارای حوادث بیشتر، بازرسی دقیق‌تر و بیشتری انجام می شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش حدود 5درصدی حوادث کار در سال گذشته نسبت به سال 1401 خبر داد و تاکید کرد که این رقم نیز باید کاهش یابد . 

وی تاکید کرد: به دلیل پیوستن به مقاوله‌¬نامه ایمنی و بهداشت شغلی 155 و مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات دولت باید بتوانیم تمامی فعالیت‌های اقتصادی را تحت پوشش حوزه ایمنی و بهداشت قرار دهیم . 

رعیتی‌فرد افزود: مطابق با آمار سازمان بین اللملی کار تغییرات اقلیمی برای 70درصد از کارگران جهان خطرات جدی سلامتی ایجاد می کند؛ در کشور نیز در تلاش هستیم در شورای عالی حفاظت فنی و کمیته‌های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را با شرایط تغییرات اقلیمی تطبیق دهیم تا از آسیب رسیدن به کارگران پیشگیری کنیم. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تعداد کل واحدهای تولیدی و کارگاه‌های زیر 10 نفرو بالای 10 نفر حدود یک میلیون و 330  هزار کارگاه در کشور است که 87 درصد این واحدها زیر 10 نفر کارگر و بقیه بالای 10 نفر هستند. 

وی ادامه داد: در واحدهای تولیدی بالای 25 نفر نیز موظف هستیم که کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار را تشکیل دهیم.

رعیتی‌فرد به کارگاه‌هایی که قوانین ایمنی را رعایت نمی کنند هشدار داد مطابق با قانون کار در واحدهایی که جان کارگران در خطر باشد با کمک دادستان پلمپ می شوند.  با اقدامات صورت گرفته  و استفاده از ظرفیت های واحدهای تولیدی و مسئولان، سطح ایمنی کارگاه ها را افزایش دهیم. 

رعیتی فرد همچنین از کارفرمایان خواست با اصلاح ساختار و بازبینی تجهیزات ایمنی و حفاظت فنی محیط ایمن‌تری را برای کارگران فراهم کنند تا جان کارگران در خطر نباشد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود