Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالیت وانت‌بارها و رانندگان آنها در جاده‌ها ساماندهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۷۴۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور | دستگیری مجرمانی که سکه طلا می‌خواستند | قرار گذاشتن با متقلبان کنکور در جاده

به گزارش همشهری آنلاین، سردار وحید مجید رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا امروز (پنجشنبه) در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افزود: آزمون سراسری یک موضوع ملی است و از سال ۹۹ همکاری گسترده‌ای در این زمینه بین دستگاه ها صورت گرفته است.

دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟ | انواع دستگاه‌های تقلب‌یاب را بشناسید فروش تضمینی سوالات آزمون های استخدامی و کنکور با رمزارز؛ با پرداخت ۲۰ میلیون تومان وکیل شوید | سوالات کنکور تجربی و انسانی چند؟ بیشترین فعالیت مجرمان کنکوری در ۳ پلت‌فرم مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: صحنه مقابله با تقلب‌های کنکور صحنه حضور مجرمان سایبری است. این مجرمان در سکوهای خارجی با اولویت تلگرام، اینستاگرام و واتساپ فعالیت دارند.

وی گفت: ما با برنامه‌ریزی های صورت گرفته چند ماه قبل از کنکور همه تحرکات مجرمان سایبری را زیر نظر داریم. تغییر شگردها را رصد می کنیم به طوری که رصد عام سکوهای خارجی بر اساس کلیدواژه‌ها نشان می‌دهد از سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵ هزار فعالیت مجرمانه در فضای مجازی و در قالب کانال، گروه و لینک انجام شده است.

سردار مجید با بیان اینکه اقداماتی که از سوی پلیس فتا صورت گرفت، موجب شد این میزان فعالیت مجرمانه به ۲ هزار مورد تقلیل یابد، اظهار داشت: عده‌ای از افراد فعالیت مجرمانه را ادامه دادند و ۸۰۰ مورد شناسایی شدند و پس از بررسی های نهایی مجرمان سایبری که فعالان اصلی بودند طی این سال‌ها حدود ۴۰۰ نفر بودند که دستگیر شدند.

دریافت رمز ارز و سکه طلا از خریداران سوالات کنکور

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که این مجرمان سایبری در حوزه کنکور انجام می دادند، شامل دریافت پول‌های کلان از داوطلبان بوده است که از طریق کارت های بانکی، این افراد شناسایی شدند. به مرور روش های مجرمان سایبری پیشرفته تر شد و از کارت های بانکی اجاره‌ای استفاده کردند تا پلیس در شناسایی آنها با مشکل مواجه شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در هفته‌های اخیر چند متهم را دستگیر کردیم که بابت اقدامات کلاهبردارانه ای که انجام داده بودند، بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر رمز ارز دریافت کرده بودند.

وی گفت: برخی کلاهبرداران پیشنهاد داده بودند که کار موقعی تحویل داده می‌شود (سوالات تقلبی کنکور) که سکه طلا در ابعاد مختلف دریافت کنند. بیش از ۵۰ مورد دستگیر شدند که درخواست طلا داشتند. یا گفته بودند وسط جاده باید پول جابه‌جا شود.

مجید افزود: ما از ابتدای سال با هماهنگی سازمان سنجش در سراسر کشور مراکز و حتی افرادی که در سال های گذشته کلاهبرداری کرده‌اند را مورد رصد قرار دادیم. با توجه به روش‌های پیچیده‌ای که کلاهبرداران استفاده می کنند از حوزه بین الملل هم استفاده کرده ایم.

فروش سوالات به داوطلبان کنکور یک جرم ساده نیست

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فراجا افزود: در توصیه هایی که به مردم در زمینه امنیت کنکور داریم، این است که مردم شک نداشته باشند این شیوه ها و شگردها کلاهبرداری است. آنها به دنبال یغما بردن سرمایه آنها هستتد.

وی گفت: اقدامات زیادی از سوی فراجا انجام شده است. بحث بازدارندگی در زمینه امنیت کنکور مهم است که استفاده از الگوریتم های رمزگذاری شده و برگزاری کنکور الکترونیک می تواند به این بازدارندگی منجر شود تا کلاهبرداران جرات نکنند به این حوزه وارد شوند.

سردار مجید اظهار داشت: یکی از مولفه های مهم در بازدارندگی امنیت کنکور، مسایل تقنینی است زیرا تنوع جرایم سایبری با گستردگی مواجه است.

وی گفت: فروش سوالات تقلبی به داوطلبان کنکور تنها یک جرم ساده نیست بلکه به خطر انداختن امنیت روانی جامعه است. باید مجازات سنگینی در پی داشته باشد تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

کد خبر 845372 منبع: ایرنا برچسب‌ها رمزارز خبر مهم پلیس فتا کنکور سکه - قیمت حوادث ایران فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن رانندگان از روکش آسفالت فرسوده در جاده اصفهان - کاشان + فیلم
  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور | دستگیری مجرمانی که سکه طلا می‌خواستند | قرار گذاشتن با متقلبان کنکور در جاده
  • مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت در سنندج