Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه گونه‌های حیوانی زیادی در این استان در تصادفات جاده‌ای از بین می‌روند، گفت: تلفات جاده‌ای حیوانات بومی ضرورت ساخت کلینیک تخصصی....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۸۳۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید

در برزیل، جایی که هر ثانیه حدود ۱۶ حیوان وحشی در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند، یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه ارائه کرده است: استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  در برزیل، کشوری پهناور در آمریکای جنوبی با تنوع زیستی بالا، شبکه گسترده جاده‌ای این کشور، تهدیدی جدی برای گونه‌های مختلف حیوانی است که مجبورند در مجاورت فزاینده با انسان‌ها زندگی کنند.

براساس گزارش مرکز بوم‌شناسی جاده‌ای برزیل (CBEE)، سالانه حدود 475 میلیون جانور مهره‌دار، عمدتاً گونه‌های کوچکتر مانند کاپیبارا، آرمادیلو و صاریغ در اثر تصادفات جاده‌ای تلف می‌شوند.

"گابریل سوتو فرنته" دانشجوی علوم کامپیوتر با مشاهده این کشتار وحشتناک دست به کار شد. این دانشجوی 25 ساله ابتدا پنج‌گونه با جثه متوسط و بزرگ که به احتمال زیاد قربانی تصادفات رانندگی می‌شوند را شناسایی کرد: پوما، مورچه‌خوار غول‌پیکر، تاپیر، گرگ یالدار و جگواروندی (نوعی گربه وحشی).

سوتو که در حال گذراندن مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه سائوپائولو (USP) است، یک پایگاه داده با هزاران تصویر از این حیوانات ایجاد کرد و یک مدل هوش مصنوعی را برای شناسایی آنها به صورت لحظه‌ای ایجاد کرد.

چین 4500 شرکت "هوش مصنوعی" دارد

طبق نتایج تلاش‌های وی که به تازگی در مجله Scientific Reports منتشر شده است، آزمایش‌های متعدد انجام شد و با موفقیت همراه بود. سوتو برای اجرایی‌شدن این پروژه می‌گوید دانشمندان به "حمایت شرکت‌های مدیریت جاده‌ها" نیاز دارند، از جمله دسترسی به دوربین‌های ترافیکی و برخی برنامه‌های ناوبری که هشدار لحظه‌ای را به رانندگان منتقل کند.

این امید وجود دارد که این فناوری با کاهش برخورد با حیات وحش، جان انسان‌ها را نیز نجات دهد.

به گفته باجر، تابلوهای هشدار به رانندگان برای مراقبت از عبور حیوانات تأثیر کمی دارند و به طور متوسط تنها منجر به کاهش سه درصدی سرعت می‌شوند.

همچنین پل‌ها و تونل‌های عبور حیوانات برای انتقال ایمن آنها از یک طرف جاده به طرف دیگر و حصارهایی برای نگه داشتن آنها وجود دارد اما به گفته باجر، همه این موارد برای مقابله با ابعاد مشکل کافی نیستند.

وی در سال 2014 به همراه سایر متخصصان بوم‌شناسی، برنامه‌ای به نام Urubu راه‌اندازی کرد که هزاران کاربر اطلاعاتی را به آن وارد کردند و امکان شناسایی نقاط داغ تصادفات جاده‌ای را فراهم آورد.

این پروژه به ایجاد آگاهی عمومی کمک کرد و حتی الهام‌بخش لایحه‌ای در مورد عبور و مرور ایمن حیوانات شد که در انتظار رأی گیری در کنگره است. کمبود بودجه باعث تعطیلی این برنامه در سال گذشته شد، اما باجر قصد راه‌اندازی مجدد آن را دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف و ضبط یک قلاده توله شیر در ساری