Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «کیهان»
2024-04-26@09:13:45 GMT

کمک هزینه 5 میلیون تومانی برای کاشت حلزون نوزادان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ | کد خبر: ۸۸۹۹۳۲۸

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: با اینکه برنامه غربالگری ناشنوایی نوزادان در تمام مراکز و بیمارستانها اجرا می‌شود اما فقط حدود 39 درصد را می‌توانیم غربالگری کنیم..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: کیهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت kayhan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «کیهان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۸۸۹۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، گفت: اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در اتحادیه اروپا تدوین نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیشابور، مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح پرورش حلزون آچاتینا در دانشکده کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: طبق ضوابط سازمان دامپزشکی باید تمام دستورالعمل‌هایی که در ایران به‌کار گرفته می‌شود، معادل آن در اتحادیه اروپا نیز تدوین شود، اما متاسفانه دستورالعمل و استاندارد پرورش حلزون هنوز در این اتحادیه تدوین نشده است.

وی افزود: کسانی‌که وارد اینگونه مشاغل می‌شوند لازم است این نکته را در نظر بگیرند که اگر زمانی این شغل را ترک کردند، این موجودات را به حال خود در طبیعت رها نکنند.

احمد همت آبادی، رئیس انجمن ملی بیولوژیک کشور نیز گفت: در کشور حدود 50 واحد انسکتاریوم مشغول فعالیت و تولید حشرات مفید هستند و این مجموعه نیز در قالب شرکت فن‌آور از سال 97 مشغول به کار روی این نوع حلزون است.

وی ادامه داد: در صورت اخذ مجوزهای لازم و به ثبت رساندن کلاژن این صنعت، حداقل 200 نفر از زنان روستایی این شهرستان در بستر مشاغل خرد مشغول به کار می شوند و چرخه اقتصادی سالمی نیز ایجاد خواهد شد.

فعالیت 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر 

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور نیز گفت: با وجود اینکه شهرستان نیشابور یک شهر صنعتی است اما مزیت اول آن کشاورزی است و بیشتر صنایع آن هم وابسته به محصولات کشاورزی است.

علی مبارکی افزود: در این شهرستان حدود 40 هزار زن روستایی فعالیت می‌کنند و دارای 13 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 120 تسهیلگر خانم هستیم.

وی یادآور شد: در بیشتر محصولات مزیت دار مانند سبزی و صیفی با برنامه ریزی‌های مدیریت هماهنگی ترویج استان و اداره آموزش و ترویج شهرستان و با کمک تسهیلگران، دوره های آموزشی برای توانمندسازی زنان روستایی برگزار می‌کنیم.

این مقام مسئول کمبود اعتبارات و تسهیلات مشاغل خانگی برای ایجاد شغل در بین این قشر زحمت کش را از کاستی‌های این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی