Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست هیأت کاوش‌های باستان‌شناسی معدن نمک چهرآباد زنجان گفت: با توجه به اینکه اطلاعات از دوره هخامنشی در منطقه شمال‌غرب کشور کم است، کاوش در چهرآباد گام خوبی در افزایش....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۹۲۲۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدن، دومین منبع تولید ثروت بعد از نفت

علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره جایگزینی معدن به جای نفت افزود: کشور ما از جنبه معادن بسیار متنوع و غنی است، در جای جای کشور از نمای شمالی تا جنوبی معادن بزرگی وجود دارد که یک بخش‌هایی از این معادن در بحث‌های فولاد، مس و سنگ‌های ساختمانی ... درحال تولید و استخراج است، اما آنچه که در شرایط کنونی با آن مواجه ایم، فعالیت‌های علمی مرتبط با حوزه معدن است تا منجربه توسعه فعالیت‌های صنعتی شود که این فعالیت‌ها کم اتفاق افتاده است.
وی گفت: امروز ما با توجه به وسعت معادنی که داریم معدن را به عنوان یک عامل تولید ثروت دوم بعد از نفت می‌دانیم و با توجه به محدودیت‌های که درباره منابع نفتی مطرح می‌شود باید تلاش و برنامه ریزی بسیاری هم از جنبه مطالعات اکتشافی، هم از جنبه روند استخراج و هم فرآوری صورت گیرد تا منجربه فعالیت‌های تکمیلی و تولید محصول شود.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اکنون یک حجم زیادی سنگ ساختمانی تولید میکنیم که این سنگ‌ها را به صورت خام به برخی از کشور‌های بیگانه می‌فرستیم و بعد آنها با کار‌های تکمیلی و فرآوری که روی آن انجام می‌دهند، همان محصول را حدود ده تا صد برابر قیمت به کشور ما برمی گردانند.
وی به توسعه سرمایه گذاری در این حوزه اشاره کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم کار‌های مربوط به تکمیل زنجیره تولید و توسعه محصولات بعدی را انجام دهیم، نیاز به توسعه سرمایه گذاری داریم، این کار می‌تواند در ایجاد اشتغال و تولید ثروت نقش بسزایی داشته باشد تا بتوانیم یک درآمد بزرگی را برای جایگزینی نفت آماده کنیم.
رهایی درباره جبران عقب ماندگی‌ها در این حوزه نیز افزود: وزارتخانه‌های صنعتی باید توجه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند تا منجربه سیاست گذاری برای توسعه صنعت آنهم صنعت دانش بنیان شود، یعنی صنعتی باید توسعه پیدا کند که مبتنی بر دانش باشد، در این خصوص باید توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها و مراکز علمی صورت گیرد که بتوانند برای ایجاد یک صنعت دانش بنیان همراه با بخش‌های صنعتی تلاش کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه سهم بخش معدن در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در این چند ساله بسیار کم بوده است گفت: شاید سهم شرکت‌های دانش بنیان در بخش معدن زیر ۵ درصد است و این باعث شده آن جایگاهی که شرکت‌های دانش بنیان امروز پیدا کرده اند و مزیت‌های خاصی که برای آن ایجاد شده در بخش معدن خیلی توسعه پیدا نکند.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما باید یک سیاست گذاری و حرکت شتابانی در این حوزه داشته باشیم که وزارتخانه‌های صنعتی می‌توانند خیلی نقش آفرین باشند.

وی درباره نهمین همایش مکانیک سنگ ایران نیز افزود: در این کنفرانس آخرین یافته‌های علمی در زمینه علم مکانیک سنگ ارائه شد. برگزاری این همایش فرصت خوبی برای تبادل نظر‌های علمی و انتقال تجربیات و دستاورد‌های ارزشمند صاحبنظران و پژوهشگران در عرصه‌های مختلف مکانیک سنگ بود.
رهایی گفت: از آنجایی که علم مکانیک سنگ در زمینه‌های مختلف اعم از بخش‌های معدنی، طرح‌های عمرانی و طرح‌های نفتی کاربرد دارد، گستردگی آن باعث می‌شود اثرگذاری ویژه‌ای هم از جنبه پیشرفت در زمینه‌های عمرانی و هم از جنبه‌های رفاه عمومی و تولید ثروت داشته باشد.
همایش دو روزه مکانیک سنگ ملی که به همت انجمن مکانیک سنگ ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) و با همکاری دانشگاه ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط از دیروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شده است، امروز پایان می‌یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وجود ۴۵ معدن غیرفعال در لرستان
  • تاریخچه ۲۵۰۰ ساله کارت اعتباری در ایران
  • معدن، دومین منبع تولید ثروت بعد از نفت
  • تلاش برای اعتلای مفاهیم انسانی اهل بیت (ع) در یک رویداد هنری
  • ثبت بیش از ۲۰۰ هزار شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان
  • ۲۰ دستگاه خودرو به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود
  • ادامه حیات حوزه معدن در گرو فناوری و نوآوری
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • علت فوت کارگر معدن در کرمان چه بود؟