Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-05-08@18:44:44 GMT

پکیج تصفیه خانه شهر هرسین جا نمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ | کد خبر: ۹۳۵۱۷۱۳

کرمانشاه- ایرنا- محل استقرار سیستم پکیج تصفیه خانه شهر هرسین روز سه شنبه با حضور مدیران استانی و منطقه ای در محل مجموعه تاریخی گردشگری سراب این شهر جانمایی و....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۹۳۵۱۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد

هرمزگان- پساب فاضلاب شهر بندرعباس که بیش از ۲ دهه با مشکل جدی رهاسازی به دریا مواجه بوده و به دغدغه اصلی مردم و مسوولان تبدیل شده بود بالاخره قرار است بعد از سال‌ها به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع‌آوری و مشکلات فعلی حل شود.

تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس که در دهه ۸۰برای جمعیت ۴۰۰هزار نفری ساخته شده بود درابتدا توان تصفیه محدودی داشت اما پیش بینی برای خرید پسآب آن نشده بود ، رفته و رفته با گسترش شهر و شمار مشترکان دیگر توان تصفیه هم ندارد لذا به صورت نیمه خام در خور گورسوزان رها سازی و به دریا می رود.

فاضلاب شهر بندرعباس سال هاست روانه خلیج فارس  می‌شود که این معضل علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع  و آزار ساکنان و گردشگران، محیط زیست به ویژه آبزیان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است که بر همین اساس مسئولان استانی طرحی را آماده کرده اند که قرار است تا ۲ سال آینده بساط این کار برچیده شود.

ورود 700 لیتر فاضلاب به دریا

هر چند باتوجه به اینکه منابع آبی استان هرمزگان در سال‌های اخیر تحت تاثیر پدیده خشکسالی و کم آبی گرفته است و استفاده از تمام ظرفیت پساب فاضلاب با رعایت تمام استانداردهای زیست محیطی، برای حفظ ذخایر منابع آبی و همچنین توسعه صنعت و کشاورزی ضرورت داشته است با این همه اما تقریبا از همان سال های آغازین به دلیل تصفیه نشدن فاضلاب شهری بندرعباس ، به گفته کارشناسان در هر ثانیه ۵۰۰ تا ۷۰۰ لیتر فاضلاب خام وارد ساحل  و دریا در بندرعباس می‌شده است که در یک محاسبه سرانگشتی در روز به  ده ها میلیون لیتر فاضلاب می رسد.

با وجود تاکید و هشدارهای مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان و رئیس دادگستری استان هرمزگان مبنی بر سرعت بخشی در هدایت فاضلاب به صنایع غرب بندرعباس و جلوگیری از تهدید جدی که این پساب ها می تواند برای سلامت شهروندان داشته باشد تا سال 1400هیچ اتفاق قابل توجهی در این زمینه نیفتاد تا اینکه امین قصمی مدیرعامل وقت شرکت آب و فاضلاب وقت هرمزگان از قرارداد سرمایه گذاری حق استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب استان را به مردم خبر داد تا اینکه سرانجام با حمایت ویژه استاندار هرمزگان، پیگیری نمایندگان مجلس و مقام قضایی استان، این قرارداد به شرکت جدید (تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس) که سهامداران آن صنایع بزرگ غرب بندرعباس همچون شرکت‌های نفت، فولاد و مس هستند، واگذار شد.

پایان آلودگی

سال گذشته شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه خلیج فارس که مجری این پروژه بشمار می رود، در توضیح روند پیشرفت ابر پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس وانتقال پساب آن به صنایع غرب بندرعباس، گفت: طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس تا شهریور ۱۴۰۴به پایان می‌رسد.

وی با بیان این که طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب بازیافت شده به صنایع در ۶فاز اجرایی در حال انجام و پیشرفت کلی طرح ۴۸درصد است، به پیشرفت فیزیکی هر یک از فاز های این پروژه اشاره کرد و گفت:  فاز یک این پروژه به طور 100 درصد به پایان رسیده که شامل عملیات ساختمانی مخزن و ایستگاه پمپاژ انتقال پساب بازیافت است و تجهیزات این فاز هم ۵۰درصد پیشرفت دارد.

هوی افزود: همچنین فاز۲که بازسازی و توسعه و نوسازی تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس و ایجاد یک ایستگاه اصلی پمپاژ است، بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی وارد مدار توسعه خواهد شد.

شجاعی عنوان کرد: همچنین فاز ۳، خط انتقال تصفیه خانه تا مخزن به طول ۲۲کیلومتر در منطقه ویژه قرار دارد که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و خط کاملاً آماده بهره‌برداری است .

اعتبارات ناکافی

در همین رابطه استاندار هرمزگان نیز از اراده جدی برای ساماندهی فاضلاب بندعباس خبر داد و گفت: پروژه فاضلاب یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس است که این پروژه توسعه محدودی داشت و کل قراردادهای منعقد شده آن نهایتا 17 میلیارد تومان شامل می شد اما اکنون این رقم به بیش از 3 هزار میلیارد تومان قرارداد رسیده که بخشی قابل توجهی نیز پرداخت شده است.

مهدی دوستی با تاکید بر اینکه پیشرفت پروژه قابل قبول است و 3 فاز از پروژه به پایان رسیده افزود: سه فاز دوم هم آغاز شده و پیشرفت مناسب و مطابق برنامه دارند یک سری مشکلات هم وجود دارد یکی از مسائل ثبت سفارش و مسائل ارزی است که برای تامین آن از تهران پیگیری خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم پوشش کامل شهر بندرعباس در این طرح اظهار داشت: این پروژه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد این میزان همه فاضلاب بندرعباس را پوشش نمی‌دهد اما مشکل اساسی را حل می‌کند اما لازم است این پوشش به تمام سایر طرح‌ها از جمله نهضت ملی مسکن و مسکن مهر نیز برسد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته و پیش‌بینی آینده شهر بندرعباس این پروژه 15 سال آینده نیاز شهر را پوشش می‌دهد گفت: برنامه داریم تا سال 1404 این پروژه و بخش‌هایی که آغاز شده به پایان برسد فعلا متناسب با برنامه، پروژه در حال انجام است.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد
  • پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب