Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@12:46:30 GMT

از 40 خادم اهل بیت (ع) در بجستان تقدیر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ | کد خبر: ۹۳۹۳۷۴۳

شب گذشته همزمان با عزاداری اباعبدالله از پیر غلامان و خادمین شهر بجستان با اعطای اهدا در راستای خدمت رسانی به عزاداران حسینی تقدیر شد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۹۳۹۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضیافت افطاری ایتام قم به میزبانی هیات خادم الرضا(ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست صمیمی و ضیافت افطاری خانواده های منتخب ایتام و نیازمندان استان قم با عنوان «آینده سازان فردا» به میزبانی هیات خادم الرضا (ع) و با حضور جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در حسینیه هیات بنی فاطمه (س) برگزار شد.

در ابتدای این نشست، «آیت پیمان» رییس هیات مدیره هیات خادم الرضا (ع) در سخنانی با تبریک حلول سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این هیات تحت لوای پرچم پرافتخار امام رضا (ع) مفتخر به میزبانی از گروه های مختلف بوده و باعث خرسندی است که در چنین شبی همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) در خدمت گروه برگزیده و بافضیلی همچون جمع حاضر هستیم.

وی با اشاره به حسن انتخاب نام «آینده سازان فردا» برای این نشست صمیمی از سوی مدیر هیات عنوان کرد: انتخاب این عنوان بسیار هوشمندانه و مدبرانه صورت گرفته زیرا تمامی جوانان و نوجوانانی که در نشست حضور دارند، همگی آینده سازان فردای این مملکت می باشند.

پیمان با اشاره به برخی اختراعات و اکتشافات و تحولات تاریخی و پیشرفت های تمدن ها، حکومت ها و نظام های مختلف، گفت: همه اینها مرهون تلاش کسانی بوده که در دوران جوانی و نوجوانی خود توانستند استعدادهای خویش را شکوفا سازند و از نعمت های خدادادی و سرمایه گرانبهای زندگی و عمر خویش در راستای دانش افزایی و ترقی علمی بهره ببرند.

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام (ص) هم وقتی مبعوث شدند و مردم را به توحید و دوری از بت پرستی و طاغوت دعوت کردند، جوانان بودند که رسالت پیامبر را شناخته و درک کردند و این دعوت الهی را پذیرفتند اما پیران با ایشان مخالفت کردند.

رییس هیات مدیره هیات خادم الرضا (ع) ادامه داد: آن حضرت تمدن اسلامی را با حضور جوانان بنا نهادند و اسلام را به اینجا رساندند؛ در بین یاران ائمه هم پیران نقش آفرینی کردند اما کار اصلی به دست جوانان بود بخصوص در کربلا حماسه سازی جوانان شکل و شکوه و عظمت دیگری داشت.

وی با اشاره به همراهی جوانان با نهضت امام خمینی (ره) گفت: امام راحل هم تکیه اش بر جوانان بود کما اینکه در مجموعه سخنان ایشان در صحیفه نور، بعد از کلمه مردم که خیلی بکار رفته است، تکیه کلام ایشان بر جوانان و آینده سازان است.

پیمان با اشاره به سابقه فعالیت هیات خادم الرضا (ع) عنوان کرد: این هیات توسط تعدادی دانش آموز نوجوان در نمازخانه دبیرستان امام رضا (ع) قم بنا نهاده شد و تا چند سال مراسم خود را در همان مکان برگزار می کرد؛ بتدریج دامنه برگزاری مراسم هیات به حسینیه ها و مساجد کشیده شد به طوریکه الان جایی غیر از ورزشگاه شهید حیدریان نمی تواند پذیرای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت عزادار سیدالشهدا (ع) در دهه اول محرم باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیات خادم الرضا (ع) در ۴۰ کشور در امور علمی، دینی، فرهنگی و سایر زمینه ها خدمت رسانی می کند و بهر حال یک تشکل مذهبی است که نوجوانان آن را بنا نهادند و اکنون به صورت بین المللی درآمده است.

پیمان در پایان به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: در کنار کتاب های درسی، تاریخ کشور و شیعه و سیره بزرگان را بسیار مطالعه کنید و تلاش کنید که هر کدام برای سازندگی خود، خانواده و جامعه، منشا اثر باشید.

در ادامه، حجت الاسلام زین العابدین بیگدلی از کارشناسان و سخنرانان مذهبی با اشاره به تاکید قرآن بر رسیدگی به امور ایتام گفت: باید تلاش کنیم که بر مدار زندگی کریمانه طبق سیره امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت (ع) حرکت کنیم و به نیازمندان جامعه توجه ویژه داشته باشیم تا آینده سازان فردای جامعه بتوانند با طیب خاطر خدمات موثر و مطلوبی را انجام دهند.

اجرای سرود و مدیحه سرایی و نیز توصیه های یکی از کارشناسان اکرام ایتام از بخش های دیگر این نشست صمیمی بود؛ در پایان هدایای متنوعی از سوی هیات خادم الرضا (ع) به کودکان و نوجوانان حاضر در نشست تقدیم شد.

به گفته علیرضا امیری رییس اداره اکرام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم، در نشست صمیمی و ضیافت افطاری آینده سازان فردا، ۱۲۰ نفر از اعضای خانواده های ایتام و نیازمندان استان قم حضور داشتند.

وی افزود: این نشست برای چندمین سال است که در ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های فرهنگی، مدیحه سرایی و … برگزار می شود.

کد خبر 6062470

دیگر خبرها

  • نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • عید دیدنی متفاوت به سبک رسول خادم
  • تقدیر رییس جمهور از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • تخریب یک بنا در دزفول برای حفظ جان شهروندان
  • ضیافت افطاری ایتام قم به میزبانی هیات خادم الرضا(ع) برگزار شد