Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ساعت صفر» زمانی است برای شنیدن ناشنیده ها. «ساعت صفر» برای کسانی است که وقت خواندن ندارند، ولی وقت شنیدن دارند و علاقه دارند ناشنیده هایی دیگری همچون:عصبانیت بازیگر زن....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۹۶۳۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمالا شناسایی فرازمینی‌ها در قمر یخی مشتری

ایتنا - دانشمندان ناسا براساس نتایج مطالعه‌ای جدید عنوان کردند که تا سال ۲۰۳۰ ممکن است حیات فرازمینی‌ها را در قمر یخی سیاره مشتری موسوم به «اروپا» شناسایی کنند.
دانشمندان ناسا طی یک آزمایش آزمایشگاهی دریافتند که ابزارهای روی یک فضاپیما به اندازه کافی حساس هستند تا یک سلول زنده را در یک قطعه یخ شناسایی کنند.

زندگی در منظومه شمسی ماورای سیاره زمین همواره برای انسان‌ها جذاب بوده و اکنون به‌طور شگفت‌انگیزی به نظر می‌رسد امیدوارکننده‌ترین مکان‌ها قمرهای یخی سیارات غول‌پیکر گازی در منظومه شمسی باشند.

تصور دانشمندان بر این است که قمر زحل موسوم به «انسلادوس» و قمر مشتری با نام «اروپا»، هر دو اقیانوس‌های جهانی را در زیر پوسته‌های یخی خود، با شرایط و مولکول‌های کلیدی دارند که می‌توانند از حیات پشتیبانی کنند.

ناسا در نظر دارد برای درک بهتر، تا پایان سال جاری طی مأموریتی، فضاپیمای اروپا کلیپر را برای تجزیه و تحلیل قمر اروپا یا همان مشتری به فضا ارسال کند تا در ارتفاع ۲۵ کیلومتری از آن، ترکیب و سطح این قمر را ترسیم کرده، اندازه‌گیری‌هایی از اقیانوس داخلی آن جمع‌آوری کند و دانه‌های یخ و غبار روی آن را مورد آنالیز قرار دهد.

پژوهشگران در یک آزمایش آزمایشگاهی برای شبیه‌سازی آنچه فضاپیما هنگام جمع‌آوری داده‌ها از اروپا تجربه می‌کند، یک پرتو نازک از آب مایع را به داخل خلأ شلیک کردند، سپس از لیزر برای تحریک قطرات استفاده کردند و آن‌ها را با طیف‌سنجی جرمی تجزیه و تحلیل کردند تا بفهمند چه چیزی در آن‌ها وجود دارد.

این تیم از آزمایش مذکور دریافت که این ابزار می‌تواند نمونه‌ای بیولوژیکی به کوچکی یک سلول را در یک دانه یخ شناسایی کند.

فابیان کلنر، نویسنده ارشد این مطالعه معتقد است استفاده از ابزارهای آینده، به ما این امکان را می‌دهد تا شکل‌های حیات شبیه به موجودات روی زمین را که به طور فزاینده‌ای می‌توانند در قمرهای اقیانوس‌دار وجود داشته باشند، شناسایی کنیم.

آزمایش جذاب اروپا کلیپر که نتایج آن حوالی سال ۲۰۳۰ بدست خواهد آمد این نوید را می‌دهد که یکی از آرزوهای بشر که همان کشف و شناسایی شواهدی دال بر حیات فرازمینی‌ها بوده، به تحقق بپیوندد.

دیگر خبرها

  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • جشن ویژه هنرمندان انگلیسی برای دکلان رایس؛ جشنی که تا ساعت چهار صبح طول کشید
  • (ویدئو) مرکز خرید یک مشتری خود را بلعید!
  • جمع آوری هزار و ۱۹۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در کرمان
  • مورینیو: در ساختار اشتباه نباید نقش فراتر از مربی ایفا کرد؛ می‌خواهم انتخاب درستی داشته باشم
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • کاهش ذخایر خونی در فارس ، همزمان با سال جدید
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان
  • فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در شب‌های قدر
  • احتمالا شناسایی فرازمینی‌ها در قمر یخی مشتری