Web Analytics Made Easy - Statcounter

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«عامل غیرمنتظره کنار گذاشتن نجفی از وزارت»،«مرتضی نبوی: در....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۹۷۷۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی علم ایران (INSF)، از گذشته تاکنون، سرطان جز دغدغه‌های محققان بوده است و به‌دنبال راهی برای درمان یا کاهش عوارض آن بوده‌اند بنیاد ملی علم ایران هم از طرح‌های پژوهشی مرتبط با این موضوع حمایت می‌کند.

«طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک» عنوان رساله دکتری جلیل پرچکانی چوزکی است که با راهنمایی حسین نادری‌منش و حمایت بنیاد ملی علم ایران به انجام رسانده است.

پرچکانی چوزکی با مدرک دکتری بیوفیزیک از دانشگاه تربیت مدرس درباره این طرح توضیح داد: سرطان یکی از موضوعات حساس و مورد توجه است که یافتن راهی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. تشخیص دیرهنگام این بیماری، می‌تواند باعث گسترده شدن آن و آلوده کردن بافت‌های دیگر از طریق پدیده متاستاز شود که این موضوع از طریق خون یا لنف صورت می‌گیرد. متأسفانه هنگامی که متاستاز رخ دهد، درمان بسیار مشکل شده و در اصطلاح به آن سرطان بدخیم گفته می‌شود.

وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت سرطان سینه به همراه سرطان ریه شایع‌ترین سرطان‌ها بین افراد هستند و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب می‌شود.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: نکته مهم این است که سرطان سینه هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است. به طوری که از هر ۸ زن ۱ نفر در طول عمرش به سرطان سینه مبتلا می‌شود اما مردان تنها ۱ درصد کل موارد سرطان سینه را تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ نشانگر سرمی معتبر برای پیش‌آگاهی اولیه وجود ندارد که حساس و به‌اندازۀ کافی خاص باشد تا به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرد اما در این زمینه، میکروRNA به‌عنوان نشانگر یش‌آگاهی اولیه در بیماری سرطان در جامعه علمی، مورد توجه قرار گرفته است.

پرچکانی چوزکی خاطرنشان کرد: در این تحقیق به دنبال طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک بودیم چرا که به کمک این سنسور می‌توان سرطان سینه را در مراحل ابتدایی و با سرعت بالا تشخیص داد.

کد خبر 6084606 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • امیر تتلو: به خاطر این خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های جنجالی
  • با تحریک خانم بازیگر برای اغتشاشات ۱۴۰۱ آهنگ خواندم | واکنش تتلو به اتهام تولید و انتشار کلیپ‌های مستهجن و غیر اخلاقی | جزئیات تازه از دومین دادگاه
  • سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • شغل جالب بازیگر نون خ قبل از بازی در این سریال
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد