Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرهای مسلح با اشاره به تحولات اخیر عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: ایجاد و گسترش دامنه تروریسم و افراطی‌گرایی صرفاً برای صیانت از....

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۹۸۱۴۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس غرب برای حمله ایران به اسرائیل!

زی‌سان: همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره زمان واکنش ایران به حمله تروریستی اسرائیل در دمشق، گزارش‌ها حکایت از سرعت گرفتن اقدامات احتیاطی کشورهای غربی در خاورمیانه دارد.

به گزارش زی‌سان، با وجود اینکه رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد و تعدادی از مستشاران ایرانی را به شهادت رساند، اما کشورهای غربی به گونه‌ای با اتفاق روبه‌رو شده‌اند که گویی ایران در این رابطه مقصر است و خواستار خویشتن داری ایران هستند. آمریکا و کشورهای اروپایی مدام به ایران هشدار می‌دهند که دست اقدام نظامی علیه اسرائیل بردارد. از سوی دیگر ایران، غرب را به انفعال دربرابر اقدامات اسرائیل متهم می‌کند. 

کشورها و رسانه‌های غربی در حالی شمارش معکوس برای حمله ایران به اسرائیل را آغاز کرده‌اند که مقامات نظامی ایران در این باره سکوت کرده‌اند. محمد مرندی عضو تیم هسته‌ای در مطلبی با عنوان اخبار جعلی! نوشت: «بیش از یک هفته است که می‌گویند ایران در ۲۴-۴۸ ساعت آینده حمله خواهد کرد.»

وزارت امور خارجه هلند روز شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش تنش‌ها بین ایران و رژیم اسرائیل اعلام کرد که هلند به عنوان یک اقدام احتیاطی فردا سفارت خود در تهران را تعطیل می‌کند. این وزارتخانه افزود که روز یکشنبه در مورد بازگشایی سفارت در روز دوشنبه تصمیم‌گیری می‌کند.

پیش از این نیز سفارت فرانسه در تهران خانواده دیپلمات ها را از تهران خارج کرد. 

وزیر دفاع بریتانیا خبر داد که نیروی دریایی این کشور «عملیاتی ویژه» را برای تخلیه شهروندان بریتانیا از منطقه در صورت حمله جمهوری اسلامی به خاک اسرائیل تدارک دیده است.

عملیات احتمالی بریتانیا را باید در کنار اقدامات دیگر کشورها از جمله آلمان و روسیه سنجید که از شهروندان خود خواسته‌اند فعلاً به ایران و اسرائیل سفر نکنند.

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا اعلام کرد که حدس و گمان‌ها درباره حمله ایران به اسرائیل باعث شده است که این شرکت بطور موقت مسیر پروازهایش میان پرت و لندن را تغییر دهد.

کانتاس تاکید کرد که اگرچه تا کنون هیچکدام از این پروازها لغو نشده اما به دلایل امنیتی، پروازهای این مسیر از این به بعد از طریق سنگاپور انجام می‌شود.

یک روز پیش از این «اتریش ایرلاینز» نیز اعلام کرده بود که در واکنش به تشدید تنش‌ها در منطقه، تمام پروازهای خود از وین به تهران را تا ۱۸ آوریل به حالت تعلیق در می‌آورد.

خطوط هوایی اتریش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسیرهایی که از فضای ایران عبور می‌کنند، اصلاح خواهند شد. ایمنی مسافران و خدمه ما بالاترین اولویت را دارد.»

روز جمعه وزارت خارجه اتریش نیز پس از آلمان از شهروندانش خواست ایران را ترک کنند.

جو بایدن به ایران: نکنید!

شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز روز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی که نام‌شان را فاش نکرد مدعی شده بود که ایران ده‌ها موشک‌ کروز و بالیستیک و پهپاد را برای حمله احتمالی به اسرائیل آماده کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هم گفته انتظار دارد ایران «به‌زودی» به اسرائیل حمله کند. منابع نظامی آمریکا از ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به اسرائیل خبر داده‌اند. مقام‌های اسرائیل با فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه دیدار کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت تصور می‌کند ایران «به‌زودی» به اسرائیل حمله کند.

بایدن گفت پیامش به ایران این است: «این کار را نکنید!» او گفت: «ما به دفاع از اسرائیل متعهد هستیم و به اسرائیل کمک می‌کنیم. ایران موفق نخواهد شد.»

ناوهای آمریکایی به حرکت درآمدند

در همین حال ایالات متحده ناوهای جنگی را برای محافظت از رژیم اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه به سرعت مستقر کرد، به این امید که حمله احتمالی مستقیم ایران به اسرائیل را که ممکن است به زودی انجام شود، متوقف کند.

وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اختصاصی در این باره نوشت، فعل و انفعال‌های ایالات متحده که بخشی از تلاش این بازیگر برای جلوگیری از درگیری گسترده تر در خاورمیانه است، پس از هشدار ادعایی یک منبع آگاه در مورد زمان و مکان حمله احتمالی ایران سرعت پیدا کرده است. با این حال، این منبع آگاه مدعی است که ایران هنوز در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.

ژنرال اریک کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده، روز جمعه در مورد حمله احتمالی ایران با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفتگو کرد. به گفته وزارت دفاع اسرائیل، گالانت مدعی شد: «ما با همکاری نزدیک شرکای خود آماده دفاع از خود در زمین و هوا هستیم و می دانیم که چگونه پاسخ دهیم». همزمان مقامات آمریکایی مدعی شدند که اقدامات ایالات متحده شامل جابجایی دو ناوشکن است که یکی از آنها قبلاً در منطقه مستقر بود و دیگری که به آنجا هدایت شده؛ آنها افزودند که حداقل یکی از این شناورها حامل سیستم دفاع موشکی «ایجیس» است.

به ادعای وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی از این بیم دارند که حمله احتمالی ایران به اسرائیل می‌تواند واکنش اسرائیل را به دنبال داشته باشد. این گزاره ادعایی می‌تواند جرقه درگیری منطقه‌ای را کلید بزند. جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که تهدیدات ایران برای حمله به اسرائیل "واقعی" و "قابل اجرا" است. ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، پس از نشستی جداگانه با فرماندهان درباره آمادگی نیروهای اسرائیلی، با کوریلا دیدار داشت.

اواخر پنجشنبه، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، با گالانت تماس گرفت تا به او اطمینان دهد که اگر تهران به خاک سرزمین های اشغالی حمله کند، واشنگتن از نزدیکترین متحد خود در منطقه دفاع خواهد کرد. آستین به گالانت گفت: «اسرائیل می‌تواند برای دفاع از خود روی حمایت کامل ایالات متحده حساب کند».

حمله به مقر حزب‌الله در جنوب لبنان

ارتش اسرائیل بامداد شنبه از حمله به مقر بزرگ حزب‌الله در جنوب لبنان خبر داد. این مقر در منطقه ریحان قرار داشت و شامل چند ساختمان و یک پست نظامی بود.

این حمله پس از شلیک بیش از ۴۰ موشک شب گذشته توسط حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی  انجام شد.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که جنگنده‌هایش، مواضع نظامی حزب‌الله در منطقه «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را که از مراکز عملیات این گروه شبه‌نظامی بوده، بمباران کرده‌اند.

به یکی دیگر از سایت‌های نظامی حزب‌الله در منطقه «طیبه» نیز حمله شده است.

توقیف کشتی اسرائیلی در خلیج فارس

به گزارش  آسوشیتدپرس، اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس مدعی شد که یک کشتی با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز توسط کماندو‌های منتسب به نیروی دریایی ایران توقیف شده است.

بنابر اعلام سازمان تجارت دریایی انگلیس «این حادثه امنیتی در ۵۰ مایلی شمال شرق بندر الفجیره امارات در دریای عمان رخ داده است.»

به نوشته آسوشیتدپرس، کشتی «MSC Aries» که با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند، مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

آن‌گونه که این وب‌سایت آمریکایی نوشته، این نفت‌کش دیروز جمعه در سواحل دُبیِ امارات مشاهده و در حال حرکت به سمت تنگه هرمزه بوده است؛ این نفت‌کش هم همانند دیگر کشتی‌هایِ منتسب به رژیم صهیونیستی هنگام حرکت در آب‌های منطقه داده‌های ردیابی خود را خاموش کرده بود.

واکنش تل‌آویو به توقیف یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی از سوی ایران

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن جنگ افروزی این رژیم در منطقه و تشدید تنش و برهم زدن صلح و ثبات آن و تجاوزگری وحشیانه علیه مردم نوار غزه مدعی شد: ایران عواقب تشدید اوضاع را متحمل خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: ما برای همه سناریوها آماده هستیم و برای محافظت از اسرائیلی‌ها اقدامات لازم را با متحدان خود انجام خواهیم داد.

tags # اسرائیل ، ایران سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • حمله ایران به رژیم صهیونیستی بر اساس حقوق بین الملل انجام شده است
  • کارگران امسال چقدر حقوق می‌گیرند؟ (فیلم)
  • رایزنی وزیر دفاع عربستان با همتای آمریکایی درباره منطقه
  • ماهیت واقعی تروریست‌های مدعی دفاع از قوم بلوچ
  • کارشناس مطرح آمریکایی: حتی یک موشک ایرانی رهگیری نشد / اسرائیل بی‌دفاع است
  • ایران مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد از حق دفاع خود استفاده کرده است
  • هدف تروریست‌های اجاره‌ای جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است
  • هدف تروریست‌ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است
  • واکنش وزیر کشور به حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان
  • شمارش معکوس غرب برای حمله ایران به اسرائیل!