Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین:وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمار صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید را حدود ۶۰۰ هزار صندلی اعلام کرد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۹۸۵۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم

شیمی شیفر تحلیلگر اسرائیلی در روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که هیچ دلیل منطقی برای ادامه جنگ در غزه وجود ندارد و زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود.

سرویس جهان مشرق - «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش بس در غزه گفتگو کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست اعلام کرد که باید تلاش‌هایی در راستای حل مسالمت آمیز همه درگیری‌ها انجام شود و منطقه از خطرات جنگ در امان بماند.

وی تاکید کرد که مهمترین چالش برای دستیابی به صلح، شکست جامعه جهانی در حل مسئله فلسطین است.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد: خواهان آتش بس فوری در غزه و پایان عملیات نظامی(تجاوزات رژیم صهیونیستی) و آزادی اسیران و رساندن کمکها هستیم.

در شرایطی که دولت آمریکا همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مانع توقف جنگ غزه می‌شود، وزیر خارجه این کشور مدعی شد که باید تلاش‌ها را برای رسیدن به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه تقویت کنیم.

روز گذشته نیز ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین شده از سوی اجلاس مشترک عربی- اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین شده در اجلاس عربی -اسلامی از جامعه بین المللی خواسته شد تا در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های موثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تاکید کردند.

تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و چهارمین روز جنگ در غزه

جنگ وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه وارد ۲۰۵امین روز متوالی شد. حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف غزه به ویژه مرکز و جنوب این باریکه همچنان ادامه دارد. طبق تازه‌ترین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از آغاز جنگ تا این لحظه ۳۴۳۸۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۷۴۳۷ نفر هم زخمی شدند. مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا همچنان در جریان است و برخی منابع از ارائه پیشنهاداتی جدید برای پیشبرد این مذاکرات خبر دادند.

دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران و آشفته است

روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالا دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده‌شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد کل اتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشته ممکن است حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود. نتانیاهو مدعی شده تصمیمات دیوان لاهه بر تصمیم‌های اسرائیل تاثیری نخواهد گذاشت اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

تجمعات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین ادامه دارد

در همین حال، روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه بیان کرد که نتانیاهو از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان کیفری بین‌المللی به شدت نگران و آشفته است. این روزنامه بیان کرد که نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

فارن پالیسی اعلام کرد که اعتراضات دانشگاه کلمبیا بحران در سیاست خارجی آمریکا به ویژه در زمینه روابط مستحکم آن با اسرائیل را برملا کرد. منبع مذکور اشاره کرد که علت اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا یهودی‌ستیزی نبوده بلکه شوک عمیق ناشی از خشونت و جنایات اسرائیل در غزه بود. فارن پالیسی بیان کرد که دانشگاه کلمبیا و دیگر دانشگاه‌ها به جامعه آمریکا و کل جهان آموزش دموکراسی و شهروندی می‌دهد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل موافقت کند. محمود عباس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی سه چهارم نوار غزه را نابود کرده و اوضاع در غزه بسیار فاجعه‌بار است.

غزه در زیر آتش

عباس گفت در صورت حمله زمینی به رفح بزرگترین فاجعه تاریخ ملت فلسطین رخ خواهد داد. وی تاکید کرد که باید راه حلی سیاسی ارائه شود که غزه، کرانه باختری و قدس در چارچوب کشور مستقل فلسطین در کنار هم جمع شود. ابومازن گفت نگرانیم که رژیم صهیونیستی بعد از غزه، سراغ کرانه باختری بیاید و بخواهد ساکنان آن را به سمت اردن بکوچاند.

یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد/ حملات نیروهای مقاومت به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد/ گرفتاری نظامیان رژیم صهیونیستی در کمین گردان های قسام

منابع عبری زبان اعلام کردند پایگاه نظامی اسرائیلی میرون در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است. منابع عبری زبان تاکید کردند که حداقل ۳۰ موشک به سمت الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نور غزه را هدف قرار داد.

پیام تصویری صنعا به مقاومت فلسطین

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد در ششمین روز عید یهودی پسح تا این لحظه ۵۰۰ شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند.

منابع عبری زبان اعلام کردند یک موشک از مرکز نوار غزه شلیک شده و به شهرک بئیری اصابت کرده است.

گروهان‌های قدس اعلام کرد پایگاه نظامی فجه در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده است.

حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه البغدادی در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله راکتی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است. همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند در جریان حمله موشکی حزب الله به شهرک شتولا در شمال فلسطین اشغالی، یک موشک مستقیما به ساختمانی در این شهرک اصابت کرده است.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در کمینی در خیابان السکه در منطقه المغراقه در مرکز نوار غزه گرفتار کرده است. قسام تاکید کرد که نیروهای اشغالگر در میدان مینی که با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های شلیک شده و منفجر نشده در حملات جنگنده‌های اف ۱۶ به سمت غیرنظامیان فلسطینی آماده شده بود، گرفتار شدند.

حملات موشکی حزب الله به سرزمین های اشغالی

یک منبع در گردان‌های قسام اعلام کرد کیت سیگال اسیر سالخورده‌ای که روز گذشته در فایل ویدیویی منتشر شده دیده شد، دارای تابعیت آمریکایی است. منبع مذکور اشاره کرد که اسیر سیگال قرار بود در جریان مبادله اسرا در ماه نوامبر گذشته آزاد شود اما سرسختی و تعلل رژیم صهیونیستی مانع از آن شد. این منبع قسامی بیان کرد که این اسیر آمریکایی به چندین بیماری مبتلا است و تحت مراقبت پزشکی قرار دارد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد ۴ موشک از جنوب لبنان به پایگاه اسرائیلی السماقه در بلندی‌های اشغالی کفرشوبا شلیک شده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد. این مسئول اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید. وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

حملات نیروهای مقاومت فلسطین به ارتش رژیم صهیونیستی

تحلیلگر اسرائیلی: هیچ دلیل منطقی برای ادامه جنگ در غزه وجود ندارد و زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود

شیمی شیفر تحلیلگر اسرائیلی در روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که هیچ دلیل منطقی برای ادامه جنگ در غزه وجود ندارد و زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود. شیفر تصریح کرد که پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، نتانیاهو و گانتز به ما وعده می‌دهند که نبرد در رفح به شکست حماس منجر خواهد شد، اما چنین چیزی ممکن نیست و خلاصه بگوییم ما اکنون برای پایان جنگی که از تاسیس این رژیم بی‌سابقه بوده و موجب آوارگی صد هزار اسرائیلی شده، باید بهای مطلوب را بپردازیم و عزیزانمان را به هر بهایی شده، از غزه بازگردانیم. وی گفت: به همین خاطر می‌گویم: بس است ما یک ملتیم و باید دولت شرور نتانیاهو را که با نپذیرفتن مسئولیت فاجعه هفتم اکتبر ما را به سمت پرتگاه نابودی پیش می‌برد، کنار بگذاریم.

تلفات نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال افزایش است

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که دست کم ۳۰ افسر و نظامی اسرائیلی از نیروهای ذخیره به فرماندهان خود اعلام کردند بیش از این تاب ادامه جنگ را ندارند و در عملیات نظامی علیه رفح شرکت نخواهند کرد.

منابع عبری زبان اعلام کردند شهرک‌نشینان صهیونیست با برپایی تظاهراتی مقابل منزل نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قیساریه خواستار کناره‌گیری او شدند.

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم