Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح توسعه مدرسه روستای حصار از توابع بخش مرکزی شهرستان بوکان ، با مشارکت مردم این روستا و تامین 500 میلیون ریال هزینه آن ، اجرا شد..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۹۹۸۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم

بچه‌های مدرسه شورکش که هر روز برای رفتن به مدرسه از رودخانه باید عبور کنند می‌گویند: ما دیگر از آب می‌ترسیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابل، با دیدن تصاویر عبور دانش‌آموزان ابتدایی مدرسه از رودخانه پرخروش این سئوال مطرح می‌شود که مسئولین یک روز فرزندانشان را به مدرسه شورکش بندپی شرقی بابل بفرستند تا مشکلات دانش آموزان کوچک اما پر آتیه این منطقه را درک کنند.

روستای زیبای شورکش منطقه‌ای رویایی با جنگل‌های هیرکانی و بکر و یک منطقه کاملا توریستی در بخش بندپی شرقی، شهرستان بابل است؛  از دل روستای زیبای شورکش رودخانه وحشی و پر خروش سجادرود که در زبان محلی به آن سجرو می گویند عبور می‌کند بسیاری از گرشگران با این مکان زیبا و با مناظر بدیع و طبیعیش آشنایی دارند.

این منطقه مقصدی مناسب برای طبیعت‌گردی و پیک نیک به ویژه در فصول بهار و تابستان و اوایل پاییز به حساب می‌آید؛ برای رسیدن به این روستا باید از رودخانه سجرو و پل سماکوش محله و آستانه‌ امام‌زاده جعفر عبور کنید تا به روستای زیبای شورکش برسید، این روستا تا مرکز شهر گلوگاه بندپی شرقی 18 کیلومتر فاصله دارد.

موضوع از آن جایی  اهمیت پیدا می‌کند که دانش‌آموزان ابتدایی مدرسه شورکش هر روز باید با عبور از یک پل چوبی ناایمن به مدرسه بروند و این مخاطراتی را برایشان به دنبال دارد.

حسین حیدری بخشدار بندپی شرقی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته با شورای روستای شورکش و با همراهی منتخب مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی از این روستا بازدید کردیم.البته بنده قبلا هم در جریان این مشکل بودم و بازدیدهای دیگری هم داشتم، این مشکل مربوط به امسال و سال قبل نیست‌، این مشکل سالهاست که در این روستا وجود دارد.

به گفته بخشدار روستای شورکش 20 خانوار سکنه دارد  و در این مدرسه ابتدایی  15 دانش آموز به صورت مختلط تا پایه پنجم در حال تحصیل هستند و پایه ششم دانش آموز ندارد ولی برای سال بعد خواهد داشت. یک نیرو که هم مدیر و هم معلم است تربیت دانش‌آموزان این مدرسه را بر عهده دارد.

بخشدار بندپی شرقی خاطر نشان کرد: برای این مدرسه پرونده‌ای تشکیل شد و به ستاد بحران مازندران ارسال شده و در تلاشیم که تصمیماتی مبنی بر احداث یک پل موقت در این روستا اتفاق بیفتد.

حیدری اضافه کرد: همه ما واقف هستیم که احداث پل دائم برای یک روستا بیست خانواری مرقون به صرفه نیست و احداث یک پل موقت مشکل این روستا را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: دانش آموزان این مدرسه در فصول بارانی سال با مشکل جدی مواجه هستند این پل چوبی بر روی رودخانه سجاد رود که در فصول بارانی بسیار وحشی است ایجاد شده که عبور و مرور در زمان بارندگی از روی این پل بسیار سخت و خطرناک است.

وی افزود: 13 دانش‌آموز از روستای شورکش به این مدرسه تردد می‌کنند و دو دانش‌آموز هم از روستای همجوار در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، در روزهای بارندگی شدید مدرسه کلا تعطیل است و در برخی از روزها هم والدین مجبورند از تراکتور یا نیسان برای ایاب و ذهاب بچه‌ها استفاده کنند.

بخشدار بندپی شرقی افزود: از همه مسئولین و به ویژه از فرماندار و از مدیرکل ستاد بحران استان تقاضا داریم که این مشکل دانش آموزان و اهالی روستا را با احداث پل موقت برطرف سازند البته توسط اداره کل نقشه تهیه شده است و تقاضا داریم در اجرای آن تسریع صورت گیرد.
 
به گزارش تسنیم، بسیاری از مسئولان و آقازاده‌ها در این منطقه و حتی مناطق همجوار دارای ویلاهای لاکچری هستند و اگر هزینه ساخت یک اتاق از این ویلاها را به این امر اختصاص دهند مشکل این دانش‌آموزان هم که بسیار با استعداد و با درصد هوش بالا هم هستند برطرف می‌شود‌.

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر