Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - معاون و سخنگو سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تمام افراد گرفتار شده در سیلاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان نجات پیدا کرده‌اند و عملیات امداد با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام سعیدی عصر امروز در حاشیه عملیات امداد و نجات عشایر گرفتار سیلاب منطقه جازموریان واقع در جنوب استان کرمان با اشاره به آخرین اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در این منطقه اظهار داشت: عملیات امداد و نجات به عشایری که در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب در منطقه جازموریان در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند از نخستین ساعات وقوع حادثه در دستور کار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار کرمان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در منطقه این عملیات با موفقیت انجام شد و تمام افراد گرفتار در سیلاب نجات پیدا کردند.

سعیدی بیان داشت: در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان چندین تیم امدادی و تیم واکنش سریع در منطقه جازموریان حضور داشتند که اقدامات آن‌ها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جوی، وسعت زیاد منطقه و پراکندگی عشایر کار امداد و نجات در جازموریان دشوار شده بود، تصریح کرد: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته به صورت شبانه‌روزی بیش از ۱۰۰ نفر از محصور شدگان در باتلاق جازموریان نجات و اسکان داده شده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه امروز نیز یک فروند بالگرد برای گشت‌زنی و بررسی منطقه جازموریان به این منطقه اعزام شد و کار تجسس را آغاز کرد، گفت: این اقدام برای اطمینان در عملیات امداد و نجات انجام گرفت تا در صورت مشاهده احتمالی افرادی که در این منطقه گرفتار سیلاب شده‌اند، امداد رسانی انجام گیرد.

سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: امروز سه گروه امدادی از جمعیت هلال‌احمر و فرماندهی قرارگاه جنوب‌شرق ارتش با امکانات مهندسی و یگان پهباد در منطقه حضور دارند و مشکل خاصی برای امدادرسانی وجود ندارد.

وی افزود: تیم های امداد و نجات با تجهیزات تخصصی نجات همچنان در منطقه جازموریان حضور دارند و در این زمینه آمادگی مطلوبی وجود دارد.

سعیدی بیان داشت: افراد نجات‌ یافته از سیلاب در شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب اسکان داده شدند.

وی با تقدیر از دستور رسیدگی ویژه توسط اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اقدامات و تلاش‌های استاندارکرمان، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی به ویژه ارتش و سپاه و همچنین بومیان منطقه جازموریان گفت: کار جمعی بسیار خوبی صورت گرفت که می‌تواند الگوی خوبی برای سایر حوادث مشابه باشد.

وی همچنین با اشاره به حضور مستمر مسؤولان استانی در عملیات امداد و نجات سیلاب جازموریان ابراز داشت: باید از حضور ابوالقاسم سیف‌اللهی معاون عمرانی استانداری کرمان، خلیل همایی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان، علی گنج‌کریمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان و فرمانداران شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب به دلیل حضور شبانه‌روزی از نخستین روز سال جدید در منطقه جازموریان و همچنین انجام اقدامات جهادی در زمینه امداد و نجات عشایر گرفتار در سیلاب تقدیر شود.

بنا بر این گزارش بهنام سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در منطقه جازموریان واقع در جنوب استان کرمان از نزدیک در جریان امدادرسانی به عشایر گرفتار سیلاب قرار گرفت

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم

چهار نفر از افراد گرفتار در سیلاب جنوب استان سیستان و بلوچستان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، چهار نفر از مردم که در پی طغیان رودخانه‌های فصلی و وقوع سیلاب در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، میان سیلاب گرفتار شده بودند، توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات چهار نفر از افراد گرفتار در سیلاب بلوچستان
  • نجات ۱۶ خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان
  • نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم
  • نجات كليه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • ۴۳ مسافر اتوبوس‌های گرفتار شده در سیلاب کنارک نجات یافتند
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • مفقود شدن سه عشایرنشین در جبالبارز کرمان/ پیداشدن یکی از مفقودین
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • سیل باعث تخلیه ۳ روستای جنوب استان کرمان شد