Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عین الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با جام جم آنلاین، عنوان کرد: با توجه به آغاز مرحله دوم سفرهای نوروزی و همزمانی آن با بارش نزولات جوی، نیاز است تا هموطنان در برنامه‌‌ریزی برای سفرهای نوروزی به برخی نکات مهم دقت داشته باشند.

وی افزود: هموطنان باید خودروهایشان را به لحاظ سیستم گرمایشی، برف‌پاک‌کن‌ و چراغ‌ها کنترل و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جهانی تصریح کرد: نقص سیستم بخاری خودرو می تواند موجب بخار گرفتگی شیشه های خودرو و کاهش دید راننده شود که ضمن افزایش خطر می‌تواند وقوع سانحه را با خود به همراه داشته باشد. همچنین وجود برف پاک‌کن با تیغه‌های سالم در شرایط بد جوی بسیار مهم است، در عین حال رانندگان باید در سفر زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی از جمله تابلو مثلث شبرنگ‌دار را با خود به همراه داشته باشند تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: لازم است رانندگان در مواقعی که به هر دلیلی در حاشیه راه توقف می کنند از تابلو مثلث شبرنگ‌دار استفاده نمایند تا خودرو های عبوری از حضور آن‌ها آگاه شوند و احیاناً حادثه ای آن‌ها را تهدید نکند.

سرهنگ جهانی گفت: طبق مواد 126 و 129 آیین نامه راهنمایی و رانندگی در تمام محورها خصوصاً معابر لغزنده و مه گرفته، "رعایت سرعت مطمئنه" برای کلیه رانندگان الزامی است.

وی افزود: سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که راننده قادر باشد وسیله نقلیه را کنترل کند قبل از اینکه تصادفی رخ بدهد.

به گفته سرهنگ جهانی، سرعت مطمئنه عدد و رقم خاصی ندارد و بسته به شرایط روحی راننده، شرایط جوی، لغزندگی راه و شرایط تردد در معبر اتخاذ می شود.

وی افزود: اگر رانندگان وسایل نقلیه در مسیری که بارش باران وجود دارد قرار گیرند باید سرعت را تا حدی پایین آورند که خودرو قابل کنترل باشد؛ همچنین باید در محورهای برفی احتیاط بیشتر، سرعت به مراتب پایین‌تر و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی صورت پذیرد زیرا در این مواقع چسبندگی لاستیک با سطح جاده کمتر خواهد بود.

سرهنگ جهانی با ذکر مثالی به تصادف چند روز پیش در بزرگراه شهید شوشتری استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این حادثه بدلیل مه‌گرفتگی، کمبود دید و عدم رعایت سرعت مطمئنه از جانب برخی از رانندگان تردد کننده در مسیر به وقوع پیوست که البته با توجه به وجود تابلوهای الکترونیکی در مسیر که محدودیت سرعت 40 کیلومتر در ساعت را نشان داده بود، اگر به توصیه‌ها و تذکرات پلیس توجه می‌شد قطعاً شاهد وقوع این حادثه نبودیم.

وی تصریح کرد: البته تعداد معدودی از این محورها که دارای مه گرفتگی غلیظ باشند در کشور وجود دارد و احتمال دارد مسافران نوروزی در دوردوم سفرها با چنین مواردی روبرو شوند به همبن دلیل، اگر رانندگان نمی‌توانند تا فاصله 50 متری خود را مشاهده کنند لازم است در نقطه‌ای امن خودرو را متوقف و تا بهتر شدن وضعیت هوا صبر کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با خودروهای دیگر را راه حل جلوگیری از سوانح احتمالی در چنین شرایطی عنوان کرد و گفت: اگر هم تصادف رخ داد طرفین باید بلافاصله خودروها را به منتهی الیه سمت راست جاده منتقل کنند تا زمینه‌ساز تصادف دیگری نشود.

سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم آنلاین در مورد وضعیت برخورد با تخلفات قانون‌شکنان در ایام خلوتی بزرگراه‌ها خصوصاً در کلانشهر تهران گفت: با توجه به تدبیر صورت گرفته، گشت های محسوس و نامحسوس پلیس راهور در ایام تعطیلات نوروزی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در این ایام شاهد هستید که نقاطی از بزرگراه‌های شهر تهران همکارانم با دوربین‌های لیزرگان دستی کنترل سرعت خودروها را برعهده دارند و با متخلفان و قانون‌شکنان برخورد قانونی می‌کنند، همچنین شب‌ها تعداد گشتی‌های محسوس و نامحسوس افزایش پیدا می‌کند.

سرهنگ جهانی گفت: امیدواریم با همراهی‌، همدلی و هماهنگی مردم که از ابتدای تعطیلات تاکنون بسیار خوب بوده آمار تصادفات کاهش پیدا کند.

وی افزود: شعار پلیس برای ایام نوروزی "پرهیز از خطر، آرامش در سفر" بوده است و انتظار داریم رانندگان وسایل نقلیه تخلف رو به عنوان منشا تصادف بدانند و خدایی ناکرده با تخلف عید را به تلخی تبدیل نکنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً همکاران من در سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا با آن دسته از رانندگانی که آرامش، امنیت و نظم عمومی را برهم زنند، برخوردهای قانونی لازم را انجام دهند.

سید معین قاسمی - جام جم آنلاین

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴ میلیارد تومان البسه قاچاق در غرب تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ "کارآگاه مهدی افشاری" گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف محل فروش البسه قاچاق در محدوده غرب تهران شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کفش و کیف خارجی قاچاق در فروشگاهی در غرب تهران انبار و نگهداری می‌شود.

سرهنگ افشاری افزود: ماموران این پلیس در بازرسی مشاهده می‌کنند که در محل مذکور که یک فروشگاه کیف وکفش است مقادیری کفش و کیف خارجی در محل انبار و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی می‌باشند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: کالا‌های مکشوفه شامل ۲۸۸ جفت کفش و ۲۵ عدد کیف خارجی قاچاق برند معروف دنیا، بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را چهار و نیم میلیارد تومان اعلام کرده اند، افزود: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می‌گردد، از شهروندان می‌خواهیم درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴ و نیم میلیارد تومان البسه قاچاق در غرب تهران
  • کشف بیش از ۴ میلیارد تومان البسه قاچاق در غرب تهران
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران
  • ضرورت رفع نقص پل های عابر مکانیزه در تهران
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان