Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-23@13:17:12 GMT

راهکار افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۵۱۷۱

راهکار افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه

گروه فناوری: در این گزارش ۷ راهکار مناسب جهت افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه را به شما آموزش میدهیم.

به گزارش بولتن نیوز، امروزه اغلب ما بیش از هر زمان دیگری و فارغ از نوع فعالیت نیاز به دسترسی به اینترنت داریم. یک دانش آموز برای دستیابی به اطلاعات بیشتر و تحقیق و تفحص در مورد موضوعات مختلف، یک تاجر برای دریافت آخرین اخبار بازار و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
بسیاری از مردم از طریق تلفن همراهشان به اینترنت دسترسی دارند؛ در ابتدا خدمات 2G بسیار خوب و با سرعت بالا به کاربران ارائه می‌شد اما کم کم این سرعت رنگ باخت و موجب نارضایتی کاربران شد و تا جایی پیش رفت که گاهی سرعت بسیار پایین اینترنت موجب عصبانیت کاربر و در ادامه انصراف از انجام کار مورد نظر می‌شد.
سرعت پایین اینترنت موبایل ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، مانند: قدرت بد سیگنال، ازدحام بار شبکه و ...
طبیعتا هیچ یک از اپراتورهای تلفن همراه بهره مندی از یک سرعت بالا و رضایت بخش را ضمانت نمی‌دهند و ممکن است سرعت اینترنت موبایل شما پس از مدتی با کاهش مواجه شود.
در این گزارش با ارائه راهکارهای مناسب به شما آموزش می دهیم که چگونه می‌توانید سرعت تلفن همراهتان را به صورت چشمگیری افزایش دهید.
1. حافظه کش (cache) تلفن همراهتان را پاک کنید
پاکسازی حافظه کش تلفن همراه می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش سرعت اینترنت داشته باشد. زمانیکه حافظه کش پر باشد تلفن همراهتان کند عمل می‌کند و به دنبال آن سرعت اینترنت پایین می‌آید.
2. برنامه های غیرضروری را از تلفن همراهتان حذف کنید
بسیاری از اپلیکیشن های غیرضروری ممکن است سرعت تلفن همراهتان را کاهش داده و در ادامه موجب کندی سرعت اینترنت شوند. بنابراین شما باید تمامی نرم افزارهای غیر ضروری را حذف کنید.
3. گزینه حداکثر میزان بارگذاری اطلاعات را فعال کنید
برای انجام این کار در تلفن همراه باید به بخش تنظیمات رفته و از قسمت WIRELESS AND NETWORK SETTINGS گزینهGPRS TRANSFER PREFER را به DATA PREFER تغییر دهید؛ این کار موجب تغییر در سرعت اینترنت می‌شود.
4. نوع اتصال به شبکه را به حالت 3G و یا 4G تغییر دهید
حتما می دانید میزان سرعت شبکه 3G نسبت به 2G بیشتر است؛ بنابراین در درجه اول شما باید شبکه 3G و یا 4G را برای اتصال به اینترنت به کار بگیرید. برای انجام این کار به تنظیمات رفته و در تنظیمات بی سیم و شبکه نوع اتصال را به 3G و یا 4G تغییر دهید.
نکته: با انجام این کار نباید توقع افزایش سرعت به صورت چشمگیر باشید اما هرچه باشد 3G از 2G بهتر و مفیدتر خواهد بود.
5. حالت متن را در مرورگرتان فعال کنید
اگر در وبگردی نیازی به مشاهده تصاویر ندارید می توانید حالت متن را در مرورگرتان فعال کنید. این کار تاثیر به‌سزایی در افزایش سرعت اینترنت خواهد داشت. شما می توانید در مرورگر کروم تلفن اندرویدی‌تان این افزونه را فعال کنید تا از نمایش تصاویر جلوگیری شود.
6. یک مرورگر وب سریع را برای وبگردی انتخاب کنید
مرورگر تلفن ههمراهتان نقش مهمی را در افزاش سرعت اینترنت بازی می‌کند. تعداد زیادی مرورگر وب در پلی استور موجود است اما شما باید از میان این همه تنوع سریعترین آنها را انتخاب کنید. مرورگرهای اپرا و کروم یکی از بهترین انتخاب ها برای گوشی های اندرویدی هستند. اگر از این مرورگرها در تلفن همراهتان استفاده کنید مطمئن باشید یک وبگردی سریع و لذت بخش را نسبت به گذشته تجربه خواهید کرد.
7. از برنامه هایی که برای افزایش سرعت اینترنت طراحی شده اند کمک بگیرید
نرم افزارهای مختلفی برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌ها و تبلت های اندرویدی طراحی شده اند؛ بنابراین زودتر دست به کار شوید و بهترین اپلیکیشن ها را دانلود و استفاده کنید.منبع: ساعت24

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد

همراه اول با اعلام بسته‌های متنوع و به‌صرفه ویژه حج تمتع ۱۴۰۳ به معرفی سرویس رومینگ خود در کشور عربستان پرداخت. - اخبار بازار -

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هم زمان با فرارسیدن ایام حج ابراهیمی، مشترکان همراه اولی که قصد مسافرت به کشور عربستان سعودی را دارند، می توانند با همراه داشتن سیمکارت اپراتور اول تلفن همراه، ضمن برخورداری از تعرفه ترجیحی مناسبی که برای حجاج و عوامل ستادی حج تمتع 1403 در نظر گرفته شده است، از مزایای رومینگ، بدون دغدغه تهیه سیمکارت و پرداخت هزینه ارزی نیز بهره مند شوند.

 

در این راستا، همراه اول سعی کرده است با طراحی بسته های متنوع رومینگ از لحاظ حجم بسته و مدت سفر که از منظر قیمتی قابلیت رقابت با سیمکارت های عربی را دارد، مانع از خروج ارز از کشور شود.

 

اپراتور اول تلفن همراه کشور سعی کرده طی توافقاتی با اپراتورهای عربستانی، عرضه مکالمه و دیتا با قیمت بسیار مناسب و حتی بهتر از سیمکارت های عربی را برای مشترکان همراه اول فراهم آورد.

 

*ارائه تخفیف در نرخ‌های «آزاد» مکالمه، اینترنت و پیامک

بنابراین ضمن اعمال تخفیف های 17، 20 و 25 درصدی به ترتیب روی نرخ استفاده آزاد از «مکالمه»، «پیامک» و «اینترنت»، بسته های ویژه رومینگ حج 1403 را نیز تعریف کرده که در ادامه به جزییات آنها پرداخته می شود.

 

نرخ «استفاده آزاد مکالمه» با 17 درصد تخفیف به دقیقه ای 10 هزار تومان، هر «پیامک با نرخ آزاد» با 20 درصد تخفیف به چهار هزار تومان و هر مگابایت «استفاده آزاد از اینترنت» با 25 درصد تخفیف به سه هزار تومان رسیده است.

 

*تشویق همراه اول به استفاده از بسته‌های ویژه رومینگ حج 

با این حال همراه اول تمامی زائران ایرانی را برای مدیریت بهینه هزینه ها، تشویق به «استفاده از بسته های رومینگ ویژه حج تمتع» کرده است که از طریق شماره گیری «ستاره 10 ستاره 40 مربع» در دسترس هستند.

 

بسته های ویژه رومینگ حج تمتع 1403 به صورت ترکیبی با «مدت زمان ها» و «قیمت های» متفاوت ارائه شده است.

 

«مقرون به صرفه ترین بسته» در نظر گرفته شده برای زائران، بسته «اینترنت نامحدود 90 روزه با 100 دقیقه مکالمه و 100 پیامک هدیه» است که به قیمت سه میلیون تومان عرضه می شود.

 

زائرانی هم که مصرف کمتری از اینترنت دارند، می توانند بسته های «3 گیگابایت اینترنت 7 روزه با 5 دقیقه مکالمه و 5 پیامک هدیه» یا «1.5 گیگابایت اینترنت 60 روزه» را به ترتیب با قیمت های 650 یا 425 هزار تومان خریداری کنند.

 

همچنین بسته «70 دقیقه مکالمه 7 روزه با 70 پیامک هدیه» نیز مخصوص آن دسته از مشترکانی در نظر گرفته شده است که نیاز بیشتر به مکالمه دارند و قیمت آن «425 هزار تومان» است. 

 

امکان خرید و فعالسازی این بسته ها از طریق خانواده و بستگان زائران، نمایندگان کاروان ها و دفاتر زیارتی نیز همچون سنوات گذشته با مراجعه به «فروشگاه آنلاین همراه اول» یا ‌اپلیکیشن «همراه من» فراهم شده است.

 

زائران خانه خدا باید آگاه باشند که با توجه به دستور العمل های امن سازی پرتال های ایران، امکان دسترسی امن به پرتال های بانکی و ایرانی از طریق سیمکارت های خارجی و وای فای هتل ها عموما محدود شده است، لذا در صورتی که نیاز به استفاده از پرتال های ایرانی را دارند، باید به سراغ خرید سیمکارت های ایرانی و استفاده از بسته های دیتای رومینگ بروند.

 

مشترکان همراه اول علاقه مند به استفاده از بسته های رومینگ حج، باید پیش از سفر خود، اقدام به فعالسازی سرویس رومینگ بین الملل با شماره گیری کد دستوری «ستاره 10 ستاره 2911 مربع» یا خرید بسته های رومینگ با شماره گیری «ستاره 10 ستاره 40 مربع» و رجوع به منوی شماره 5 مربوط به بسته های عربستان و خرید بسته های این کشور کنند.

 

با این کار علاوه بر دریافت رایگان پیامک های بانکی، دسترسی رایگان به درگاه «همراه من» برای آنان وجود خواهد داشت.

 

تمامی حجاجی که سیمکارت همراه اول در اختیار دارند، می توانند برای پرداخت قبوض و خرید شارژ از کد دستوری USSD و همچنین اپلیکیشن های «همراه من» و «اوانو» استفاده کنند.

 

همچنین لازم به ذکر است روشن کردن گوشی و دریافت پیامک رایگان است. 

 

با توجه به اینکه حج، سفری عمیقا معنوی با تاثیری شگرف و ماندگار بر قلب و ذهن به جا آورندگان آداب آن و همچنین نمادی قدرتمند از وحدت، برابری و تسلیم در برابر اراده خداوند است، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور که همواره در طول حیات خود بر نوآوری و پیشرفت فناوری تمرکز داشته تا نیازهای در حال تکامل مشترکان خود را برآورده سازد و اکنون نیز به عنوان پیشگام خدمات نوین ارتباطی سیار در ایران شناخته می شود، تمامی زائران را برای بهره مندی هر چه بیشتر از فیوضات این سفر و مدیریت ارتباطات خود، به استفاده از «بسته های ویژه حج تمتع 1403» تشویق کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • بسته‌های همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • نسل چهارم تلفن همراه در ۲ روستای نیکشهر راه‌اندازی شد
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت