کارگردان بهترین فیلم اسکار سریال میسازد
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۳۶۴۹۷
فرهنگ>سینما - بری جنکینز، کارگردان «مهتاب» با اقتباس از کتاب «راهآهن زیرزمینی»، سریالی درام برای آمازون میسازد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «راهآهن زیرزمینی» نوشته کالسون وایتهد برنده جایزه ملی کتاب سال ۲۰۱۶ است. کمپانی آمازون دوشنبه هفتم اسفند اعلام کرد که قصد دارد تا با اقتباس از داستان این کتاب، سریالی درام بسازد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بری جنکینز، کارگردان و نویسنده فیلم برنده اسکار «مهتاب» برای نویسندگی و کارگردانی این سریال برگزیده شده است. داستان رمان «راهآهن زیرزمینی» بخشی تاریخی و بخشی سورئال است.
برنده جایزه بهترین فیلمنامه اسکار در این باره گفت: «کالسون در تمام آثارش همواره قواعد را به چالش کشیده است و «راهآهن زیرزمینی» نیز از این قاعده مستثنی نیست. این اثر پیشگامانه ادای احترام به شیوهای اصیل و اندیشمندانه به تاریخ ملت ما است.»
او در ادامه افزود: «ما در آمازون همکاری پیدا کردهایم که فروتنیاش مقابل داستانسرایی و رهاییاش از فرم کاملا با دیدگاهمان جور است.»
جنکینز هم اکنون کار روی این سریال را آغاز کرده، هر چند که هنوز تعداد قسمتهای آن به صورت رسمی اعلام نشده است. او نویسنده و کارگردان این سریال است.
«مهتاب» که در هشتادونهمین دوره اسکار جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد، دومین اثر سینمایی جنکینز پس از فیلم کمتر دیده شده «دارویی برای مالیخولیا» بود. «مهتاب» که با بودجه اندک یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ساخته شده بود در سراسر جهان بیش از ۵۶ میلیون دلار فروش داشت.
این فیلم علاوه بر اسکار بهترین فیلم، جوایز بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز از آن خود کرد. در ساخت سریال «راهآهن زیرزمینی» بسیاری از عوامل فیلم «مهتاب» از جمله تهیهکنندگان اثر حضور خواهند داشت.
منبع: آسوشیتدپرس/ ۲۷ مارس
57241
کلید واژهها : کارگردانان سینمای جهان - سریال خارجی -منبع: خبرآنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اتفاق عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»
همشهری آنلاین نوشت: مشکل پایان بندی البته منحصر به «گناه فرشته» نیست و بسیاری از سریالهای ایرانی با سندروم قسمت پایانی مواجه هستند. حتی میتوان پا را فراتر گذاشت و این مسئله را مشکلی جهانی دانست. سریال «لاست» به عنوان یکی از اولین مجموعههای خارجی که در ایران خارج از فضای رسمی دیده شد، یکی از نمونههای مثال زدنی، پایانی است که برای تماشاگر حکم دوش آب سرد را داشت.
در مورد سریالهای ایرانی هم که مثالها پرتعدادند. از «قورباغه» تا «آقازاده» میتوان به عنوان نمونههایی که نویسنده و کارگردان در یافتن پایان مناسب ناتوان مانده اند نام برد. در مورد «گناه فرشته»، اما مشکل روایت از همان قسمتهای اولیه مشهود بود و به مرور نویسنده و کارگردان با وارد کردن رخدادها و شخصیتها و حتی دامن زدن به جنجال ها، کوشید تا مخاطبان را با تمهید شوکه کردن همراه کند.
مهم ترینش شاید شکل گیری رابط عاطفی میان حامد شخصیت وکیل و فرشته موکلش باشد که به شکلی عجیب به ازدواج هم منجر شد. رابطهای که مقدمه چینی مناسبی هم نداشت و البته این را میشود کنار انبوه واکنشهای ضد و نقیض شخصیتها در طول سریال گذاشت که فاقد منطق دراماتیک بودند.
گره افکنی بدون گره گشاییدر سریال «گناه فرشته» تا دلتان بخواهد گره افکنی وجود داشت. سازندگان سریال هر جا که لازم میدیدند شخصیت و رخداد وارد ماجرا میکردند ولی خیلی ضرورتی نمیدیدند که تماشاگران را باید آنچه به تصویر کشیده میشد قانع شان کنند. مشکل اصلی از پلات اصلی داستان شروع میشد و به کلیت اثر تسری مییافت.
از کینهای ۱۴ ساله که با شرطی عجیب، مسکوت ماندنش توجیه میشد تا بهانهای برای ارتکاب قتل و گرفتار شدن فرشته یافته شود. میان شخصیتهای پریشان احوال سریال، شخصیت عماد، به واسطه اهمیتش جلوه منحصر به فردی داشت و شیوه کشته شدنش یکی از رخدادهایی بود که در قسمت آخر تماشاگر را حیرت زده میکرد. شخصیتی که گویی گنگ بودن را از بسیاری از شخصیتهای دیگر سریال به ارث برده بود، خیلی راحت با نوشیدن چای مسموم، قصه اش کوتاه میشد.
«سال بلوا»ی عباس معروفی چه ربطی به «گناه فرشته» داشت؟یکی از ویژگیهای سریال «گناه فرشته» ارجاعات بی دلیلش به فیلم، سریال، شخصیتی داستانی یا اثری ادبی بود. در قسمت پایانی، این رمان «سال بلوا» نوشته عباس معروفی بود که با تاکیدهای فراوان کارگردان چنین نقشی را ایفا میکرد. رمز گشایی از ربط سریال حامد عنقا به رمان عباس معروفی را هم باید جزو یکی از ماموریتهای غیر ممکن «گناه فرشته» برای مخاطبانی دانست که تا قسمت پایانی آن را دنبال کرده بودند.
تخصص: طرح پرسشهای بی پاسخپرسشهای زیادی در طول سریال مطرح میشود که سازندگان سریال در طول کار آن را به فراموشی سپرده و یا به شکلی غیر منطقی به آن پاسخ میدهند. به عنوان آفت کلی میتوان به رفتارهای شخصیتها اشاره کرد که در مواردی هر کنش و واکنش شان جای پاسخ گویی به انتظاری که در مخاطب برانگیخته شده، تنها به آشفتگی و بی منطقیهای حاکم بر اثر دامن میزدند.
از این جهت سریال «گناه فرشته» یکی از مثال زدنیترین سریالهای سالهای اخیر است. مجموعهای که در مورد نیروهایی که گوی ماورایی هستند، بیش از هر مجموعه دیگری حساب بازکرده بود تا هر بی منطقیای را به نوعی توجیه کند و جبرگرایی اش هم که خود داستانی است. در این زمینهها کامنتهای تماشاگران سریال خواندنی است.
tags # سریال گناه فرشته سایر اخبار (تصاویر) عجیبترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خونآشام! حقایقی عجیب درباره اژدهای کومودو؛ از بچهداری بدون جفتگیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسانهای اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!