Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری، سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است و ایشان در سخنان خود در اجتماع عظیم و پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به «۲۵ برابر شدن تعداد دانشجویان در مقایسه با ابتدای انقلاب اسلامی»، «افزایش ۱۶ برابری تولید مقالات علمی»، «آمارهای درخشان در خدمات‌رسانی و آبادی روستاها» و «پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ دفاعی را که موجب خشم و نگرانی دشمنان است»، این‌ها را هنر نظام اسلامی و بخشی از فهرست خدمات چشمگیر انقلاب اسلامی به مردم خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون که سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نام‌گذاری شده است و براساس منویات مقام معظم رهبری، لازم است در مسیر اجرایی ساختن و به منظور فراگیر شدن این رهنمود و افزایش تعامل بدنه مراکز آموزش عالی و توانمندی‌های دانشگاه‌ها در همین زمینه و عینی‌تر شدن هم‌افزایی دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه، موسسات و مراکز آموزش عالی و در راس همه این‌ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زیرساخت‌های لازم برای ورود به عرصه پژوهش‌های مسئله‌مند و تقاضا‌محور به ویژه در حوزه علوم انسانی را فراهم نمایند.
همکاری دانشگاه و صنعت از دیگر موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان در سخنرانی آغاز سال 96 در حرم مطهر رضوی با اشاره به داشتن سرمایه لازم، ۳۳ میلیون نیروی جوان جویای کار را که در میان آن‌ها، متخصصان مهندس و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، نیروی انسانی مورد نیاز تولید خواندند و یکی از خلاهای بزرگ اقتصادی در کشور را بیکاری جوانان تحصیل‌کرده دانستند و تاکید کردند اگر ما میدان را برای جوان‌ها باز کنیم، بسیاری از گره‌ها باز خواهند شد و تاکید چندین‌ساله و مکرر برای همکاری دانشگاه و صنعت در همین چارچوب است که البته در برخی بخش‌ها اقدامات خوبی انجام گرفته است.
در این خصوص طبق تاکیدات مقام معظم رهبری، با رونق تولید داخلی و نیز با قدردانی و حمایت از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر در زمینه تولید و اشتغال، می‌توان راه‌گشای بیکاری جوانان به ویژه جوانان تحصیل‌کرده بود.
دانشگاه‌ها باید مهملی باشند تا کسانی که اهل کار و تلاش هستند، با پیشنهادها و نوآوری‌های علمی خودی، بتوانند جامعه‌ای مبتنی بر تفکرات و ارزش‌های اسلامی بسازند که این امر نیز مستلزم داشتن تعهد و احساس مسئولیت نسبت به آرمان‌های اسلام و انقلاب است.
طی سال‌های اخیر و در دیدارهایی که دانشجویان با مقام معظم رهبری داشته‌اند، تاکید ایشان به قشر جوان دانشجو همواره انجام کار دسته‌جمعی، عبور از مرزهای دانش، دوری از علم، ایده، مکتب و ایدئولوژی ترجمه‌ای، عدم سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی، گسترش قلمرو تازه‌های علمی به زبان فارسی و رسیدن به قله‌های علم بوده است.
انتظار می‌رود مسئولین و دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه صنعت، تولید و اشتغال با بهره‌گیری از دستاوردهای بومی دانشگاه‌ها و نیز حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کارآمد دانشجویان، زمینه‌های لازم برای پیوند میان صنعت و دانشگاه و ورود پژوهش‌ها را به عرصه تولید و اشتغال در سال جدید فراهم نمایند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت