Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: نخستین جلسه کمیسیون ویژه تولید ملی را پس از تعطیلات بر نحوه نظارت بر روی قوانین مرتبط با قاچاق کالا اختصاص داده‌ایم و اگر این قوانین به‌درستی انجام شود مسئله تولید و واردات بی‌رویه کالا برطرف می‌شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره نامگذاری سال 96 با شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در 8 سال اخیر نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به سمت‌وسوی اقتصاد رفته و تأکیدات ایشان در بیانات و سخنرانی‌ها رنگ‌وبوی اقتصاد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ایشان به‌عنوان رهبر دلسوز جامعه دغدغه خاصی نسبت به اقتصاد کشور دارند و در دیدارهای خود با مسئولان کشور و سخنرانی‌های عمومی، بیش از هر موضوعی بر مسئله اقتصاد توجه ویژه‌ای دارند و بیشتر ضعف‌ها را متوجه 2 بعد فرهنگی و اقتصادی می‌دانند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و باید کارهای بیشتری در این زمینه صورت می‌گرفته و توقع و انتظار بیشتر است؛ همچنین در مباحث اقتصادی نیز اگر کشور در آن موفق عمل نکند و در مسئله معیشت مردم، اشتغال و ساختن یک کشور با تمدن اسلامی دچار مشکل شود، هم دوستان انقلاب از این انقلاب ناامید شده و هم دشمنان امید‌های خود را برای افزایش فشار به این نظام دوچندان می‌بینند و از همین منظر فشار خود را بیشتر کنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب امسال و در بحث اقتصاد مقاومتی به 2 موضوع تولید و اشتغال توجه بیشتری داشته و با توجه ویژه به موضوع تولید، بیکاری و اشتغال تا حد بسیار زیادی حل‌شده و تولید ناخالصی کشور افزایش می‎یابد.

فولادگر درباره نرخ بیکاری در کشور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد مقاومتی، بحث تولید و اشتغال است. با تعریف اتحادیه جهانی کارگری و با احتساب این‌که یک ساعت اشتغال، شغل محسوب می‌شود بیکاری رسمی در این کشور 12 و نیم درصد است اما اگر اشتغال پایدار را دائمی محسوب کنیم این نرخ به 25 درصد خواهد رسید و در قشر جوان به 35 درصد می‌رسد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به موضوع اشتغال به ویژه در قشر جوانان تحصیل‌کرده، توجه ویژه‌ای داشته و اکثر دقایق سخنرانی خود را در مشهد مقدس به موضوع تولید و اشتغال اختصاص دادند.

وی گفت: دولت هم کارهای خوبی در این زمینه در سال‌های 95 و 94 انجام داد، اما کافی نبود و با انتظارهای مردم و توقع مقام معظم رهبری فاصله داشت. از طرفی مجلس هم قوانین مورد نیاز را وضع کرده و چند قانون مهم را در این زمینه به تصویب رساند.

فولادگر عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب مجلس را در 2 منظر مورد خطاب قرار داده که حل کردن قوانین متداخل و مزاحم و حرام دانستن ورود کالاهایی که در کشور ساخته می‌شود این دو منظر را تشکل می‌داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون حداکثر استفاده از تولید داخل در مجلس وجود دارد و پس از اصلاح در کمیسیون صنایع در سال 91 ابلاغ شد اما بازهم گریزگاه‌های در این قانون دیده می‌شود. خوشبختانه در پایان سال گذشته کمیسیون ویژه تولید ملی، اصل 44 به تصویب مجلس رسید و از همین منظر به پیشواز نامگذاری سال 96 رفتیم.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی که برای تشکیل این کمیسیون مطرح شد در راستای شعار نام گرفته از سوی مقام معظم رهبری بود و نخستین جلسه خود را پس از تعطیلات بر نحوه نظارت بر روی این قوانین، اختصاص داده‌ایم و اگر این قوانین به‌درستی انجام شود مسئله تولید و واردات بی‌رویه کالا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم بوده، تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

فولادگر در پایان با اشاره به این‌که اگر در کارهای نظارتی، به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است قانونی اصلاح شود، قوانین جدیدی را وضع می‌کنیم، گفت: امیدوارم با همراهی سایر کمیسیون‌های مجلس در کنار تاکیدات ریاست مجلس شورای اسلامی به اهداف خود دست یابیم. ضمن این‌که بیش از همه توقعات از دولت به‌عنوان دستگاه اجرایی کشور است که قوانین وضع شده را به درستی انجام دهد. مردم نیز بایستی در انتخابات دو مسئله مهم تولید و اشتغال را از کاندیدای خود مطالبه کرده تا آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

انتهای پیام/

R41346/P1384/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۳۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان محیط زیست گفت: جلسه‌ای با آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست داشتیم و در این جلسه به این سازمان ماموریت دادیم تا به صورت هفتگی به مجلس گزارش ارائه دهد.   وی افزود: به سازمان محیط زیست اعلام کردیم برای اینکه بتوانیم عقب ماندگی‌های این حوزه را برطرف کنیم، بدون ارائه لایحه به مجلس، موضوع مورد نظر خود را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهد تا مجلس خود در قالب طرح وارد عمل شده و موضوعاتی محیط زیستی را قانونی برطرف کند.

دیگر خبرها

  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • بلاتکلیفی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • نخستین جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی