Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@21:30:03 GMT

نکات طلایی برای زیبایی پوست بعد از 30 سالگی

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۱۴۱۱

ممکن است تا ٣٠ سالگی پوست شما زیبا و شفاف به نظر برسد اما به تدریج با برخورد هر تابش خورشید به پوست شما، زیبایی و لطافت پوست شما تحت‌تأثیر قرار گرفته و لکه‌ها و چروک‌های ریز شروع به نمایان شدن می‌کنند.
صدای ایران - اثرات تخریبی نور خورشید و سرعت پایین ترمیم سلول‌های پوست باعث ایجاد لکه‌ها و چین و چروک‌هایی روی پوست می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله به روش‌های کم هزینه‌ای خواهیم پرداخت که می‌توانید به کمک آنها سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید.
چه اتفاقی برای پوست شما می‌افتد؟
بعد از تمام شدن دهه سوم زندگی پوست شما نازک‌تر و ظریف‌تر می‌شود. این قضیه به دلیل کم شدن میزان کلاژن و همچنین کاهش سرعت بازسازی سلول‌های پوست است. این حالت ممکن است باعث شود که صورت شما کسل‌کننده و شل به نظر برسد و دیگر گونه‌های شما به آن شادابی گذشته نباشد. از طرفی زندگی‌های مدرن و شلوغ امروزی باعث افزایش استرس شده که همین قضیه می‌تواند روی پوست شما تأثیر بدی داشته باشد.
از طرفی دیگر پوست شما مانند دوران نوجوانی و دهه ٢٠ سالگی غیرقابل پیش‌بینی نیست. در این دهه از زندگی تقریبا تمرکز شما باید روی لایه‌بردارها باشد.
لایه‌برداری به بازسازی سلول‌های پوست و هیدراتاسیون کمک می‌کند و با بروز لکه‌های پوستی مقابله می‌کند.
به دنبال محصولات آرایش و بهداشتی‌ای باشید که مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و ویتامین داشته باشند. این محصولات می‌توانند پوست شما را سالم و جوان نگه دارند.
برس‌های تمیزکننده
برس‌های تمیز‌کننده سلول‌های پوست را تشویق می‌کند تا سریع‌تر خود را تجدید کنند. برس کشیدن همچنین باعث می‌شود که محصولات مراقبتی و بهداشتی بتوانند عمیق‌تر به داخل پوست نفوذ کنند. این کار باعث می‌شود که شما پوستی زیبا و سالم داشته باشید.سعی کنید برای این منظور از تمیز کننده‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها (مانند چای سبز و سفید)، ویتامین C و اسید‌های آلفا هیدروکسی (AHAs) هستند استفاده کنید.
لایه‌برداری
پوست شما نیاز دارد در هفته دوبار لایه‌برداری شود. این کار را جدی بگیرید. از لایه‌بردارهایی که دانه‌های درشت و نامنظم دارند استفاده نکنید. به جای آن از لایه‌بردارهایی با الیاف مصنوعی و ریز استفاده کنید.
مرطوب‌کننده‌ها
هیدراتاسیون یکی از کلیدهای اصلی دروازه سلامت و زیبایی پوست است که در مقابل آسیب‌های اشعه UV و آلودگی‌ها از شما محافظت می‌کند و تولید کلاژن و آلاستین را بهبود می‌بخشد. روزانه حداقل دو بار از مرطوب‌کننده‌های غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده کنید. این کار را به آرامی و ملایمت انجام دهید.مرطوب‌کننده شما باید حتما حاوی ویتامین C باشد. ویتامین C از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث شفاف و درخشنده‌شدن پوست شما می‌شود.
کرم‌های چشم
کرم‌های چشمی را انتخاب کنید که حاوی هیدروکینون و ویتامین C باشد.برای مقابله با پف زیر چشم می‌توانید از کافیین و برای افزایش رطوبت می‌توانید از محصولات حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنید.
آرایش‌کردن
به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مقدار قابل قبولی از پپتید و گلیسیرین باشند. گلیسیرین باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و پپتید به تولید کلاژن کمک می‌کند. شما می‌توانید از این محصولات قبل از استفاده از مواد آرایشی استفاده کنید یا این‌که از محصولات آرایشی‌ای استفاده کنید که حاوی این مواد هستند. برای پوشاندن کبودی زیر چشم می‌توانید از کرم‌هایی با رنگ‌های گرم‌تر از رنگ پوست خودتان استفاده کنید.
درمان در طول شب
هر هفته یک شب از ماسک‌های غنی از آنزیم‌ها استفاده کنید. کرم‌هایی که در طول شب استفاده می‌کنید باید قوی‌تر باشند. لایه‌بردارها و محصولات بدون روغن می‌توانند در افزایش هیدراتاسیون به شما کمک کنند.به گزارش جام نیوز، به‌دنبال محصولاتی بگردید که حاوی پلی‌پپتید باشند. این محصولات باعث جوانسازی و بازسازی پوست می‌شوند. محصولات حاوی گلیکولیک و اسید سالیسیلیک می‌توانند در هیدراتاسیون به شما کمک کنند. رتینول نیز برای خوش فرم شدن پوست‌های نازک، تحریک بازسازی سلولی، کاهش خطوط ریز و درخشندگی پوست مفید است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن

به گزارش "ورزش سه"، شهاب زاهدی که در نیم فصل اول در جمع سرخپوشان حضور داشت، در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس را به مقصد آویسپا فوکوئوکای ژاپن ترک کرد. زاهدی در مدت کوتاه حضور خود در تیم جدیدش، درخشش قابل توجهی داشته و توجه هواداران فوتبال ژاپن را به خود جلب کرده است.

زاهدی در شرایطی در نیم فصل پرسپولیس را ترک کرد که با سرخپوشان قرارداد داشت و جدایی او منوط به موافقت اوسمار ویه‌را بود و در نهایت سرمربی برزیلی پرسپولیس با این جدایی موافقت کرد او راهی ژاپن شود.

اوسمار در گفتگوی شب گذشته خود با فوتبال برتر درباره درخشش زاهدی در ژاپن گفت: شهاب بازیکن خیلی خوبی است و خیلی حرفه‌ای از خودش مراقبت می‌کند و به خودش می‌رسد. او شرایط بدنی خیلی خوبی دارد و خیلی خوشحالم که می‌بینم اتفاقات خوبی در ژاپن برایش می‌افتد.

او درباره جدایی او از پرسپولیس گفت: برای ما تصمیم خیلی سختی بود که بگذارم شهاب در آن برهه زمانی برود. بیشتر خواسته خودش بود تا خواسته ما. به نظرم بازیکن باید بخواهد در یک تیم بازی کند تا بتواند صددرصد خودش را بگذارد.

اوسمار تاکید کرد: وقتی بازیکن می‌خواهد از تیم جدا شود، ما باید بااحتیاط برخورد کنیم که چطور این کار را انجام بدهیم. بازیکن برای اینکه صد خودش را بگذارد، باید دلش بخواهد در تیم بماند.

دیگر خبرها

  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن
  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟