Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@19:34:49 GMT

رئیس جمهور عراق: اوضاع در موصل فاجعه‌بار است

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۱۸۸۴

رئیس جمهور عراق: اوضاع در موصل فاجعه‌بار است

فواد معصوم در مصاحبه با خبرگزاری "اسپوتنیک" اعلام کرد اوضاع فعلی در موصل فاجعه انسانی است اما معقولانه نیست این شهر را در دست تروریست‌ها باقی بماند.

به گزارش ایسنا، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در این مصاحبه گفت: اوضاع انسانی در موصل "بغرنج" است و دلیل آن این است که تروریست‌ها از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند لذا معقولانه نیست که این شهر در دست تروریست‌ها باقی مانده و مرکز فعالیت آنها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبارزه با تروریست‌ها ضروری است و این مبارزه هزینه دارد.

معصوم گفت: طبعا آنچه در موصل شاهدش هستیم فاجعه است این شهروندان امروز آواره شده‌اند و در چادر زندگی می‌کنند و اوضاع انسانی در این شهر واقعا دشوار است. داعش از وضعیت جغرافیایی موصل سوء استفاده و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند در عملیات ارتش عراق هدفگیری ساکنان و تخریب مناطق هدف نیست اما احیانا برخی خطاهای غیرعمدی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت بعد از نبرد موصل درگیری طایفه‌ای رخ نمی‌دهد برخی احزاب سیاسی هستند که خود را پشت شعارهای طایفه‌ای پنهان کی‌کنند و لذا بعد از نبرد موصل باید اقداماتی بسیار مهم اتخاذ شود که آشتی ملی در راس این اقدامات است.

وی افزود: پیروزی نهایی بر داعش و ریشه‌کن کردن آن زمان بر است اما من گمان می‌کنم که حضور داعش به عنوان نیروی نظامی روی زمین طی مدت زمان کوتاهی خاتمه خواهد یافت.
رئیس جمهور عراق عنوان داشت: برای پیروزی بر داعش به عنوان سازمانی که به فعالیت خود ادامه می‌دهد زمان بیشتری لازم است.معصوم خاطر نشان کرد: اگر در خصوص دیدگاه‌های نظامی صحبت کنیم ، اکنون ارتش عراق و سایر تشکل‌ها با داعش می‌جنگند. ما کمک‌هایی از کشورهای مختلف دریافت کرده و می‌کنیم ، اما برای همکاری و مشورت با سایر کشورها پس از پیروزی بر داعش به عنوان نیروی نظامی به زمان نیاز داریم. برای آنکه داعش فقط یک نیروی نظامی نیست بلکه ایدئولوژی تروریستی است که به سایر اشکال منتقل می شود.

برچسب ها: تابناک ، فواد معصوم ، رییس جمهور عراق ، داعش ، موصل ، فاجعه انسانی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۱۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جنایات وحشیانه خود در غزه ادامه می‌دهد و به دنبال پایان دادن کامل مظاهر زندگی در غزه است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: رژیم صهیونیستی در برابر دیدگان جامعه جهانی به کشتار ساکنان غزه ادامه می دهد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی در غزه افزود: حمله به مرکز درمانی ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها نفر از ساکنان غزه در آن یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطع‌نامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

کد خبر 6086538

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه