Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@12:52:06 GMT

تدوین آیین نامه قرق اختصاصی محیط زیست

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۲۴۸۵

تدوین آیین نامه قرق اختصاصی محیط زیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ایجاد پنج قرق اختصاصی محیط زیست در کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز خراسان شمالی معصومه ابتکار در نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد گفت: از پارسال پنج قرقاختصاصی بخش خصوصی در کشور ایجاد شد که درحال بهره برداری هستیم و خراسان شمالی نیز این استعداد را دارد که با مشارکت بخش خصوصی، قرق اختصاصی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: ایران برای احداث پارک دوستی یا فرامرزی در استان خراسان شمالی با کشور ترکمنستان، آمادگی کامل دارد و این موضوع با دولت ترکمنستان نیز مطرح شد. معاون رییس جمهور گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای ارتقای وضعیت، امکانات و تجهیزات محیط بانان گام های زیادی برداشته که تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه و وزارت دفاع از جمله آنهاست. ابتکار افزود: با عملیاتی شدن این تفاهم نامه در ماه های آینده، بخشی از تجهیزات به استان ها و مناطق ارسال و بر توان محیط بانان افزوده خواهد شد. همچنین در صورت نهایی شدن لایحه حمایت از محیط بانان و قرق بانان در مجلس شورای اسلامی، بخش زیادی از مشکلات آنان رفع خواهد شد. ابتکار با بیان اینکه توجه به محیط زیست،یکی از سیاست های اصلی دولت است و دولت طرح های زیادی برای نظام توسعه پایدار زیست محیطی دارد، بر سرمایه گذاری در زمینه مدیریت پسماند نیز تاکید کرد. ابتکار همچنین گفت: در تلاش هستیم چند روستای خراسان شمالی به عنوان روستای زیست بوم و سبز معرفی و این استان الگویی برای دیگر استان ها شود. در حاشیه نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست به پاس فعالیت های محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در حوزه محیط زیست، یک دست لباس محیط بانی و اطلس محیط زیست کشور به وی اعطا کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، معین الدین سعیدی اظهار داشت: اخبار واصله از قلع و قمع ۴ هزار اصله درخت در قلب جنگل‌های هیرکانی نور خبر می‌دهد، تکرار دومینوی تخریب به بهانه توسعه یافتگی باری دیگر دست بر روی جنگل‌های هیرکانی گذاشت.
 
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سکوت سازمان محیط زیست در برابر گسترش تخریب‌های صورت گرفته در دامنه طبیعت، افزود: سازمان محیط زیست متولی اصلی حفظ و نگهداری محیط زیست باید پاسخگوی این موضوع در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی باشند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی توجهی صورت گرفته به ثروت ملی همچون جنگل‌های کشور تبعات گران و جبران ناپذیری را به دنبال دارد، اظهار کرد: نگاه‌ها به مسئله محیط زیست یک موضوع شعاری و کلیشه‌ای است، این مسئله باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. 
 
وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار باید در جهت حفظ محیط زیست باشد، تصریح کرد: در کشور‌های توسعه یافته مقوله توسعه یافتگی صرفا با حفظ و نگهداری محیط زیست تعریف می‌شود، اگر امروز به هربهانه‌ای تیشه به ریشه درختان و طبیعت بزنیم بی تردید محیط زیست را به ورطه نابودی می‌کشانیم.
 
عضو فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات معظم له در مورد حفظ و نگهداری طبیعت، گفت: در روز درختکاری سال ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری پس از کاشت نهال فرمودند" اگر هر ایرانی سه درخت بکارد، کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال محقق می‌شود" نه تنها شاهد کاشت یک میلیارد درخت نیستم بلکه در چند سال اخیر شاهد قلع و قمع بلوط‌ها جنگل‌های مختار به بهانه میدان گازی در پیشانی زاگرس و مرگ هزاران اصله درخت بلوط جنگل‌های زاگرس به بهانه احداث جاده یاسوج بودیم.
 
سعیدی با تاکید بر اینکه توسعه یافتگی زمانی می‌تواند مولفه‌های توسعه پایدار را به همراه داشته باشد که به همان میزان حفظ محیط زیست را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: توجه داشته باشیم حفظ طبیعت تنها مربوط به یک نسل نیست بلکه نسل‌های بعدی هم سهمی از آن خواهند داشت که متاسفانه در مسیر توسعه یافتگی در طبیعت شاهد یک نگاه اقتصادی بدون توجه به تبعات آن به کام عده‌ای سودجو هستیم.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه الزامات قانونی برای حفظ و نگهداری درختان و جنگل‌ها در مسیر توسعه یافتگی و بهره برداری پیش بینی شده است، تصریح کرد: شاهد هستیم برخی نهاد‌های اجرایی با دور زدن قانون به بهانه توسعه یافتگی کمر به قتل عام طبیعت بسته‌اند و سازمان محیط زیست در برابر این مهم سکوت اختیار کرده است، عدم نظارت جدی منجر شده تا ثروت ملی همچون درختان جنگلی شبانه قطع شوند.

دیگر خبرها

  • مهمترین برنامه‌های سازمان محیط زیست در سال آینده
  • زنده گیری یک قلاده گرگ هار توسط پلیس مشهد
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • سن فرسودگی انواع خودروها اعلام شد
  • بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی