Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@04:22:11 GMT

جاسوسی‌های ترکیه را تحمل نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۲۶۶۸

جاسوسی‌های ترکیه را تحمل نمی‌کنیم

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که سازمان جاسوسی ترکیه (میت) در آلمان از صدها نفر از ترکیه‌ای‌های مظنون به حمایت از «فتح الله گولن» روحانی مننتقد دولت ترکیه که در آمریکا به سر می‌برد، جاسوسی کرده است.

به نوشته این رسانه‌ها، ابعاد جاسوسی از این شهروندان پس از آن مشخص شده که میت، فهرستی از اسامی آنها را به سازمان جاسوسی آلمان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود در این فهرست، علاوه بر اسامی شهروندان مورد نظر سازمان جاسوسی ترکیه، شماره‌های تلفن و عکس‌هایی از آنها نیز وجود داشته که به طور مخفیانه گرفته شده است.

فتح الله گولن یک روحانی بانفوذ اهل ترکیه و مخالف رئیس‌جمهوری این کشور است که در آمریکا زندگی می‌کند. دولت ترکیه، فتح الله گولن را به ارتباط با کودتای نافرجام عده‌ای از نظامیان ترکیه علیه دولت در ماه جولای گذشته متهم می‌کند.

به دنبال تلاش نافرجام برای کودتا در ترکیه، ۴۱ هزار نفر در این کشور به ظن ارتباط با جریان فتح الله گولن دستگیر شدند.

افشای اقدام‌های ترکیه برای جاسوسی از شهروندان مقیم آلمان، واکنش تند برخی از سیاستمداران آلمانی را به دنبال داشته است.

در همین ارتباط «هانس گئورگ ماسن» رئیس سرویس امنیت داخلی آلمان، گفته است: «تصور نمی‌کنم در خارج از ترکیه هیچ کس معتقد باشد که جنبش گولن پشت تلاش برای کودتا در این کشور قرار داشته است.»

«بوریس پیستوریوس» وزیر امور داخلی ایالت ساسکونی سفلی نیز، با رد ادعای وجود منشا خارجی در کودتای نافرجام ترکیه تاکید کرد: «به صراحت باید گفت که این میزان هراس از توطئه نوعی پارانویا [بیماری همه‌دشمن‌بینی] است.»

هفته پیش، مقام های سوئیسی هم اعلام کرده بودند که در حال بررسی اتهام‌ها حاکی از جاسوسی ترکیه علیه اتباع خود در شهر زوریخ هستند.

ماجرای جاسوسی ترکیه در خاک آلمان در حالی خبرساز شده که روابط دو کشور، بر سر موضوعات مرتبط با همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه برای افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری متشنج بوده است.

دولت آلمان مانع شرکت وزرای ترکیه در گردهم آیی‌های برگزار شده در آلمان از سوی حامیان رای مثبت در این همه‌‍‌پرسی شده و این اقدام، با واکنش شدید ترکیه مواجه شده است.

ترکیه‌ای‌های ساکن آلمان و پنج کشور اروپایی دیگر، از روز دوشنبه ۲۷ مارس رای دادن در همه پرسی تغییر قانون اساسی را شروع کرده‌اند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه الریاض عربستان امروز در سرمقاله خود به قلم «هانی وفا» به تنش در منطقه و پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی پرداخت.

در این مقاله با اشاره به حوادث غزه و پاسخ تنبیهی ایران به تجاوزات رژیم صهیونیستی، آمد: اگر اسرائیل دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند در آن صورت تنش‌ها قطعا تشدید خواهد شد به ویژه اینکه ایران اعلام کرده فورا به این اقدام پاسخ خواهد داد و هرگز همانند حمله (به کنسولگری ایران) در دمشق منتظر نخواهد ماند.

این روزنامه افزود: به نفع هیچ طرفی نه ایران و نه اسرائیل نیست که تنش‌ها در منطقه شدت گیرد چرا که نتایج ناگواری به دنبال خواهد داشت. حداقل نتیجه آن، گسترش دامنه درگیری است؛ امری که هیچ کس خواهان آن نیست.

الریاض همچنین نوشت: منطقه خاورمیانه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد و هر گونه تنش جدیدی مصداق این ضرب‌المثل «کاهی که کمر شتر را شکست» خواهد بود و به معنی واقعی کلمه نتایج فاجعه‌باری به دنبال خواهد داشت.

نویسنده مقاله در پایان با توصیه به خویشتنداری در این مرحله، آورده است: جامعه جهانی بایستی نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از رویارویی احتمالی ایران و اسرائیل به کار گیرد و تا جای ممکن به آرام‌سازی روی آورد چرا که ایجاد تنش‌ها نه تنها به نفع منطقه بلکه به نفع جهان نیز نیست.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • آلمان، فرانسه و آمریکا، مقصد اول صادرات قطعات خودرو ترکیه
  • متحدان هیتلر، متحدان نتانیاهو
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • روزنامه عربستانی : منطقه تاب تحمل تنش‌های بیشتر را ندارد/ ایران این بار منتظر نخواهد ماند
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر