Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از استقبال پرشور گردشگران از برنامه‌های آئینی نوروزگاه اردبیل خبر داد و گفت: این برنامه‌ها تا ۱۰ فروردین ماه هر روز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کریم حاجی‌زاده عصر امروز در حاشیه بازدید از برنامه‌های سنتی نوروزگاه اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه امسال نیز همانند سالهای گذشته و حتی پررنگتر از سالهای گذشته گردشگران از برنامه‌های آئینی نوروزگاه اردبیل استقبال می‌کنند و برنامه‌های در نظر گرفته شده تا 10 فروردین ماه هر روز در سطح شهر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام می‌توان به برپایی آلاچیق عشایری ایل شاهسون، پخت نان و آش دوغ، اجرای موسیقی عاشیقلار و موسیقی سنتی و آذری، مراسم تکم‌گردانی و گروه هنری شالاکو و برپایی سفره هفت‌سین در صحن اصلی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره کرد که هر روز از ساعت 17 تا 19 از دوم تا 10 فروردین ماه در مقابل محوطه مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به استقبال پرشور گردشگران و میهمانان نوروزی از این برنامه‌های آئینی و سنتی بیان کرد: اجرای برنامه‌های آئینی و سنتی استان با همکاری و مشارکت این اداره کل و شهرداری اردبیل تدارک دیده شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل تصریح کرد: جشنواره سفره هفت‌سین و آئینهای سنتی نوروز نیز توسط شهرداری اردبیل هر روز از ساعت 15 تا 18 تا تاریخ 10 فروردین ماه امسال هر روز در منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل اردبیل برگزار می شود.

حاجی‌زاده اظهار کرد: هر یک از شهرستانهای استان نیز برنامه‌های سنتی و آئینی بومی نوروز منطقه خود را با همکاری دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان و بخش خصوصی برای گردشگران و میهمانان نوروزی در طول ایام تعطیلات نوروزی اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه

محمد حسینی گفت: امسال مسافران و گردشگران از ویژه برنامه‌های استقبال بی نظیری داشتند و توانستیم در این ایام با همکاری ادارات مربوطه و با تلاشی مضاعف، برنامه‌ای ویژه برای میزبانی درخور شان مردم این دیار و مسافران و گردشگران نوروزی تدارک ببینیم. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه به برپایی ٢٠ غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی به صورت کارگاه‌های زنده و همچنین غذا‌های محلی در این برنامه اشاره کرد و گفت: برگزاری بازی‌های بومی محلی، برگزاری مسابقات و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام در شهرستان بانه بود.

وی بیان کرد: ویژه برنامه‌های نوروزی این شهرستان تا پایان روز پنج‌شنبه ٩ فروردین‌ماه از ساعت ١٩ الی ٢٢:٣٠ در محل پایانه مسافربری بانه میزبان مهمانان نوروزی و شهروندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است/ تغییر ساعت بازدید از این برج در روز‌های در روز‌های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین
  • برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است | تغییر ساعت بازدید از این برج در روزهای در روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین
  • برگزاری ۲۴ نوروزگاه عشایری در ایلام
  • نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه
  • برگزاری نوروزگاه خوی در جوار کاروانسرای تاریخی خان
  • برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تا ۱۵ فروردین در بابلسر
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • بازدید بیش از ۱۲ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان
  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند