Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@14:53:17 GMT

مستند نابغه ژاپنی مترجم قرآن آماده نمایش

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۴۸۰۶

مستند نابغه ژاپنی مترجم قرآن آماده نمایش

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیـوز، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به توسعه برنامه‌های قرآنی و الگوسازی از سال 1393 اقدام به تولید فیلم و بازی‌های دینی و قرآنی کرد و در همان سال نیز حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآنی وزیر ارشاد از ساخت مستند «ایزوتسو» نخستین مترجم قرآن به زبان ژاپنی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید مستند «ایزوتسو» شهریورماه سال 1394 به کارگردانی مسعود طاهری کلید خورد و قرار شد تا زمستان همان سال با عنوان مستند «مردی از سرزمین آفتاب» آماده و پخش شود اما در زمان مقرر خبری از آماده سازی و به نمایش در آمدن آن نبود و مسئولان دلیل این امر را کمبود اعتبارات عنوان می‌کردند.

بر همین اساس حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد در گفت‌وگو با فارس از نمایش مستند «ایزوتسو» در نمایشگاه بین المللی قرآن خبر داد و گفت: مستند ایزوتسو مراحل پایانی را طی می‌کند و در نظر داریم در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال این مستند را که به معرفی پرفسور ایزوتسو اسلام‌شناس ژاپنی می‌پردازد، به نمایش در آوریم.

به گزارش فارس، «توشی‌هیکو ایزوتسو» نخستین مترجم قرآن به زبان ژاپنی است در سال 1914 در توکیو به دنیا آمد و در سال 1960 دکترای خود را در رشته ادبیات دریافت کرد. وی پس از تکمیل تحصیلات آکادمیک در ژاپن مدتی در دانشگاه کیو در توکیو به تدریس مشغول شد و در این زمان زبان عربی را فرا گرفت.

علاقه فراوان ایزوتسو به قرآن باعث شد که او برای اولین بار قرآن را به زبان ژاپنی ترجمه کند. این اثر در سه مجلد و طی سال‌های 1951 تا 1958 تکمیل شد. وی در سال 1961 به دعوت «ویلفرد کنتول اسمیت» رئیس مؤسسه مطالعات اسلامی دانشگاه مک‌گیل به کانادا رفت و به تدریس متون مهم اسلامی همچون نجات ابن سینا در فلسفه و الاقتصاد فی الاعتقاد غزالی در کلام و فصوص الحکم ابن عربی در عرفان پرداخت.

ایزوتسو از شهرتی بین المللی برخوردار بود و شاید در میان اسلام شناسان معاصر یگانه فردی بود که از مذاهب مسیحی، یهودی، هندویی، بودایی و مکتب‌های گوناگون فلسفی معاصر اطلاع و در مقایسه و تطبیق تبحر داشت. از این رو بسیاری از مجامع علمی بین المللی او را به عضویت پذیرفته بودند.

سرانجام این مترجم قرآن کریم در 7 ژانویه 1993 در شهر کاماکورای ژاپن چشم از جهان فروبست.

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۴۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران

به گزارش "ورزش سه"، در سومین بازی از رقابت بین تیم‌های ترنتینو و میلانو برای کسب رتبه سوم سوپرلیگای ایتالیا، این تیم میلانو با سرمربی‌گری روبرتو پیاتزا بود که مقتدرانه و با نتیجه سه بر صفر ترنتینو را شکست داد و حالا تنها یک برد دیگر تا رتبه سومی فاصله داشته باشد.

میلانو در این دیدار ست‌های بازی را با نتایج 25 بر 22، 25 بر 23 و 25 بر 14 پیروز شد تا سری رقابت بین دو تیم را دو بر یک به سود خود کند.

یوکی ایشیکاوا، ستاره ژاپنی میلانو، در این دیدار خوش درخشید و هجده امتیاز برای تیم کسب کرد. در تیم ترنتینو نیز کمیل ریچیلیکی و ماگالینی هر کدام ده امتیاز کسب کردند.

میلانو حالا با این برد تنها یک پیروزی دیگر تا کسب رتبه ارزشمند سومی فاصله دارد، آنها با کسب این رتبه می‌توانند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند.

دیگر خبرها

  • ستاره ژاپنی عامل خوشبختی گزینه سابق ایران
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • تیم ملی فوتسال ایران متحول شد/ ژاپنی‌ها چوب غرورشان را خوردند
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • ‏ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی