Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار کرج گفت:حمایت های بانک شهر در سال جدید برای توسعه و گسترش بیش از پیش فعالیت های مدیریت شهری کرج امری ضروری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی ترکاشوند با بیان این مطلب به تامین 85 درصدی منابع مالی پروژه های عمرانی اجرا شده در شهر کرج طی چهار سال گذشته به صورت نقدی توسط شهرداری این کلانشهر اشاره کرد و افزود: همکاری بانک شهر و استفاده از تسهیلات این بانک نیز نقش بسزایی در تحقق این مهم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ارزیابی مثبت از همکاری و تعامل سازنده بانک شهر با مجموعه مدیریت شهری کرج ،افزود:این سطح از همکاری ها زمینه مناسبی را برای توسعه فعالیت های مدیریت شهری به نحو مطلوب فراهم کرده و شهرداری کرج توانسته است با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه پروژه های عمرانی کلانی را در سطح این کلانشهر اجرایی کند. ترکاشوند با اشاره به رکود ساخت و سازها در کلان شهرها و با بیان اینکه شرایط ایجاد شده در این عرصه بر جذب درآمد های شهرداری تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت، عنوان کرد:در دوره چهارم شورای اسلامی شهر کرج، شهرداری این کلانشهر توانست از طریق دریافت تسهیلات بانکی از بانک شهر بیش از 90 درصد از پروژه های عمرانی در دست اجرا و یا پروژه های نیمه کاره را به مرحله بهره برداری برساند. شهردار کرج در پایان تاکید کرد: بی شک حمایت های مالی بانک شهر نقش به سزایی را جهت توسعه شهرها ایفا کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد

رئیس شورای شهر بوشهر از تکمیل بیش از ۹۵ درصد از زیرساخت‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: در سال جاری طرح‌های کف‌سازی بافت تاریخی بوشهر به اتمام می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، وحید نیک روش صبح امروز در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونان شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در بوشهر با تشریح جایگاه حماسه‌آفرینی این شهر با داشتن سرداران و شهدایی چون رئیس علی دلواری، نادر مهدوی، ماهینی و دیگر رزمندگان اظهار داشت: بوشهر با تمدن 5 هزار ساله دارای ظرفیت‌های مهمی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه این استان پیشرفت‌های قابل توجهی بعد از انقلاب داشته است گفت: نگاه شورای شهر به جبران عقب‌افتادگی است و همواره به دنبال توسعه و پیشرفت است.

رئیس شورای شهر بوشهر بافت تاریخی بوشهر را یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری دانست و اضافه کرد: بافت تاریخی بوشهر دارای 38 هکتار مساحت است و در آن بیش از 90 اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده و دارای ساختمان‌های منحصر به فردی است که می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.

نیک روش از استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: فرآیند اداری استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در وزارت کشور روند خود را طی می‌کند.

وی از تکمیل بیش از 95 درصد از زیرساخت‌های عمرانی در  بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: در سال جاری طرح‌های کف‌سازی بافت تاریخی بوشهر به اتمام می‌رسد.

رئیس شورای شهر بوشهر توسعه شبکه فاضلاب در همه نقاط شهر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شبکه‌گذاری فاضلاب محلات جنوبی بوشهر آغاز شده و امیدواریم اعتبارات آن زودتر تأمین شود.

نیک روش به  محدودیت‌های ایجاد شده برای ساکنان در حریم نیروگاه اتمی پرداخت و گفت: این نیروگاه باعث افتخار است اما برای مردمی که در حریم آن است مشکلاتی را به وجود آورده است و در حوزه شهرسازی مشکلات عمده در این مناطق وجود دارد.

وی یکی از مشکلات شهر بوشهر را نبود خروجی دوم عنوان و تأکید کرد: بوشهر شبه جزیره‌ای است و در عرصه پدافند غیرعامل آن دچار مشکل است؛ باید برای خروجی دوم آن طراحی و برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

  بافت تاریخی بوشهر نیاز به بازآفرینی دارد

شهردار بوشهر نیز بازآفرینی شهری را  یکی از رویکردها و راه‌یافته در موضوع شهری دانست و با بیان اینکه دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است گفت:  تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

حسین حیدری افزود: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره‌بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

شهردار بوشهر مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری را عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی‌مدخل در کشور دانست و اضافه کرد: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

حیدری با بیان اینکه این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب می‌زند و آنها را نگران می‌کند خاطرنشان کرد: این مهم باعث عدم همراهی و مشارکت مردم و در نتیجه به پاشنه آشیل طرح‌های بازآفرینی شهری تبدیل و سبب آسیب به جلب مشارکت مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر بوشهر بافت‌های فرسوده حدود 300 هکتار است گفت: مساحت بافت تاریخی بوشهر تقریباً 38 هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ها نگاه کرد.

مردم می‌توانند به عنوان تسهیل‌گران به مسئولان کمک کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر هم با بیان اینکه علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند، گفت: شوراها و شهرداری‌ها مسئله محور حرکت کنند.

محمد هادی رستمیان با اشاره به نقش مهم توسعه زیرساخت‌ها اضافه کرد: شهر ما در یک ساختار نظام‌مند می‌تواند رشد و تعالی پیدا کند و در این راستا به زیرساخت لازم برای ادامه حیات نیاز دارد و دائماً در پیشرفت است.

وی بازآفرینی با نگاه به هویت گذشته بدون حذف آن و ایجاد هویت و تمدن جدید را بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: توجه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی و یا الحاقی به شهر، یک نگرش بسیار هوشمندانه را می‌طلبد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر با تأکید بر اینکه علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید بروزرسانی شوند خاطرنشان کرد: شوراها در شهرداری‌ها در کار خود استمرار داشته و مسئله محور حرکت کنند و شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه تطابق‌پذیری داشته باشند.

رستمیان نقش مردم در توسعه شهرها و تسهیل‌گری را مهم دانست و  افزود: نقش مردم نباید نادیده گرفته شود و از آن غافل شد، به ویژه ساکنان آن بافت چون با گوشت و پوست خود فضا را احساس کردند می‌توانند به عنوان تسهیل‌گران به مسئولان در این امر کمک کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان