Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر مسافر و گردشگر در هشتمین روز از سال ۱۳۹۶ در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابراهیم کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آمار اسکان مسافران نوروزی در استان اظهار داشت: در روز هشتم فروردین 1396 آمار مجموع اقامت کنندکان در استان گلستان 125 هزار و 700 نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این آمار و افزایش 32 درصدی مجموع اقامت از 27 اسفند 1395 الی 8 فروردین 1396 درصد اقامت مسافران در نوروز 1396 در استان گلستان روند روبه رشدی داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در هشتم فروردین 1396 شهرستان مینودشت با اقامت 36 هزار و171 نفر بیشترین میزان اقامت را به خود اختصاص داده است.

کریمی ادامه داد: از این آمار 1526 اقامت در هتل ، 772 اقامت در هتل آپارتمان، 643 اقامت در مهمانپذیر، 21381 اقامت در خانه مسافر، 73304 اقامت در اقامت‌گاه‌های موقت، 32563 اقامت در کمپ‌های موقت، 7278 اقامت در تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و 20796 اقامت در دیگر مراکز اقامتی اعم از میهمان سراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و غیره اسکان یافتند.

کریمی یادآور شد: استان گلستان ظرفیت 87317 نفر اسکان در روزشامل 20 هتل با ظرفیت 1790 نفر، 12 مهمانپذیر با ظرفیت 484 نفر، 4 هتل آپارتمان با ظرفیت 208 نفر و ظرفیت 700 نفر در منازل استیجاری، ظرفیت 3200 نفر در کمپ های استان، ظرفیت 8135 نفر در مدارس استان و ظرفیت 72800 نفر در دیگر مراکز مانند پانسیون‌ها، تفرجگاه‌ها، مهمانسراهای ادارات را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار امیدواری کرد با امکانات فراهم شده و با وجود 1500 جاذبه تاریخی ، فرهنگی و طبیعی در استان، 700 اثر ثبت شده ملی و یک اثر ثبت شده جهانی (میراث جهانی قابوس) شاهد افزایش مسافران و گردشگران نوروزی به استان گلستان، نگارستان و پایتخت اکوتوریسم ایران باشیم.

انتهای پیام/

R41471/P1384/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۹۵ هزار و ۸۰۲ مسافر نوروزی در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بر اساس آمار موجود در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در مجموع ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فرودین ۱۴۰۳ مجموع معادل ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۶ تردد در استان مرکزی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

محمود مرادی نراقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان مرکزی برای میزبانی از مسافران نوروزی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سفرهای نوروزی و با تدوین برنامه و هماهنگی لازم استان مرکزی در قالب طرح نوروزی به پیشواز بهار رفته و برای استقبال از مسافران 33 نوروزگاه در این استان فعال شده است.

وی افزود: براساس آمار تجمیعی، از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی تا روز هشتم فروردین ماه، 88 هزار و 827 مسافر از طریق حمل و نقل عمومی جاده ای و4 هزار و 52 نفر نیز از طریق حمل و نقل ریلی و هزار و 28 مسافر نیز از طریق حمل و نقل عمومی هوایی در استان مرکزی جابه‌جا شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی از ابتدای طرح نوروزی با آمادگی کامل در حال امدادرسانی هستند، افزود: همچنین براساس آمار تجمیعی، از آغاز طرح نوروزی در استان مرکزی تا روز هشتم فروردین ماه، شاهد 760 ماموریت اورژانس و 28 ماموریت توسط هلال احمر استان بوده‌ایم.

مرادی نراقی بیان کرد: در مدت 24 اسفند تا روز هشتم فرودین هزار و 121 مصدوم در جاده‌های استان داشتیم و متاسفانه 16 نفر نیز در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست دادند، البته 3 نفر در تصادفات داخل شهری فوت شده است.

وی اضافه کرد: استان مرکزی به عنوان بهشت مفاخر و علما و دانشمندان کشور شناخته می‌شود و ظرفیت‌های بالایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد و در ایام نوروز با تمام توان در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی است.

مرادی نراقی با اشاره به اقامت مسافران نوروزی در استان مرکزی گفت: خوشبختانه شاهد همکاری و همراهی خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان هستیم که همین امر سبب شده تا بتوانیم بسترهای خوبی برای جذب مسافر و گردشگر در استان داشته باشیم، به طوری که در مجموع آمار تجمیعی استان، 95 هزار و 802 مسافر در استان اقامت داشته و 612 هزار و 430 نفر نیز از اماکن گردشگری استان مرکزی دیدن کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود در محورهای مواصلاتی استان مرکزی در مجموع 24 اسفند 1402 تا هشتم فرودین 1403 مجموع معادل 10 میلیون و 290 هزار و 986 تردد در استان مرکزی به ثبت رسیده که بیش از یک میلیون و 364 هزار و 704 تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس در استان به ثبت رسیده است.

مرادی نراقی تصریح کرد: نظارت بر تاسیسات گردشگری استان مرکزی به شدت در حال انجام بوده و این بازدیدها و نظارت‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود به طوری که در روز هشتم بهار 23 هزار و 966 مورد بازدید نظارتی توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک در استان مرکزی انجام گرفته است.

انتهای پیام/711/.

دیگر خبرها

  • اقامت ۹۵ هزار و ۸۰۲ مسافر نوروزی در استان مرکزی
  • بیش از ۵۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری قزوین بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۵۷۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی تاریخی لرستان
  • بازدید  بیش از ۲۷۰هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید  بیش از ۲۲۶ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • اقامت حدود ۹ میلیون نفر شب مسافر در مازندران
  • ثبت بیش از ۴.۱ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • بازدید  بیش از ۱۹۳ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید ۵ هزار گردشگر از جزیره آشوراده
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان