Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-20@02:55:13 GMT

کشف نسخه‌ای نادر از قرآن در مسکو +عکس

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۷۴۵۱

کشف نسخه‌ای نادر از قرآن در مسکو +عکس

صراط: یک زن روسی در وسایل پدربزرگش نسخه‌ای نادر از قرآن کریم یافت و با وجود پیشنهادهای میلیونی، آن را به مسجد محله‌اش هدیه کرد.

به گزارش العالم، این زن روس که اناشکا حاج مراد نام دارد، وارث نسخه خطی نادر از قرآن کریم شد که تاریخ آن به قرن شانزدهم باز می گردد.
اناشکا ساکن مسکو، متوجه شد که یک نسخه خطی قدیمی در اختیار دارد از این رو تصمیم گرفت آن را به فروش بگذارد؛ ودر آنجا متوجه شد که این نسخه میلیون ها روبل ارزش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این زن روس در گفتگوی تلویزیونی گفت: بررسی ها بر روی این نسخه خطی نشان داد که تاریخ آن به قرن شانزدهم بازمی گردد و یکی از صفحات آن حاوی اطلاعاتی درباره مکان کتابت و تاریخ آن است.
صاحب این نسخه نادر از قرآن کریم تاکید کرد که در لندن به او پیشنهاد شد تا این نسخه خطی را 12 میلیون بفروشد و بعدها این مبلغ تا 45 میلیون نیز افزایش یافت.
اما این معامله به سرانجام نرسید؛ زیرا اناشکا بالاخره تصمیم گرفت تا از فروش این نسخه خطی قرآن کریم خودداری و آن را به یکی از مساجد اهدا کند.
وی در این خصوص با اشاره به این ضرب المثل که "خوشبختی به پول نیست"، تاکید کرد که ما ابتدا به فکر فروش این نسخه خطی افتادیم؛ اما پس از آن تصمیم گرفتیم آن را اهدا کنیم و اینک می توانیم هرزمان که بخواهیم به مسجد برویم و این نسخه خطی نادر را تماشا کنیم, فرزندان و خویشاوندان ما نیز می توانند از آن بازدید کنند زیرا برای سالهای سال در آنجا خواهد ماند.
اناشکا می گوید که این نسخه خطی در سوریه کتابت شده است و هرکسی که آن را دیده از اینکه به رغم قدمت، همچنان سالم مانده و سوره ها و آیات آن به وضوح دیده می شوند، شگفت زده می شود.
پدر بزرگ اناشکا به او وعده داده بود در صورتی که زبان عربی را یاد بگیرد، این نسخه خطی را به او اهدا کند. وی نیز زبان عربی را فراگرفت و در نهایت این نسخه خطی به وی رسید.


منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه‌ای نادر در بازی استقلال با شمس‌آذر | تماشاگران استقلالی چرا این کار را کردند؟

دریافت 4 MB دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین در این دو ویدئو لحظاتی از تشویق سعید دقیقی توسط تماشاگران استقلال را می‌بینید.

کد خبر 845600 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • صحنه‌ای نادر در بازی استقلال با شمس‌آذر | تماشاگران استقلالی چرا این کار را کردند؟
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج