Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش آذری رادیو آزادی آمریکا از وخامت حال محسن صمدوف، رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان در زندان خبر داد. به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما، بخش آذری رادیو آزادی آمریکا از وخامت حال دکتر محسن صمدوف، رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان در زندان خبر داد.به گزارش بخش آذری رادیو آزادی، یالچین ایمانف، به نقل از وکیل مدافع رهبر زندانی حزب اسلام، دکتر صمدوف، به گفته خودش ، در روز 18 مارس به علت نماز خواندن در خوابگاه عمومی زندان، به مدت سه روز به سلول انفرادی منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یالچین ایمانف به نقل از محسن صمدوف گفت: « در روز عید نوروز در سلول انفرادی همجوار، یک زندانی را چنان کتک می زدند که فریادهایش همه جا را پر کرده بود. من هم رفتم و در را کوبیدم و گفتم دست کم در روز عید او را این طور کتک نزنید. از این نصیحتم خوششان نیامد و در روز 21 مارس مرا به اتاق رییس بردند و پس از آن ، حکم حبس دو ماهه من در سلول انفرادی صادر شده است.»یالچین ایمانف افزود : « وقتی درباره وضعیت محسن صمدوف و انتقال وی به سلول انفرادی با رئوف محمدوف، رییس زندان شماره 12 باکو صحبت کردم، او در توضیح علت این رفتار با محسن صمدوف گفت که صمدوف ، دولت (جمهوری) آذربایجان را دوست ندارد و به همین علت، مجازاتش کاملا قانونی است. »یالچین ایمانف افزود : « رییس زندان حتی خود مرا هم متهم می کرد. از نظر او، نه تنها محسن صمدوف، بلکه خود من هم دولت ( جمهوری) آذربایجان را دوست ندارم. گویی به خاطر دفاع از موکلم، من هم دولت (جمهوری) آذربایجان را دوست ندارم.»همچنین پایگاه اینترنتی «اسلامین سسی» خبر داد «کمیته حمایت از حقوق اسلام گرایان» جمهوری آذربایجان با برگزاری نشستی ویژه، درباره وضعیت دکتر محسن صمدوف هشدار داد و خواستار واکنش جدی اجتماعی به این وضعیت شد.الدنیز قلی اف، رییس این کمیته و جمعیت روشنفکران جمهوری آذربایجان گفت : « افکار عمومی و روشنفکران جمهوری آذربایجان باید به وقایع روی داده در کشور واکنش نشان دهند. زیرا، با تداوم سکوت در این باره، بر شدت سرکوب ها افزوده می شود.»روشن احمدلی، یکی دیگر از اعضای این کمیته نیز گفت : « امروز در زندان های جمهوری آذربایجان ، گروه های مختلفی از زندانیان وجود دارند که این پدیده در سایر کشورها وجود ندارد. زندانی سیاسی ، زندانی حجاب، زندانی نماز ، زندانی وجدان، زندانی فیسبوک و سایر گروه های زندانی در زندان های جمهوری آذربایجان وجود دارند.»حاج الهام علی اف ، جانشین رهبر حزب اسلام نیز گفت : « سرکوب و فشارها علیه دینداران و غیردینداران در کشور جریان دارد و شهروندان جمهوری آذربایجان نمی توانند از آزادی های خود بهره مند شوند. اما، در این اواخر ، سرکوب علیه روحانیون کشور بطور ویژه ای وسعت گرفته است. هم اکنون ، وضعیت جمهوری آذربایجان ، اوضاع سال 1937 ( اوج سرکوب روحانیون در زمان دیکتاتوری استالین در شوروی) را به یاد می آورد. در سال های دهه 1930 ، شخصیت های برجسته و روحانیون و روشنفکران سرکوب شده ، از میان برداشته می شدند. امروز نیز همان سناریو تکرار می شود و شخصیت های بزرگ و روحانیون و روشنفکران به اتهام های مضحک به زندان انداخته می شوند. قوانین را نیز در همین راستا تغییر داده اند و برای منافع خودشان استفاده می کنند. »اوکتای گلعی اف، هماهنگ کننده « کمیته (جمهوری) آذربایجان بدون زندانی سیاسی» نیز گفت برای توقف این سرکوب ها، باید فشار بین المللی بر دولت جمهوری آذربایجان شکل گیرد و این نیز مستلزم حرکت جامعه در همین راستاست. »

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند

روزنامه گاردین نوشت: سناتور‌های ارشد جمهوری‌خواه با مداخله در تنش‌های فزاینده در دانشگاه‌های مهم آمریکا بر سر جنگ غزه، از دولت جو بایدن خواستند نیرو‌های پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را برای سرکوب تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین که به بازداشت صد‌ها نفر منجر شده است، اعزام کند.

این روزنامه افزود: ۲۵ سناتور جمهوریخواه از جمله میچ مک کانل از رئیس جمهوری آمریکا خواسته اند «به سرعت نظم را به محیط دانشگاه‌ها بازگرداند».

مک کانل، رهبر اقلیت سنای آمریکا و جان تون معاون وی، در نامه‌ای خطاب به مریک گارلند دادستان و میگل کاردونا (Miguel Cardona) وزیر آموزش این کشور، مدعی شدند معترضان «یهودستیز» و «حامی تروریسم» هستند.

پلیس آمریکا دوشنبه این هفته، حدود ۱۵۰ معترض را در تظاهرات هواداران فلسطین در دانشگاه‌های ییل و نیویورک بازداشت و دانشگاه کلمبیا اعلام کرد کلاس‌های درس را تا پایان ترم به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

برخی از مسئولان ارشد دانشگاه‌ها به ویژه در دانشگاه کلمبیا، با انتقاد‌های شدید و درخواست‌های استعفا از سوی معترضان خشمگین از سرکوب دانشجویان مواجه شده اند.

بعد از ظهر روز سه شنبه (دیروز) ۲۵ سناتور جمهوریخواه به سرکردگی مک کانل در نامه‌ای به وزارت آموزش و پلیس فدرال آمریکا خواستار دخالت فوری به بهانه برقراری نظم در دانشگاه ها، تحت پیگرد قرار دادن معترضان به بهانه تهدید علیه دانشجویان یهودی و لغو روادید همه دانشجویان خارجی شرکت کننده در اعتراضات شدند.

در اقدام دیگری که ماهیت خشونت طلب مقام‌هاب آمریکایی را نشان داد، جاش هولی و تام کاتن سناتور‌های ایالت‌های میسوری و آرکانزاس روز دوشنبه از بایدن خواستند نیرو‌های گارد ملی را به دانشگاه‌ها بفرستد.

صد‌ها نفر از معترضان در دانشگاه ییل با اعتصاب غذا از دانشگاه خواستند شرکت‌های سازنده سلاح نظامی و دیگر تولیدکنندگان مرتبط با رژیم صهیونیستی را حذف کنند.

در مرکز شهر منتهن، پلیس آمریکا با معترضان در دانشگاه نیویورک درگیر شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد در حالی که معترضان سعی می‌کردند مانع از خروج خودرو پلیس (حامل دانشجویان بازداشتی) شوند، ماموران برای متفرق کردن جمعیت از اسپری فلفل استفاده کردند.

سرکوب پلیس آمریکا پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه این هفته شاهد اعتصاب بزرگ اساتید در همبستگی با دانشجویانی بود که هفته گذشته بعد از برپا کردن چادر‌های اعتراضی دستگیر شدند.

بسام خواجه (Bassam Khawaja) مدرس دانشگاه حقوق کلمبیا و وکیل دانشگده حقوق بشر آمریکا گفت: از ورود فوری ماموران پلیس نیویورک به دانشگاه «شوکه» و «وحشت زده» شده است.

وی گفت این اعتراض‌ها غیرخشونت آمیز بود و گروهی دانشجو در وسط محوطه دانشگاه چادر زده بودند.

به دنبال اعتراضات در دانشگاه کلمبیا شماری از دانشجویان در سایر دانشگاه‌های آمریکا از جمله در دانشگاه‌های براون، پرینستون و نورث وسترین به سبک آنها چادر زدند.

ادعای رئیس اف بی ای: برای جلوگیری از خشونت همکاری اطلاعاتی داریم

کریستوفر ری رئیس اف بی‌ای در مصاحبه اختصاصی با ان بی سی نیوز مدعی شد که اف بی آی با دانشگاه‌ها همکاری می‌کند تا مسئولان آنها را از تهدید‌های به اصطلاح یهودستیزانه و خشونت‌های احتمالی در موج اعتراض‌ها علیه جنگ غزه آگاه کند.

وی همچنین ادعا کرد که سازمان متبوعش اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌ها را رصد نمی‌کند، اما اطلاعاتی را در خصوص تهدید‌های خاص خشونت آمیز به اشتراک می‌گذارد.

رئیس اف بی آی گفت: با جدیت بر همکاری با اجراکنندگان قانون در سطح ایالتی و محلی و در دانشگاه‌ها و سایر مراکز متمرکز است تا اطمینان یابد که در جلوگیری از هر گونه تهدید خشونت آمیز پیشگام هستیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت