Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:37:21 GMT

بازدید مسئولان دستگاه قضایی از مراکز بهزیستی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۳۷۱۵

بازدید مسئولان دستگاه قضایی از مراکز بهزیستی کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان این اداره کل به مناسبت ایام نوروز از تعدادی از مراکز بهزیستی استان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از مسئولان این اداره کل امروز پنج شنبه به مناسبت ایام نوروز از تعدادی از مراکز بهزیستی استان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی(۱۲۳)، خانه امن زنان، خانه سلامت دختران، مرکز جامع توانبخشی و نگهداری سالمندان مادر و ارم و همچنین خانه کودکان و نوجوانان(میلاد شقایق ها) از جمله مراکزی بود که مسئولان دستگاه قضایی استان از آنها بازدید به عمل آوردند.

محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان مادر، اظهار داشت: علاوه بر اینکه بر اساس آموزه های دینی و تکالیف اخلاقی پدر و مادر جایگاه بسیار ویژه ای در زندگی دارند از منظر قانون نیز حق و حقوقی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: افراد در هر مقطع زمانی باید به والدین خود احترام بگذارند و چنانچه خانواده ای با داشتن تمکن مالی از سرپرستی والدین خود سر بازنهند و آنها را برای نگهداری به مراکز بهزیستی انتقال دهند، مجرم شناخته شده و مطابق قانونی برخورد می شود.

به گفته رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، به مرکز بهزیستی نیز اعلام شده چنانچه افرادی با این رفتار وجود داشته باشند و پدر و مادر خود را در سطح جامعه رها کنند مجازات می شوند.

دکتر امید قادری، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: بسیاری از مردم در ایام نوروز از مراکز بهزیستی و خانه سالمندان به رسم دیرین بازدید می کنند.

وی بیان داشت: در استان ۱۶۵ هزار سالمند داریم که حدود ۸.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل داده که از میزان میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه جمعیت سالمندی با توجه به صنعتی شدن جوامع رو به افزایش است، گفت: باید در این راستا برای این قشر برنامه ریزی های ویژه ای انجام گیرد.

دکتر قادری سیاست سازمان بهزیستی را توانمندسازی سالمندان عنوان کرد و گفت: در استان سه مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان داریم که خدمات مختلفی مانند نگهداری، مراقبت، بازتوانی و بهداشتی را به سالمندان ارائه می دهد.

این مسئول یادآور شد: همچنین ۲ مرکز روزانه سالمندان در شهر کرمانشاه و یک مرکز در شهرستان اسلام آبادغرب نیز به سالمندان خدمات می دهند.

وی با اشاره به وجود بنیاد فرزانگان با هدف ساماندهی سالمندان نخبه، گفت: سالمندان همچنین در مراکز روزانه می توانند ایام خارج از منزل را مفید و سازنده در این مراکز سپری کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار از مرکز بهزیستی در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مرکز از کودکان بی سرپرست بازدید و از زحمات ککارکنان این مرکز قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • بازدید استاندار از مرکز بهزیستی در استان
  • ۱۱۲ مرکز خدمات نوروزی و اقامتی غیرمجاز پلمب شد
  • پلمب ۱۱۲ مرکز خدمات نوروزی و اقامتی در کرمانشاه
  • پلمب ۱۱۲ مرکز خدمات نوروزی و اقامتی غیرمجاز در کرمانشاه
  • راه‌اندازی مرکز جدید نگهداری بیماران اوتیسم در کردستان+فیلم
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • نگرانی شریعتمداری از احضار احمدی نژاد به دادگاه: حالا چرا اینقدر عجله؟!