Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از تشکیل همیاران کشاورزی طی سال گذشته در ۱۶۰ روستای این شهرستان خبر داد.

محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به خلاصه‌ای از عملکرد جهاد کشاورزی اهر در سال گذشته، اظهار داشت: یکی از اقدامات جهاد کشاورزی تعیین کارشناسان پهنه‌بندی در روستاها بوده، در این زمینه ۱۵ اکیپ پهنه به‌منظور ارائه خدمات آموزشی، ترویجی و فنی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در تمامی روستاهای این شهرستان حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساماندهی، پشتیبانی و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی را نقطه تماس با کشاورزان، دامداران، باغداران شهرستان اهر عنوان کرد و افزود: همچنین با حضور ۱۳۸ مفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی سایت‌هایی در زمینه آموزشی، ترویجی، باغبانی، دام سنگین و سایت جامع الگویی گندم دیم سال گذشته در اهر تشکیل یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از برگزاری ۱۱۰ مورد کلاس‌های آموزشی ترویجی به بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ نفر از کشاورزان طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد، گفت: علاوه بر این کارگاه‌های آموزشی، ۱۶ مورد کلاس آموزشی مهارتی برای ۶۶۰ نفر از بهره‌برداران برگزار کرده‌ایم.

اسدی ادامه داد: ۱۲ مورد دوره‌های آموزشی آشنایی با تب مالت، پرورش قارچ خوراکی، بهداشت کشاورزی، کارآفرینی، خلاقیت، بازاریابی و کسب‌وکار برای ۶۴۱ نفر از زنان روستایی در طول سال گذشته برگزار شده است.

وی بابیان اینکه ۱۵ جلسه توجیهی به‌منظور انتخاب زنان تسهیلگر روستایی و انتخاب ۴۰ زن تسهیلگر از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی اهر در سال گذشته بود، گفت: ۹ مورد بانک ایده و آموزش زنان روستایی در زمینه‌های کشت گیاهان دارویی، تهیه عرقیات گیاهی و پرورش زنبورعسل و بسته‌بندی محصولات کشاورزی برای ۱۸۰ نفر تشکیل‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر همچنین از تشکیل همیاران کشاورزی طی سال گذشته در ۱۶۰ روستای این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته یک هزار و ۷۲۴ نفر از مددجویان و زندانیان زندان اهر از آموزش‌های مهارتی پرورش زنبورعسل، گاو شیری و زراعت غلات بهره‌مند شده‌اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت:  بنا بر اعلام کارشناسان این سازمان باران و سیل اخیر به گندم زارها، صیفی جات، جاده‌های بین مزارع و چندین قنات در لامرد خسارت وارد کرده است.  

علیرضا محمدی افزود: بیش از ۷۰ درصد این خسارات به کشاورزان بخش اشکنان این شهرستان بود.
رییس جهاد کشاورزی لامرد بیان کرد: در بارش‌های ۲۸ فروردین بیش از ۸۴ میلی متر بارش در ایستگاه باران سنجی جهاد کشاورزی اشکنان ثبت شد.
شهرستان لامرد در جنوب فارس و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب شهرستان بردسکن در روستای باب الحکم
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر