Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@02:41:57 GMT

بستری ۳۴۰هزار بیمار در بیمارستان طی تعطیلات نوروزی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۹۲۶۶

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون حدود ۳۴۰ هزار بیمار در بیمارستان بستری شده‌اند، گفت:‌ در این مدت ۷۴ هزار عمل جراحی انجام شده است.

خبرگزاری فارس: محمد آقاجانی، با اشاره به اقدامات حوزه درمان کشور از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون، گفت: در راستای ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای هموطنان به‌ویژه در تعطیلات نوروز، برنامه‌ریزی‌های دقیق و جامعی برای امدادرسانی و آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی، بیمارستانی و همه واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمان صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای خدمت به هموطنان در ایام نوروز تمامی بیمارستان‌های کشور اعم از بیمارستان‌های دانشگاهی، خصوصی، غیردولتی و خیریه فعال بوده و اورژانس‌های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر کشور پذیرای بیماران و مصدومان بوده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تاکنون 120 هزار مأموریت توسط تکنسین‌های اورژانس 115 انجام شده است و این پرسنل به 22 هزار مأموریت تصادفی و 96 هزار مأموریت غیرتصادفی اعزام شده‌اند.

آقاجانی ادامه داد: در 13 روز از طرح سلامت نوروزی دو میلیون و 100 هزار بیمار به اورژانس‌های بیمارستان‌های دانشگاهی مراجعه کردند که یا به صورت بستری موقت تحت مراقبت قرار گرفته و یا درمان متخصص طب اورژانس پزشکان و کادر درمان در اورژانس برای آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور 340 هزار بیمار بستری داشته‌ایم که پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل درمانی و غیردرمانی بیمارستانی خدمات لازم را به آنها ارائه کرده‌اند، گفت: متخصصان جراحی و بیهوشی و پرسنل اتاق عمل در این مدت 74 هزار عمل جراحی انجام داده‌اند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: همچنین انجام 38 مورد پیوند عضو از 17 فرد مرگ مغزی در 8 روز فروردین‌ماه امسال گویای فعالیت تیم‌های تخصصی پزشکی، درمانی و فعال بودن بخش‌های فراهم‌آوری و پیوند اعضاء است.

آقاجانی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح 160 نفر از افراد مبتلا به سکته‌های حاد قلبی در 54 مرکز مدیریت و درمان این بیماری، در 25 شهر کشور توسط متخصصان و کادر درمانی درمان شده و از مرگ نجات یافته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت و فعالیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه همچون سی‌سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو و پی آی سی یو همچنین دیالیز به طور کامل حفظ شده است، گفت: در بیمارستان‌های دانشگاهی پذیرنده بیماران ترامایی متخصص مقیم، متخصصین طب اورژانس و متخصصین بیهوشی حضور فعال داشته و دسترسی بیماران اورژانسی به متخصصین جراحی مغز و اعصاب، اورتوپدی، جراحی عمومی، همچنین فوق تخصص‌های موردنیاز امکانپذیر بوده است.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: در بیمارستان‌های جنرال نیز متخصص مقیم، بیهوشی و طب اورژانس حضور فعال داشته و دسترسی بیماران اروژانسی به متخصصین داخلی،‌زنان، اطفال و جراحی عمومی فراهم بوده است.

آقاجانی اظهار داشت: طی بازدیدها و گزارشات واصله از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور متوسط روزانه 800 پزشک متخصص مقیم و دو هزار 450 پزشک در سراسر بیمارستان‌های دانشگاهی حضور دارند که همه این فعالیت‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد یافت.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان

عمل جراحی خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراونی در بیمارستان رازی سراوان با موفقیت انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمود کهن سال اظهار داشت: دختر 9 ساله سراوانی که در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی اپیدورال شده بود، توسط  جراح مغز و اعصاب بیمارستان رازی سراوان  تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفت و جانش نجات یافت.

رئیس بیمارستان رازی سراوان ادامه داد: این دختر بچه که بر اثر سانحه تصادف دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، به سرعت به این بیمارستان منتقل شد، با معاینات اولیه و انجام سی‌تی‌اسکن، خونریزی مغزی اپیدورال در ناحیه سر وی تشخیص داده شد. حال عمومی بیمار رو به بهبود است و بیمار پس از بستری در بیمارستان، از بخش مراقبت‌های ویژه مرخص خواهد شد.

وی گفت: خونریزی مغزی اپیدورال یکی از اورژانس‌های شایع در تصادفات سر است و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود. خوشبختانه در این مورد، بیمار به موقع به بیمارستان منتقل شد و با اقدام سریع تیم پزشکی، جان وی نجات یافت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان