Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترسید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص عملکرد های صورت گرفته در زمینه های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی دارای 15 دانشکده پزشکی، 6 دانشکده دندانپزشکی و 3 دانشکده داروسازی است که در آن حدود 200 رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری، مامایی، تغذیه و آزمایشگاه مشغول به علم آموزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آنچه که در سال 95 اتفاق افتاد حاصل زحماتی است که از بدو ایجاد حوزه علوم پزشکی در سال 92 اتفاق افتاده است. به این ترتیب که در گام های نخستین آغاز به کار این حوزه ابتدا شناخت جامع و کاملی از واحدهای دانشگاه های علوم پزشکی به دست آمد و سپس براساس آن راه کارها به صورت یک برنامه ریزی منسجم شکل منظمی را به خود گرفت. در واقع مدیری در یک مجموعه بزرگ مانند دانشگاه آزاد اسلامی موفق است که از ابتدا دارای یک برنامه حساب شده و منظم باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه های علوم پایه مانند دندانپزشکی و پزشکی بعد از گذراندن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، از ترم ششم به بعد با ورود به عرصه بالینی نیاز به فعالیت در بیمارستان و عرصه های آزمایشگاهی به طور کامل احساس می شود. به همین جهت در حوزه علوم پایه اولین مشکل ما کمبود هیات علمی شایسته و کارآمد بود که خوشبختانه هم اکنون در حوزه علوم پایه و علوم بالینی با جذب حدود 880 نفر این مشکل مرتفع شد.


ابطحی عنوان کرد: در گذشته نسبت دانشجو به استاد حدود 79/1 بود که امروز این نسبت به زیر 40 رسیده است و البته پیگیری ها در این خصوص ادامه خواهد داشت. بعلاوه امیدواریم در سامانه جذب تا یک هفته آینده بتوانیم هزار نفر دیگر را جذب کنیم و البته برنامه ریزی ما بر این اساس است که بتوانیم تا پایان سال 96 اعضای هیات علمی خود را از 1800 به 2800 نفر برسانیم و باید توجه داشته باشیم که اساس ارتقاء بر این موضوع استوار است.

وی افزود:در شورای جذب و بورس که در سال گذشته داشتیم توانستیم 14 نفر را در رشته پرستاری،1 نفر را در برد تخصصی بهداشت و درمان شیراز،2 نفر در برد روانشناسی خمینی شهر و در برد دندانپزشکی برای تهران، اصفهان، بروجرد جمعا 9 نفر را جذب کردیم که در نهایت این تعداد به 40 نفر رسید. در همین راستا امیدوارم که تا پایان سال جاری بتوانیم این روند رو به رشد را ادامه دهیم و تعداد اعضای هیات علمی خود را به 2800 نفر برسانیم که در این صورت نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی ما به 1/25 خواهد رسید که نسبتی بسیار قابل قبول و چشمگیر است.


وی خاطرنشان کرد: مشکلات ما در علوم پایه رفع شده است و در عرصه علوم بالینی نیز در صدد هستیم که مشکلات موجود را به صفر برسانیم در واقع ما در تلاش هستیم که علوم بالینی را گسترش دهیم. در همین راستا با توجه به این نکته که بخش اعظم علوم بالینی در بیمارستان ها بوده و 11 بیمارستان نیز از زیرمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور داریم، در گذشته این بیمارستان ها به خصوص بیمارستان های مستقر در تهران از لحاظ آموزشی مناسب نبوده و تنها جنبه درمانی داشتند که امروز این مشکل تا حد زیادی حل شده است.

وی گفت: با کمک و حمایت های دکتر میرزاده در طول 3 سال گذشته اعتبارات لازم برای بازسازی بیمارستان هایمان فراهم شد بعلاوه توانستیم در 2 شاخصه مهم که شامل اشغال تخت به میزان 70 درصد و مدت زمان متوسط اقامت بیمار که به 3 روز میرسد رنج فوق العاده ای را داشته باشیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص وضعیت اورژانس های بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمام تلاش ما در خصوص وضعیت اورژانس ها در استاندارد سازی فضای آنها و اشتغال متخصصین این رشته خلاصه می شد که توانستیم اورژانس هایمان را بازسازی و متصدیان این رشته به خدمت مشغول شدند بعلاوه زمان ورود بیمار به بیمارستان تا مشخص شدن تکلیف آن به حداکثر 6 ساعت رسیده است که یک عدد قابل قبول جهانی است.

وی با اشاره به این موضوع که کادر بیمارستان به ارتقای همه جانبه آن متعهد هستند ادامه داد: آن چیزی که موجب شد تا مسئولیت و دینمان به بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یابد احساس کادر بیمارستان به پیشرفت و ارتقا بیمارستان محل کارشان است. بعلاوه بیمارستانی مانند بوعلی که تاکنون اعتبارسنجی نشده بود به عنوان یک بیمارستان آموزشی و درمانی مصوب شد و اکنون درصد اشغال تخت های این بیمارستان به حدود 70 درصد رسیده است که جز یکی از توفیقات حوزه علوم پزشکی محصوب می شود.

وی در پایان اضافه کرد: یکی دیگر از دستاوردهای حوزه علوم پزشکی انجام آموزش های ضمن خدمت برای کارکنان و اعضای هیات علمی به صورت مجازی و غیر مجازی است. در واقع اعتقاد ما بر این است هیات علمی مان را توانمند کنیم یعنی بتوانیم آنها را از استادیاری به دانشیاری و از دانشیاری به استادی ارتقاء دهیم. به همین منظور با ایجاد سیستم سامانه علم سنجی و سامانه پژوهش یار که در واحدهای دندانپزشکی و داروسازی تهران به صورت آزمایشی شروع به کار کرد که امیدواریم نتایج خوبی را کسب کنیم.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید

سیدمرتضی راستی ثانی  اظهار داشت: بیمار مرگ مغزی مرحوم "ثریا احسان‌نیا"، ۳۷ ساله بود که ۱۱ فروردین به علت فشار خون بالا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان واسعی سبزوار بستری شده بود.

وی افزود: با تایید کمیته مرگ مغزی و دریافت رضایت از خانواده بیمار، پیکر آن مرحوم در ۲۲ فروردین برای اهدا به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی و در ۲۴ فروردین مورد جراحی قرار گرفت.

راستی گفت: در نود و ششمین اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی سبزوار چهار عضو این بانوی سبزواری از جمله ۲ کلیه، کبد و قلب وی به بیماران نیازمند به عضو اهدا و پیوند شد و قرنیه‌ها و بخشی از پوست زنده یاد نیز به بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و امام رضا (ع) ارسال شد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار علاوه بر ۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی، به بخشی از ساکنان جنوب غرب این استان و نیز مناطق جنوبی خراسان شمالی و شرق استان سمنان نیز خدمات می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید
  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • حیات دوباره ۳ بیمار با اهدای اعضای بانوی مرگ مغزی
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی از تربت حیدریه به ۶ نفر زندگی دوباره بخشید
  • شناسایی ۶۶۸ بیمار مبتلا به تب مالت در کردستان
  • سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی برگزار می‌شود