Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@03:36:02 GMT

توسعه ورزش شهرستان اهر نیازمند ترغیب و تشویق نسل جوان است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۰۵۴۷

توسعه ورزش شهرستان اهر نیازمند ترغیب و تشویق نسل جوان است

اهر- رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر گفت: توسعه و تعمیم ورزش در اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان در شهرستان اهر از طریق ترغیب و تشویق نسل جوان به ورزش تحقق می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل علیجانپور شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سالانه بخش چشمگیری از منابع مادی و معنوی در امر ورزش صرف می‌شود اما باید اذعان کرد که متأسفانه اولویت‌بندی دقیقی در ورزش شهرستان وجود ندارد و اصولاً برنامه مناسبی برای توسعه ورزش مورد توجه نیست، بلکه فعالیت‌ها و برنامه‌ها بدون چشم‌انداز روشن و اهداف منطقی که در سطح ملی مورد پذیرش قرار گرفته باشند، به اجرا گذاشته می‌شوند و تحقق آرزوهای بزرگ به‌صورت تصادفی و سلیقه‌ای تعقیب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر افزود: شهرستان اهر به‌عنوان یکی از شهرستان‌هایی که همیشه سهم به سزایی در ورزش استان و کشور داشته، برنامه مدون در حوزه ورزش نداشته و فعالیت‌های مربوط به‌طور سلیقه‌ای و تصادفی دنبال می‌شوند، بنابراین این پژوهش به دنبال تدوین برنامه راهبردی اداره ورزش و جوانان اهر در حوزه ورزش و جوانان است.

علیجانپور اضافه کرد: بخش دیگری از این واقعیت تلخ به نسخه‌هایی باز می‌گردد که شبه طبیب‌ها، بدون تخصص و آگاهی از بیماری‌های مزمن ورزش شهرستان تجویز می‌کنند و متأسفانه نه‌تنها شفا حاصل نمی‌شود بلکه درمان را پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌سازد، این در حالی است که امر توسعه ورزش در بسیاری از استان‌ها با نگاهی علمی در حال تحقق است و قله‌های بلند یکی پس از دیگری فتح می‌شوند.

علیجانپور از تدوین سیاست‌ها و راهبردهای اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر برای اولین بار در آذربایجان شرقی خبر داد، اظهار کرد: اهر شهری است با مردمی ورزشی، فعال، شاداب و سالم که جایگاه نخست در ورزش اخلاقی و فرهنگی، جایگاه سوم در ورزش همگانی و جایگاه پنجم در ورزش قهرمانی و جایگاه سوم استانی در ساماندهی امور جوانان را دارد.

وی توسعه و تعمیم ورزش در اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان در شهرستان اهر از طریق ترغیب و تشویق نسل جوان به ورزش، فراهم کردن امکانات و تسهیلات ورزشی با تأکید بر فرصت‌های برابر، استعدادیابی، پرورش و حمایت ورزشکاران و مربیان نخبه، داشتن کارکنانی شایسته، متخصص و متعهد، میزبانی و شرکت در مسابقات مختلف و کسب افتخارات استانی و ملی و بین‌المللی در چارچوب ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی از جمله سیاست‌ها و مأموریت‌های ورزش و جوانان این شهرستان ذکر کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان گفت: اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان، روح‌الله مطهری در نشست مشترک با جمعی از مدیران و ورزشکاران با بیان اینکه نخستین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی در گروه‌های مختلف جامعه با همکاری شورای اسلامی شهر و اداره ورزش و جوانان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طرح اولیه ساماندهی ورزش روزانه در بوستان‌های شهر با هماهنگی‌ها و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط اجرا شد.

وی افزود: در مرحله دوم طرح، ورزش‌محور شدن بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد که به منظور حمایت همه‌جانبه از مربیان فعالی است که زیر نظر هیئت شهرستان کرمان برای توسعه و پیشبرد اهداف ورزشی هیئت فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و همکاری مسئولان بتوانیم برنامه‌های مدنظر را برای ایجاد محیطی سالم و قانونمند در راستای پیشبرد همگانی کردن ورزش برای عموم مردم و افزایش مشارکت گروه‌های مختلف جامعه فراهم کنیم.

اداره ورزش و جوانان از راه‌اندازی اولین پارک ورزش‌محور حمایت می‌کند

میثم پاریزی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشکر از عملکرد هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان گفت: جامعه ما نیاز به نشاط و شادابی دارد و هیئت ورزش‌های همگانی گروه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان حمایت خود را برای ایجاد اولین پارک ورزش‌محور با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و نشاط اجتماعی اعلام می‌کند.

محمدرضا کمساری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز با تشکر از مدیرکل اداره ورزش و جوانان برای کسب افتخارات ارزشمند ورزش کرمان در سطح ملی و بین‌المللی، از رئیس هیئت همگانی شهرستان کرمان هم به منظور ارائه عملکرد نتیجه‌بخش تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر متولی ورزش است و ضمن تعامل با شهرداری برای ایمن‌سازی، بهسازی و ایجاد فضای ورزشی در بوستان‌ها و تعامل با اداره ورزش و جوانان برای معرفی و الگوسازی قهرمانی و هویت‌بخشی به‌خصوص در نسل نوجوان آماده همکاری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت انجام اقدامات مشترک بین این دو اداره، هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان کرمان به‌عنوان متولی اجرای این طرح انتخاب شده است.

کد خبر 747108

دیگر خبرها

  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • رییس هیأت ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر انتخاب شد
  • اهدا بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند واجد شرایط بردسکن
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت
  • برگزاری تور ماه عسل وصال شیرین
  • میزبانی تهران از دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • برگزاری تور ماه عسل «وصال شیرین» استان قم در مشهد مقدس