Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-20@03:10:00 GMT

ارمغان ایده شو برای شهرستان آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۶۱۵۳

امروز نوآوری و خلاقیت به عنوان موتور محرک اقتصاد مدرن، همواره مورد توجه سیاستگذاران فرهنگی و اقتصادی در هر کشور و منطقه ای است. آفتاب‌‌نیوز : سید علی فلاح-آران و بیدگل نیوز، اهمیت جایگاه نوآوری و خلاقیت در سالهای اخیر به جهت تبدیل ایده ها به کالا و خدمات موثر بر کسی پوشیده نیست به طوری که برخی از صاحبنظران، عدم استفاده از نوآوری و خلاقیت را معادل عدم پویایی و نشاط اجتماعی یک جامعه می دانند؛ چه جامعه بدون تحول همانند حیاط خلوتی خواهد بود که بی نصیب از مواهب پیشرفت، غبار کهنگی بر چهره خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارمغان ایده شو برای شهرستان آران و بیدگل
زمینه های پرورنده نوآوری و خلاقیت، بستری از فرهنگ بالنده را می طلبد و البته حیات فرهنگ خود وابسته به مولفه های پویاست؛ اگر قرار باشد تعریف جامع فرهنگ، کلیه خصائص مادی، معنوی، فکری و احساسی منحصر بفرد یک جامعه باشد، این خصائص باید همواره در جریانی از تغییرات، به چالش کشیده شده و زمینه بالندگی آن فراهم گردد. این بالندگی در بستری از «آفرینشگری» و «خرد جمعی»، به رشد عمومی تمام شاخص های توسعه اجتماعی منجر خواهد شد.
خلاقیت و نوآوری همواره در فضایی بروز و ظهور عینی می یابد که زمینه فرهنگی و اجتماعی مناسبی داشته باشد؛ پر واضح است که یکی از مهم‌ترین متغیرهای موثر در ایجاد چنین فضایی بحث فرهنگ است؛ فضایی که در آن بتوان خلاقیت را شکوفا کرد و اینچنین موجب شد که ایده ها به راحتی توسط افراد بیان شود و در نهایت به کالا و خدمات ویژه و موثر در زندگی اجتماعی تبدیل شود.فرهنگ بسته و گرفتار در جزمیت به‌عنوان بزرگ‌ترین مانع نوآوری شناخته‌ می‌شود.تقویت فرهنگِ پویا فراآورنده زمینه ای است که وجود آن شرط لازم ولی ناکافی برای نوآوری خواهد بود؛ در این میان «جریان سازی فرهنگی از طریق تزریق دیدگاه مثبت در جامعه به مقوله کسب و کار» یکی از مهمترین عوامل فرهنگی حامی نوآوری و خلاقیت، است.
این روزها شاهد اتفاقی مبارک درسازوکار برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعیِ شهرستان آران و بیدگل هستیم که می تواند منجر به ایجاد نگرشی متفاوت در حوزه کسب و کار و اشتغالِ دانش بنیان گردد. این اتفاق بزرگ برگزاری ایده شو است؛ گسترش فرهنگ نوآوری و خلاقیت، تقویت توان ارائه ایده‌های خوب و شکستن سد محافظه‌کاری در خلاقیت، توسعه نقش شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان سازمان حامی طبقه خلاق و فناور کشور، ایجاد فرصت شکل کیری کسب‌وکارهای نوپا و پایدارتر با لحاظ کردن بخش داوری تخصصی و اقتصادی از جمله اهداف این ایده شو می باشد.
این رویداد با اهداف مذکور، توسط شهرك علمی و تحقيقاتی اصفهان و با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شرکت مخابرات، دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور درروز چهار شنبه مورخ 25/12/95 در محل سالن بنی طبا برگزار می شود و به افراد فرصت می دهد تا با بيان ايده خود در بازه زمانی ۳ دقيقه بتوانند ايده خود را از لحاظ عامه پسند بودن برای حضار و قانع كننده‌بودن برای داوران فنی و فعالان اقتصادی جهت راه‌اندازی يك كسب وكار بسنجند و در كنار دوستان خود با ايده‌های نو ديگران آشنا و شبكه‌ای از دوستان و متخصصان برای ارتباطات آتی خود ايجاد كنند.
امید است با وجود ظرفیتهای غیر قابل انکار در شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، به لطف حضرت حق و کمک و مساعدت مردم فهیم و با فرهنگ این شهرستان، این تلاش ارزنده، باعث شود تا مزیتهای رقابتی پایداری برای شهرستان به ارمغان آید.
مرکز آموزش علمی کاربردی آران و بیدگل

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌تازگی رئیس جمهور دستوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد مبنی بر اینکه پیشنهادی را برای راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور که ماده واحده آن در جلسه ۸۹۶ بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ٤٦١ هفدهم بهمن ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای هنر به تصویب رسیده است، ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این موضوع درخواست و پیشنهاد ما از تمام جریان ذی‌نفع در استان اصفهان این است که یکپارچه پیگیری کنند تا شهر جهانی نوآوری با محوریت ظرفیت‌های میراثی و بالقوه فعلی اصفهان شکل گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان، شهر خلاق صنایع دستی و عضو شبکه جهانی «شهرهای یادگیرنده» یونسکو، پایتخت صنایع دستی کشور و مقصد گردشگری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن، بیشترین میراث ثبت شده جهانی را دارد و بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نسبت سرانه جمعیتی در کشور در استان اصفهان داریم، همچنین پیشرو در تأسیس پارک‌های علمی و فناوری است و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در این شهر وجود دارد، بی‌شک زیبنده است که شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور نیز باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به این موضوع و سابقه فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان، به‌طور ویژه از استاندار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند تا محقق شود، گفت: امیدواریم همدلی و هماهنگی لازم بین وزارت ارشاد و استانداری اصفهان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری نیز تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امکان دارد شهر تجلی مجازی هم داشته باشد، اما پیگیری، ابتکار، سیاست‌گذاری و عرض اندام فعالیت‌های منسجم و منظم موضوع می‌تواند توسط کل اکوسیستم نوآوری اصفهان پایه‌گذاری شود.

کد خبر 745450

دیگر خبرها

  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب آران و بیدگل با ۳ مصدوم
  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل