Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@22:56:41 GMT

هشدار سازمان ملل درباره حمله متجاوزان به بندر حدیده

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۶۸۷۸

هشدار سازمان ملل درباره حمله متجاوزان به بندر حدیده

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از العالم، سازمان ملل از این احتمال که به زودی اقدامی نظامی در بندر حدیده یمن انجام شود، به شدت نگران است.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن روز جمعه اعلام کرد این سازمان طرفدار عملیات نظامی در بندر حدیده یمن و اطراف آن نیست. این بندر جایی است که بیش از 70 درصد واردات مواد غذایی و کمک های بشردوستانه یمن از طریق آن وارد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ولد شیخ احمد که در موسسه خاورمیانه واشنگتن صحبت می کرد افزود، از اینکه احتمال دارد بزودی اقدامی نظامی در بندر حدیده انجام شود، به شدت نگران است.

ولد شیخ احمد اظهار داشت: ما به عنوان سازمان ملل طرفدار انجام هیچ اقدام نظامی در حدیده نیستیم.

بندر حدیده واقع در کنار دریای سیاه و در نزدیکی تنگه باب المندب قرار دارد و تحت کنترل جنبش انصارالله قرار دارد. هر روز حدود چهار میلیون بشکه نفت از تنگه باب المندب عبور می کند.

سخنگوی ائتلاف متجاوز عربستان به یمن پنجشنبه تأکید کرده بود که شهر و بندر حدیده، هدف‌های آیندۀ حملات این ائتلاف هستند.

512

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۶۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

حسین عباس‌نژاد گفت: در حال حاضر سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندرخمیر فعال است که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و برای استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی بویژه مواد معدنی است، افزود: پارسال بیش از۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

عباس نژاد افزود: طرح توسعه بندرخمیر بعد از تصویب در طرح جامع برای ساخت انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

دیگر خبرها

  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق ، بدون دخالت متحدان منطقه‌ای انجام شد
  • حمله پهپادی سنگین حزب الله به بندر حیفا اسرائیل+ فیلم/افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن
  • حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان/وضعیت وخیمی در انتظار اوکراین است
  • هشدار بزرگ لهستان درباره حمله نظامی روسیه به همسایگان
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه/استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر