Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شرکت اپل با انتشار سيستم عامل iOS 10.3، فايلسيستم دستگاه‌هاي مبتني‌ بر iOSرا به APFS ارتقاء داده که تغيير بزرگي است.

سيستم عامل iOS 10.3 اپل همراه با ويژگي‌هاي جديد از جمله گزينه‌اي براي يافتن اِيرپاد (AirPod) کاربر و بهبودهايي در CarPlay از دو روز پيش به‌صورت عمومي منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بيشتر ويژگي‌هاي افزوده‌شده در iOS 10.3 اساسي نيستند؛ اما اپل در واقع يک تغيير نسبتا بزرگ براي همه‌ي آيپدها و آيفون‌هاي کاربران به ارمغان آورده است. در سيستم عامل iOS 10.3، فايل سيستم تمامي دستگاه‌هاي پشتيباني کننده به APFS تغيير خواهد يافت. فايل سيستم يادشده که در اصل، در رويداد WWDC سال گذشته معرفي شد؛ براي استفاده در آيفون، آيپد (iPad)، اپل واچ (apple watch)، رايانه‌ي مک و اپل تي‌وي در نظر گرفته شده است. مقاله مرتبط:آموزش جامع نرم افزار Messages سيستم عامل iOS 10
شرکت اپل به مدت 31 سال از فايل سيستم سلسله مراتبي (HFS) براي دستگاه‌هاي iOS و macOS خود استفاده مي‌کرد. در واقع فايل سيستم يادشده براي رايانه‌هاي مک مجهز به فلاپي و ديسک سخت (HDD) طراحي شده است؛ نه براي دستگاه‌هاي موبايل پيشرفته‌اي که داراي حافظه‌ي ذخيره‌سازي حالت جامد هستند. حتي فايل سيستم +HFS جانشين آن هم براي بهره‌برداري کامل از امکانات دستگاه‌هاي موبايل پيشرفته کافي نبود. فايل سيستم APFS براي مقياس وسيعي از انواع دستگاه‌هاي پيشرفته و جديد که از حافظه‌هاي فلش يا SSD بهره مي‌برند، طراحي شده است. اين فايل سيستم به گونه‌اي مهندسي شده که رمزگذاري، جزو ويژگي‌هاي اوليه و بنيادين آن است و حتي از قابليت‌هايي مانند اسنپ‌شات (snapshot) بهره مي‌برد که مي‌تواند در آينده بازگرداني فايل‌ها را در رايانه‌ي مک يا حتي دستگاه‌هاي مبتني‌بر سيستم عامل iOS بسيار ساده‌تر از قبل کند.فايل سيستم APFS براي دستگاه‌هاي پيشرفته‌ي اپل طراحي شده است
از آنجايي که فايل سيستم APFS براي داشتن زمان تأخير کمتر در تبادل اطلاعات طراحي شده است؛ مي‌تواند باعث بهبود سرعت خواندن و نوشتن در دستگاه‌هاي iOS و رايانه‌هاي مک شود. شرکت اپل در رويداد WWDC 2016 با استفاده از دو رايانه‌ي مک که از فايل سيستم APFS و +HFS بهره مي‌بردند، اقدام به مقايسه‌ي سرعت فايل سيستم‌هاي يادشده کرد و با ثبت زمان کپي شدن يک فايل نمونه، اين مورد را به اثبات رسانيد. اگرچه بيشتر کاربران آيفون و آيپد متوجه تفاوت‌هاي اعمال‌شده در سيستم عامل iOS 10.3 نخواهند بود؛ اما اين تغيير مي‌تواند براي برخي از کاربران حرفه‌اي، يک پيشرفت فوق‌العاده در سطح فضاي ذخيره‌سازي محسوب شود. بنا بر گزارش آزمايش‌کننده‌هاي نسخه‌ي بتاي سيستم عامل آي‌او‌اس 10.3، پس از بروزرساني آيفون به اين نسخه، فضاي ذخيره‌سازي آزاد بيشتري در دسترس آن‌ها قرار گرفته است که اصولا به علت روش محاسبه‌ي داده‌هاي در دسترس فايل سيستم APFS است.به غير از افزايش اندک فضاي ذخيره‌سازي، بعيد است که در حال حاضر کاربران هرگونه مزاياي ديگر فايل سيستم جديد را در آيپد يا آيفون خود مشاهده کنند. اين فايل سيستم به پي‌ريزي اپل براي جابه‌جايي کامل به نرم‌افزارهاي 64 بيتي در سيستم عامل iOS کمک شاياني خواهد کرد. طبق عقيده‌ي بيشتر متخصصان، اين جابه‌جايي با معرفي سيستم عامل iOS 11 رخ خواهد داد. آنچه کاربران متوجه آن خواهند شد، طولاني بودن زمان نصب iOS 10.3 است. اين زمان نبايد بسيار زياد باشد؛ اما به خاطر اين‌که اپل وظيفه‌ي بسيار بزرگي براي بروزرساني دقيق و بي‌صداي سيستم فايل دستگاه‌هاي iOS ميليون‌ها کاربر به عهده دارد، مدت‌زمان نصب کمي بيشتر از حد معمول طول خواهد کشيد.آيا دستگاه iOS خود را بروزرساني کرده‌ايد؟ چه تغييرات مهمي را با iOS 10.3 تجربه کرده‌ايد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور هراز و آزادراه قزوین کرج تهران

تین نیوز

گزارش آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور را از رادیو اینترنتی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بشنوید.

حجم فایل صوتی:1.17M | مدت زمان فایل صوتی :00:01:13 دانلود فایل صوتی آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • «متاورس» بازگشته است
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • پادکست | ترافیک سنگین در محورهای چالوس و تهران پردیس
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • ترافیک سنگین در محور هراز و آزادراه قزوین کرج تهران
  • ترافیک عجیب در محور تهران رودهن